06:52 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آشفته بازار

عرضه اندک دلالان، مهمترین دلیل نوسان قیمت خودرو است
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: تغییر نرخ ارز و عرضه اندک خودرو از سوی واسطه ها و دلالان دو دلیل اصلی نوسان قیمت در بازار خودرو است.
 خودروهای داخلی در بازار  ۷ میلیون تومان کاهش یافت
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل کرج از کاهش نسبی قیمت خودروهای گران قیمت خبر داد و گفت: در بین ماشین‌های گران قیمت، حتی تا 100 میلیون تومان هم کاهش قیمت داشته‌ایم.
به‌جای تفکیک وزارت کار فکر معیشت کارگر باشید
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است در شرایطی که حفظ معیشت و سفره کارگران بزرگترین دغدغه در آشفته بازار ارز است، مطرح کردن موضوع تفکیک وزارت کار شایسته و به صلاح نیست.
لج بازی یا خشم از برملا شدن حقیقت!
پایگاه خبری راد: در ماه های گذشته اعضای انجمن واردکنندگان خودرو با مشکلی به نام ترخیص خودروهای خود در گمرکات کشور رو به رو شده اند. حال اینکه تاریخ تعهدات این اعضا به مشتریان خود ماه هاست که فرا رسیده و نمایندگان، خودرویی برای تحویل به این مشتریان خود ندارند.
مخالفت مجلس با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو
پایگاه خبری راد: درخواست کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین تقاضای ۱۵ نماینده برای مسکوت ماندن طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو به مدت ۶ ماه با مخالفت مجلس روبرو شد.
خواب ناظران در آشفتگی بازار/کسی پاسخگو نیست
پایگاه خبری راد: در شرایطی که وضعیت بازار با چالش‌ و معضلاتی از گرانی تا گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، آشفتگی، شایعه و امثال آن مواجه است، مسئولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از صدر تا ذیل به عنوان متولی اصلی نظارت بر بازار، روزه سکوت گرفته اند.
پوند و یورو به هم رسیدند/ فاصله ۱۸۰۰ تومانی دلار از صرافی تا دلالی
پایگاه خبری راد: "صرافی‌ها به شما ارز نمی‌فروشند و فقط خریدار دلار و یورو هستند. تابلوهای خرید و فروش‌شان هم برای ماموران است و نمی‌خواهند صرافی‌شان تعطیل شود؛ وگرنه بازار ارز اینگونه است که صرافی‌ها ارز را از مردم می‌خرند و به دلالان می‌فروشند و دلالان هستند که قیمت ارز را مشخص می‌کنند؛ نه صرافی‌ها و دولت"... این بخشی از گفته‌ دلالان بازار است که دلار را ۱۵ هزار و ۲۰۰ تا ۵۰۰ می‌فروشند.
پیشنهاد پتروشیمی‌ها برای سامان دادن به وضعیت بورس کالا
پایگاه خبری راد: بورس کالا که همواره مورد انتقاد برخی فعالان عرصه پتروشیمی قرار داشت، در دو ماه گذشته به محل اعتراض شرکت‌های پتروشیمی تبدیل شده است. فعالان این حوزه بر این باورند که تقاضایی که برای محصولات پتروشیمی در بورس کالا وجود دارد واقعی نیست و از سال گذشته بیش از سه برابر شده است، درحالی که میزان تولید پایین دستی سه برابر نشده است.
آیا ادعای خودروسازان مضحک نیست؟
پایگاه خبری راد: تصور کنید یک خانواده به خاطر آن که یک خودروی صفر کیلومتر به وراث آنها داده شود، همگی حاضر شده‌اند خود را به کام مرگ بفرستند تا بلکه از خودروساز خطاکار، یک خودروی صفر کیلومتر غرامت بگیرند! آیا این ادعا مضحک نیست؟
ضربه‌های اقتصادی امروز نتیجه بی‌توجهی به راهبردهای است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آیا در اقتصاد مقاومتی جز همایش و شعار اقدام دیگری انجام شده است؟ در خصوص کاهش وابستگی به نفت جز سخن چه کاری انجام داده‌ایم؟ در خصوص حمایت از کالای ایرانی چه میزان به تولید داخل اهمیت داده‌ایم؟
بازی دو سر باخت در بازار لوازم خانگی
پایگاه خبری راد: بازار لوازم خانگی چند وقتی است که نه سودی برای فروشندگان خرد به همراه دارد و نه نیاز مشتریان به لوازم خانگی را رفع می‌کند.
وزارت صنعت و نمایندگان رسالت اصلی خود را فراموش کرده اند؟
پایگاه خبری راد: گاهی احساس می کنیم که جایگاه نمایندگان مجلس و وزرای دولت با مردم عوض شده زیرا به جای اینکه ایشان نگران وضع بازار و گرانی ها باشند، مردم باید نگران این شرایط و برخی مدیران بی کفایت کشور شوند. گویی نمایندگان مجلس و وزرا، رسالت اصلی خود که خدمت به مردم است را با کمک به گرانفروش اشتباه گرفته اند.
رانت «ارز مسافرتی» را چه کسانی ایجاد کردند؟
پایگاه خبری راد: رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی که این روزها صنف‌اش به ایجاد «رانت ارزی» متهم شده، به عنوان یکی از مخالفان شیوه کنونی پرداخت ارز مسافرتی خواستار آن شد که دولت سریع‌تر تکلیف ارز مسافرتی را مشخص کند؛ ‌چون معتقد است، آن‌هایی که عامل این رانت و فساد بوده‌اند، مسافر و گردشگر واقعی نیستند.
درخواست نماینده قائم‌شهر برای برخورد جدی با شایعه‌پراکنی درباره توزیع بنزین
پایگاه خبری راد: نماینده قائم‌شهر در مجلس گفت: نسبت به توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه بنزین در استان‌های شمالی «شایعه‌پراکنی» می‌شود.
بازار غیرطلایی اصفهان!
پایگاه خبری راد: تحولات ناگهانی ایجاد شده در بازار طلا و ارز از اواخر سال گذشته تاکنون سبب جهش عجیب و باورنکردنی نرخ ها شد و از سوی دیگر با خروج آمریکا از برجام و تحریم های دوباره علیه ایران، بازار سکه و ارز نیز از ثبات قیمت فاصله گرفت و حباب بزرگی در آن شکل گرفت.