10:33 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آرایشی و بهداشتی

تسهیل واردات ماسک و محصولات ضدعفونی
نماد برتر- رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی از تسهیل واردات ماسک و محصولات ضدعفونی خبر داد و با اشاره به تولید ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار ماسک سه لایه و ۱۵۰ هزار انواع ماسک‌های فیلتردار در روز، وعده داد که تولید ماسک تا ۱۵ اسفند به یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد می‌رسد و تا هفته آینده مواد ضدعفونی نیز به اندازه کافی توزیع خواهد شد.
ارزش صادرات و واردات محصولات پتروشیمی ایران در سال۹۷
پایگاه خبری راد: طبق آخرین آمار ارائه شده از میزان صادرات و واردات بخشی از محصولات صنایع پایین دستی پتروشیمی در سال ۱۳۹۷، حدود ۶۰۸ هزار تن مصنوعات پلیمری به ارزش ۱۴۶۹ میلیون دلار صادر شده و در مقابل ۱۴۰.۵ هزار تن محصول به ارزش ۴۶۶.۸ میلیون دلار وارد کشور شده است.
ناگفته‌هایی از بازار و مصرف «لوازم آرایش» در ایران
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اخیراً اعلام کرده گردش مالی محصولات آرایشی و بهداشتی کشورمان ۶۵ هزار میلیارد تومان است. جدا از این رقم بالا، بارها خبرهایی مبنی بر اینکه ایران یکی از پرمصرف‌ترین کشورهای جهان است، مطرح شده. اما دلیل این گردش مالی بالا و مصرف زیاد ما در این حوزه چیست؟
تهیه نقشه کروماتوگرافیک از طعم و بوی زعفران
پایگاه خبری راد: عضو هیئت‌علمی پژوهشکده گیاهان دارویی با بیان این که ایران موفق به تولید موادی شده که کیفیت زعفران را مشخص می‌کنند از تهیه نقشه کروماتوگرافیک از طعم و بوی زعفران مناطق زعفران‌خیز کشور خبرداد.
پلمپ سوله 1000 متری لوازم آرایشی فاسد در غرب تهران
پایگاه خبری راد: رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف انبار ۱۰۰۰ متری نگهداری از لوازم آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته در غرب تهران خبر داد.
برای حل مشکلات شرکت‌ها و استارتاپ‌ها تا هموار شدن راه اقتصاد دانش‌بنیان تلاش می‌کنیم
پایگاه خبری راد: شتاب‌دهنده تخصصی پرسیس‌ژن شیراز با حمایت بخش خصوصی و با هدف تولید و توسعه داروهای بیوتک در زمینی به مساحت 10 هکتار با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح شد.
کلنگ ساخت طرح اتیلن اکساید توسط وزیر نفت زده می‌شود
پایگاه خبری راد: ساخت طرح جدید ۲۰۰ هزار تنی اتیلن اکساید با هدف تکمیل زنجیره ارزش و اشتغال‌آفرینی پایدار در اندیمشک به زودی آغاز می‌شود.
جایگزینی عصاره یک گیاه دارویی در صنایع بهداشتی با نمونه‌های وارداتی
پایگاه خبری راد: محققان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک موفق به استخراج عصاره پپتیدی یکی از گیاهان دارویی شدند و با تولید صنعتی آن، دانش فنی این محصول به یکی از شرکت‌های فناور واگذار و این فرآورده جایگزین فرآورده‌های وارداتی شده است.
۸۶۸ پرونده تخلف به مراجع قضائی ارسال شد
پایگاه خبری راد: در بررسی عملکرد مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه دی ماه ۱۳۹۷، تعداد ۸۶۸ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۷۸ میلیارد ریال تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.
۶۵ میلیارد ریال پرونده تخلف در سراسر کشور تشکیل شد
پایگاه خبری راد: طبق گزارش منتشره ازسوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، آذرماه امسال، ۸۵۱ مورد پرونده تخلف به ارزش ۶۵ میلیارد ریال در سراسر کشور تشکیل شده که در میان آن‌ها، استان تهران و البرز بیش‌ترین آمار کشف کالای قاچاق را به خود اختصاص داده‌اند.
پای دلالان در کفش صنایع شوینده
پایگاه خبری راد: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: نوسانات ارزی و مشکل عرضه صحیح مواد اولیه از مشکلات واحدهای تولید مواد شوینده است که باعث شده پای دلالان به عرصه تولید باز شود.
آغاز ثبت‌نام دومین فراخوان نوپاهای فناوری‌های همگرا
پایگاه خبری راد: مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا، با هدف شناسایی استارت‌آپ‌های فعال و کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای آنها دومین فراخوان نوپاهای فناوری‌های همگرا را اعلام کرد.
نرگس، آسان ترین و مطمئن ترین گل برای پرورش
پایگاه خبری راد: جویبار با سطح زیر کشت بیش از ۲۵ هکتار در تولید گل نرگس جزو شهرستان های برتر تولید این محصول در کشور است.
 پرونده‌های قاچاق ۲۱ درصدی افزایش پیدا کرده است!
پایگاه خبری راد: رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از افزایش ۲۱ درصدی تشکیل پرونده‌های قاچاق خبر داد و گفت: سامانه گمرک تا پایان سال به سامانه جامع تجارت متصل می‌شود.
در حوزه قاچاق کالاهای سلامت‌محور، ۷.۷ درصد کاهش داشته‌ایم.
پایگاه خبری راد: معاون ستاد پیشگیری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از کاهش ۷.۷ درصدی قاچاق در حوزه کالاهای سلامت‌محور خبر داد.