22:52 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اخذ

"ثتران" سهام " ثمسکن " را وثیقه گذاشت
شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران سهام سهامدار عمده را وثیقه گذاشت.
اولویت بندی سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی
رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی، همراه با افزایش سطح اشتغال، کنترل تورم و تعادل در تراز پرداخت ها به منظور افزایش رفاه، همواره از اهداف اقتصادی کشورها بوده است. در این یادداشت به اولویت های سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی پرداخته شده است.
ردپای "کی بی سی" در واردات واکسن
رئیس سندیکای مواد موثره دارویی گفت: واردات دارو درگذشته تحت کنترل دولت بوده و در بسیاری از کشور‌های پیشرفته هم واردات دارو به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود اما؛ از دهه ۷۰ پای بخش خصوصی به واردات دارو بازشده و بیش از ۳۰۰ شرکت خصوصی، در حوزه واردات دارو فعالیت دارند.
افزایش نرخ بیش از ۲۰ محصول "غویتا"
شرکت ویتانا مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات را دریافت کرد.
"کنور" مجوز احداث کارخانه کنسانتره گرفت
شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور مجوز تاسیس احداث واحد صنعتی دریافت کرد.
تفویض اختیارات به بورس و فرابورس در راستای نظارت بهینه بر بازار سرمایه
تغییرات در دستورالعمل جدید بازارگردانی، در راستای ایفای کاراتر وظایف بازارگردان‌ها در سه حوزه اصلی تعهد به افزایش نقدشوندگی، تنظیم عرضه و تقاضای اوراق بهادار و تحدید دامنه نوسان قیمت آن است. در این مسیر تفویض اختیاراتی به بورس و فرابورس به منظور تسریع در انجام امور و نظارت بهینه بازار انجام شده است.
مجوز شورای فقهی بانک مرکزی برای فروش متری مسکن اخذ شد
مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که مجوز شورای فقهی بانک مرکزی برای فروش متری مسکن اخذ شده است، گفت: در حال مذاکره با بورس هستیم، با این کار کمک خوبی در کنار صندوق پس‌انداز جوانان قرار می‌گیرد و خانواده‌ها می‌توانند به صورت متری اقدام به خرید مسکن کنند.
سود دارو در جیب مافیا
یک برآورد غیر رسمی‌ حاکی از آن است که به سبب بحران کرونا و البته سومدیریت شدید در این زمینه، فقط ظرف ۹ ماه گذشته بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان روانه کیف دلالان شده است.
وام مسکن گران می شود؟
هزینه وام مسکن در مرداد ماه به قله تابستانی خود رسیده است. این اتفاق موجب شد تانرخ سود در سطح 20.9 درصد قرار گفته و رکوردی دیگر را به ثبت برساند. روند این آمار نشان از احتمال افزایش قیمت در روزهای آتی را داراست.
راه اندازی صندوق زمین و مسکن در نیمه دوم سال
سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کالای ایران با همکاری وزارت راه و شهرسازی، صندوق زمین و مسکن را در دست راه اندازی دارند که در صورت صدور مجوزهای مربوطه از سوی سازمان بورس و طبق برنامه ها، این صندوق از نیمه دوم سال راه اندازی می شود.
تغییر و اعمال دستورالعمل بازارگردانی به نفع معاملات بورس
تغییر عملیات بازارگردانی شرکت ها و انجام آن با هدف افزایش نقدشوندگی، تحدید نوسانات و کاهش اختلاف قیمت سفارش های خرید و فروش انجام شده است که به طور حتم می تواند در وضعیت فعلی بازار سهام , مفید باشد.
زمین ۶ دانگ پروژه آتیه "ثامید" روی میز فروش
شرکت توسعه و عمران امید از مزایده فروش یک قطعه زمین خبر داد.
کمک چشمگیر دستورالعمل جدید بازارگردانی در توسعه معاملات بازار سرمایه
دستورالعمل جدید ابلاغ شده از سوی سازمان بورس در زمینه بازارگردانی شرکت ها، به وضعیت نقدشوندگی سهام شرکت ها، نبود صف های خرید و فروش طولانی و توسعه معاملات بازار سرمایه کمک می کند.
ایران خودرو دست پر به بورس کالا می‌آید
مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از پذیرش ۱۴ هزار تن ضایعات باطری، ۱۲ هزار تن ضایعات فولادی و ۱۲۰۰ تن براده چدن شرکت ایران خودرو در بازار فرعی این بورس خبر داد.
امکان صدور و ابطال یونیت صندوق های سرمایه گذاری به صورت برخط
با ابلاغ دستورالعمل اجرایی دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحد های صندوق‌های سرمایه‌گذاری، امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بدون حضور در شعب بانک ها و به صورت آنلاین برای هموطنان میسر شد.