18:19 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آشفته

 غیزانیه فارس را دریابید
نماد برتر- نماینده لارستان در مجلس با انتقاد از وضعیت آب شرب استان فارس گفت که مسئولان غیزانیه فارس را دریابند، آب شرب نیست و نیترات آن هم بالاست.
براساس کدام منطق اقتصادی پراید ۱۲۰ میلیون تومان می‌شود؟
نماد برتر- نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از دو شرکت ایران خودرو و سایپا گفت: کجای دنیا قیمت یک خودرو به ۲۰۰، ۳۰۰ و ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد؟ صنعت خودرو ایران پس از نیم قرن حمایت در صورت ورود یک رقیب خارجی یک ماه هم دوام نمی‌آورد.
بعد از بورس کجا بهتر از خودرو؟!
نماد برتر- قیمت خودرو از جمله بحث‌های داغ و پرحاشیه است که طی سال‌های اخیر با تبدیل آن به کالای سرمایه‌ای و همچنین ایجاد فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار و به دنبال آن جذابیت خرید از کارخانه و فروش در بازار آزاد آرام و قرار پیدا نمی‌کند. در این میان برخی تصمیم‌گیری‌ها و عدم تناسب عرضه و تقاضا نیز بازار آن را ملتهب‌تر کرده است. گزاش زیر به بررسی و تحلیل بازار خودرو و قیمت آن با توجه به ورود دوباره شورای رقابت به حوزه قیمت‌گذای‌ خودرو از ابتدای امسال و تصویب افزایش قیمت رسمی خودروها به صورت فصلی و همچنین اوج‌گیری قیمت‌ها در بازار آزاد می‌پردازد.
ماموریت به وزارت صمت برای بازگرداندن آرامش به بازار خودرو
نماد برتر- رئیس جمهور با بیان اینکه دولت الکترونیک به عنوان یک اصل دقیق در حکمرانی خوب و شفاف با ویژگی سرعت و عدالت در دسترسی عموم به قوانین، برنامه ها و سیاست های اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: دولت الکترونیکی امکان دسترسی بموقع و یکسان همه شهروندان به اطلاعات مورد نیاز را فراهم می کند.
میوه از سبد غذایی بسیاری از خانواده‌ها حذف شده است
نماد برتر- پری به دلیل از دست دادن همسرش سرپرستی خانواده را به عهده دارد، او با اشاره به اینکه در بسیاری موارد توان خرید میوه تازه برای فرزندانش را ندارد؛ می‌گوید: سه پسر ۱۰،۹ و ۱۵ساله من مثل همه بچه‌هایی که در سن رشد هستند، علاقه زیادی به میوه دارند ولی از توان مالی من خارج است که برای آنها میوه تازه بخرم چه برسد به خرید نوبرانه فصل‌ها.
منافع مشاورین املاک در تورم بازار مسکن نیست/مجلس قانون نظام صنفی را اصلاح کند
نماد برتر- نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک با بیان اینکه منافع مشاور املاک ها در تورم بازار مسکن نیست، گفت: مجلس باید به قانون نظام صنفی ورود و آن را اصلاح کند تا هر فردی نتواند پروانه کسب در این حوزه را اخذ کند، مجوز فعالیت باید به افراد دارای تجربه و صلاحیت داده شود اما متاسفانه در حال حاضر هر فرد با سوادی می تواند مجوز فعالیت در این صنف را کسب کند.
دلیل گرانی گوشت از زبان اتحادیه دامداران
نماد برتر- مدیرعامل اتحادیه دامداران ضمن اشاره به اینکه دلالان بازار نهاده های دامی، دام و گوشت را در دست دارند و قیمت را آنها تعیین می کنند، اعلام کرد که اگر دولت اختلاف ارز آزاد و دولتی را به ما بدهد، کره مجانی تحویل آنها خواهیم داد.
سایه دولت خودمختار شرکت عمران پردیس بر سر مسکن مهر
نماد برتر- یک استاد دانشگاه در یادداشتی دستورالعمل شرکت عمران شهر جدید پردیس مبنی بر دریافت ۲۰ میلیون تومان از معاملات ثانویه مسکن مهر در این شهر را غیر قانونی خوانده و آن را عاملی برای سفته بازی و در نتیجه افزایش قیمت واحدها دانسته است.
کارگران توان پرداخت اجاره بهای مسکن را ندارند
نماد برتر- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با انتقاد از بازار آشفته مسکن گفت: حقوق و دریافتی کارگران دیگر پاسخگوی هزینه‌های مسکن و اجاره بها نیست و اکثر کارگران یا به حاشیه شهرها رفته یا ناچار به سکونت در شهرستانها شده‌اند.
کار صنعت قطعه سازی هم به زیرپله کشید!
نماد برتر- قیمت خودرو اخیرا سربالایی صعود را به شکلی باورنکردنی طی کرد به گونه ای که هیچ کس باورش نمی شد برای مثال قیمت پراید که همیشه از آن به عنوان یک خودرو داخل شهری کم کیفیت یاد می شود، به ۱۰۰ میلیون تومان برسد، اما رسید!
شناسایی بازیگران اصلی افزایش قیمتها در بازار
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر تداوم سیاست سهمیه‌بندی کالاهای اساسی گفت: بازیگران اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار مغازه‌داران و فروشندگان خرد نیستند بلکه آنهایی هستند که نرخ‌ها را در بازار تعیین و جابه جا می‌کنند و سازمان تعزیرات و بازرسی باید وارد عمل شوند و دستهایی را که بازار را آشفته و مردم را حریص خریدن می‌کنند، قطع کنند.
چه کشورهایی با آمریکا جنگ دارند؟
پایگاه خبری راد: کاخ سفید با هدف ایجاد روابط اقتصادی در سراسر جهان در جبهه‌های مختلفی نظیر مکزیک، چین، ژاپن، اروپا و کانادا سرگرم جنگ تجاری است.
مقدسی: کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو موجب کاهش قیمت می‌شود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو می‌تواند موجب ایجاد آرامش در بازار خودرو شود، بر ضرورت کوتاه کردن دست دلالان و قیمت‌گذاری شفاف برای کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو تاکید کرد.
درخواست حذف قیمت از بازار مجازی موتورسیکلت ارائه شد
پایگاه خبری راد: قیمت‌های مجازی که شرایط بازار مسکن و خودرو را بهم ریخته بود در ماه‌های اخیر به بازار موتورسیکلت سرایت کرده است. در این شرایط به نظر می‌رسد با توجه به شرایط حاکم بر این بازار قیمت‌ها از آگهی‌های اینترنتی موتورسیکلت نیز حذف شود.
پیش نیازهای افزایش قیمت بنزین
پایگاه خبری راد:عضو حقوقی کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران معتقد است باتوجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور برنامه‌ریزی برای رساندن قیمت بنزین به سطح فوب خلیج فارس به یک برنامه جامع و طرح زیرساختی فراتر از قانون هدفمندی یارانه ها نیاز دارد که همه ابعاد آن بررسی شده، همه زوایا و اجزا را پوشش دهد و به طورکامل اطلاع‌رسانی و تبیین شود.