21:51 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اتباع بیگانه

مصوبه شورای عالی اداری درباره تأسیس سازمان ملی مهاجرت کشور
پایگاه خبری راد: مصوبه شورای عالی اداری در خصوص تأسیس «سازمان ملی مهاجرت کشور» منتشر شد.
سنگین‌تر شدن جریمه به‌کارگیری اتباع غیرمجاز
پایگاه خبری راد: رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با هشدار نسبت به پیامدهای ورود مهاجران غیرقانونی،‌ گرفتن وجه از اتباع خارجی غیرمجاز و صدور کارت اشتغال برای آن‌ها را اشتباه محض دانست و گفت: مجازات و جریمه به کارگیری اتباع غیرمجاز باید سنگین‌تر شود.
چرا اتباع بیگانه باید ساماندهی شوند؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار دلیل عدم ساماندهی اتباع بیگانه در کشور را جدی نبودن و ناهماهنگی میان دستگاه‌های مسئول در این زمینه دانست.
اداره کارواش‌ها هم به دست اتباع بیگانه افتاد!
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری تاکید دارد که صدور بخشنامه و دستورالعمل مانع اشتغال اتباع بیگانه نمی‌شود. او می‌گوید اگر ورود مهاجرین و اتباع بیگانه به طور جدی ساماندهی نشود، زمانی می‌رسد که اتباع بیگانه به کارفرمای نیروهای کار ایرانی تبدیل خواهند شد.
اتباع بیگانه در ایران مشغول پرورش شترمرغ!
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار معتقد است حضور اتباع بیگانه در ایران در شرایطی که مالیات نمی‌دهند و دانش و تکنولوژی هم وارد نمی‌کنند، باید محدود شود.
نابودی امنیت شغلی کارگران با حضور اتباع بیگانه
پایگاه خبری راد: به اعتقاد نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، بالا بودن آمار مهاجرین و اتباع بیگانه در ایران یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن امنیت شغلی کارگران در کشور است.
امنیت شغلی مهم‌تر از معیشت کارگر است
پایگاه خبری راد: نایب رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور می‌گوید اگر امنیت شغلی کارگران به طور کامل برقرار نشود، معیشت کارگران تامین نشده و خواسته‌های صنفی کارگران محقق نخواهد شد.
۹ میلیون جمعیت بیکار دهه ۶۰ به دهه ۹۰ سرریز شد
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۹ میلیون از جمعیت بیکار در دهه ۶۰ به دهه ۹۰ سرریز شد و این یکی از عوامل افزایش بیکاری است.
آخرین وضعیت ۴ موسسه غیرمجاز+پاسخ‌های بانک مرکزی
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی در گزارشی تفصیلی به تشریح آخرین وضعیت چهار موسسه غیرمجاز منحل شده ثامن الحجج، وحدت، البرز ایرانیان و افضل توس پرداخت.
دامپینگ افغانی‌ها در بازار ایران!
پایگاه خبری راد: کوچک‌تر شدن حجم تولیدات داخلی به دلیل واردات و قاچاق کالا در سال‌های گذشته اتفاقی بوده که در اندازه خود باعث اشتغال‌زدایی در کشور شده؛ موضوعی که ظاهرا مدل مستقیم و انسانی آن هم در مورد مقوله اشتغال در جریان است.
فرار مالیاتی برخی افراد برابر با مالیات کارکنان یک وزارت‌خانه است
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون برنامه و بودجه خانه ملت با ابراز تأسف از فرار مالیاتی فراوان در ایران، گفت: افزایش مالیات برای شرکت‌های بزرگ است.
هیچ کجای دنیا بیمه سهمیه‌بندی نیست!
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی می‌گوید اگر بیمه کارگران ساختمانی با مشکل اعتبار مواجه است تامین اجتماعی برای تغییر دستورالعمل ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی از مجلس کمک بخواهد.به اعتقاد وی رکود بخش مسکن و عدم اتخاذ سیاستهای مناسب، بیکاری ۷۰ درصدی کارگران ساختمانی را رقم زده است.
لزوم استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری اتباع خارجی برای توسعه
پایگاه خبری راد: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به این که بیش از پنج درصد از جمعیت این استان را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند، بر استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاری اتباع خارجی به منظور توسعه استان تاکید کرد .
اتباع غیرمجاز به دولت مالیات نمی‌دهند/بابت هر پناهجو ۴ دلار هزینه می‌کنیم
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار می‌گوید در حالی که سازمانهای بین‌المللی برای هر پناهجو یک دلار به ایران پرداخت می‌کنند، دولت چهار دلار برای هر پناهجو خرج می‌کند.
چرا اتباع برخی کشورها ایران را برای کار انتخاب می‌کنند؟!
پایگاه خبری راد: با وجود آن‌که اشتغال اتباع بیگانه در ایران از ساز و کار خاصی تبعیت می‌کند و به کارگیری اتباع غیرمجاز مشمول جریمه و تعقیب قضایی است اما بخش قابل توجهی از اشتغال بازار مسکن، مشاغل خدماتی، دامداری، اداره مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها در اختیار مهاجران و اتباع بیگانه است.