02:45 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ارز پتروشیمی

احتمال آزادسازی نرخ ارز جدی شد
پایگاه خبری راد: در حالی اخبار ضد و نقیضی در رابطه با تغییر سیاست در معاملات ارزی وجود دارد که ظاهرا پیشنهاداتی برای خروج کامل ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به ویژه پتروشیمی‌ها از معاملات با نرخ رسمی در شورای پول و اعتبار مطرح شده، ولی هنوز در ستاد اقتصادی دولت نهایی نشده است. در صورت تصویب این پیشنهاد نرخ ارز برای تمامی واردکنندگان و صادرکنندگان به غیر از کالای اساسی و دارو بر اساس نرخ توافقی و به گونه‌ای آزاد خواهد شد.
آشفته بازار عرضه ارز پتروشیمی‌ها در نیما
پایگاه خبری راد:پس از آنکه دستورالعمل ارزی جدید از سوی دولت ابلاغ شد، پتروشیمی‌ها که همواره یکی از بازیگران اصلی صحنه ارز در کشور هستند ملزم شدند ارز خود را با نرخ ۴۲۰۰ تومانی در سامانه نیما وارد کنند. این تصمیم که اجرای آن وارد ماه سوم شده، نه تنها به وضعیت بازار سر و سامان نداده است، بلکه آشفتگی ورود ارز پتروشیمی ‌ها در نیما کاملا محسوس است.
طرح بسته‌های امنیت غذایی جواب می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی که پیش روی ما قرار دارد انتهایی متصور نیست، ذخیره سازی مواد غذایی را برای چنین شرایطی ناکارآمد توصیف کرد.
دولت ارز را بگیرد و به اهلش بدهد
پایگاه خبری راد: دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با انتقاد از عملکرد سامانه نیما اظهار کرد: این سامانه فسادآور است. دولت ارز را بگیرد، بدهد به اهلش.
دلیل آرامش نسبی بازار ارز
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان اینکه نبود شفافیت‌ و ابهام در تصمیم‌گیری‌های ارزی دولت باعث ایجاد رانت‌های ارزی می‌شود، آرامش نسبی بازار ارز را ناشی از انتظار فعالان برای تعیین تکلیف وضعیت بازار ثانویه ارزیابی کرد.
شادی دلار تمام می‌شود!
پایگاه خبری راد: دلار آنقدر در حدود سه ماه اخیر جولان داد و رکورد زد تا اینکه خود را به کانال ۴۵۰۰ تومان رساند. رئیس کل بانک مرکزی که بارها وعده تعدیل قیمت‌ها را داده بود این بار می‌گوید شادی گرانی دلار به زودی تمام می شود.
صفحه قبل | صفحه بعد