20:05 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آب شور

آب خوش از گلوی خرمشهری‌ها پایین رفت؟
پایگاه خبری راد: بیش از 20 روز از شوری آب در آبادان و خرمشهر و اعتراضات مردم این شهرها می‌گذرد.
بغداد مدعی قطع آب عراق از سوی ایران شد
پایگاه خبری راد: سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق مدعی قطع آب عراق از سوی ایران شد.
اجرای طرح غدیر سه سال از برنامه عقب است/ سد دز، منبع آب فاز سوم
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: فاز سوم طرح آبرسانی غدیر به طول 400 کیلومتر از سد دز است که کارهای آن انجام و تامین اعتبار شده و در دستور کار دولت قرار دارد.
 از سر گرفته شدن انتقال آب به آبادان و خرمشهر از طریق لوله غدیر
پایگاه خبری راد: مدیرعامل آب و برق خوزستان با اشاره به شکستگی خط انتقال آب غدیر به آبادان و خرمشهر در روزهای اخیر گفت: با تلاش هایی که به صورت شبانه روزی انجام شد، خط لوله غدیر ترمیم و در حال حاضر انتقال آب به آبادان و خرمشهر از طریق لوله مذکور از سر گرفته شده است.
ماجرای خبر انتقال آب ایران به کویت چیست؟
پایگاه خبری راد: بعضی شایعه‌ها هستند که گویی هرچندبار که تکذیب شوند هم باز در موقعیتی دیگر و خاکی پرثمر به بار می‌نشینند و دوباره میوه‌دهند و روز از نو، روزی از نو!
دو راهکار آبفا برای رفع شوری آب خوزستانی‌ها
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: به منظور رفع شوری آب خوزستان دو طرح در دستور کار قرار گرفته است که در صدد هستیم در سریع ترین زمان ممکن این طرح ها را اجرایی کنیم.
ساخت سد خاکی برای جلوگیری از پیشروی آب شور دریا/فروش آب را تکذیب می‌کنم
پایگاه خبری راد: معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان این‌که وضعیت شوری آب در این شهرستان بهبود پیدا کرده است، گفت: ساخت سد خاکی مارد به اتمام رسید و با پایان عملیات احداث این سد، از ورود آب شور دریا به رودخانه کارون جلوگیری به عمل می‌آید و کیفیت آب شرب در شهرستان بهبود پیدا می‌کند.
نماینده خرمشهر فروش آب در این شهر را تکذیب کردند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: فروش آب در خرمشهر و سودجویی افراد دلال صرفا شایعه است، تنها مشکلی که در آب خرمشهر وجود دارد شوری است که در حال اقدامات برای رفع آن هستیم.
باز هم هشدار نسبت به خشکشویی‌های اینترنتی
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه خشک‌شویی و لباسشویی مجددا نسبت به استفاده از خدمات خشک‌شویی‌های اینترنتی و به اصطلاح آنلاین هشدار داد و تصریح کرد که این واحدها فقط یک واسطه هستند و بهداشت و کیفیت را رعایت نمی‌کنند.
راهکارهای جبران اشتباهات مدیریت منابع آب
پایگاه خبری راددانشیار هیدروژئولوژی دانشگاه تبریز با تأکید بر این‌که در زمینه توسعه، راه را اشتباه رفته و فرصت‌های سرمایه‌گذاری دیگر را نیز از دست داده‌ایم، گفت: می‌توانستیم توسعه صنعتی انجام دهیم، چون مصرف آب در صنعت پایین بوده و توسعه حاصل نیز پایدارتر است و به خصوص این‌که ایران، کشوری دارای مواد اولیه، منابع عظیم نفت و گاز و منابع طبیعی و انسانی متخصص بوده و ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد، که این‌ها از نقاط قوت کشورمان هستند که می‌توانستیم در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کرده و آن را محور توسعه قرار دهیم، با وجود این، تا این حد به سمت توسعه کشاورزی رفته‌ایم و عجیب‌تر این‌که هنوز مثل زمان مادها کشاورزی می‌کنیم.
خشکی دریاچه ارومیه دست کم بر زندگی ۵ میلیون نفر اثر می‌گذارد
پایگاه خبری راد: دریاچه ارومیه به عنوان یکی از کانون‌های بحران آبی در کشور ایران مطرح و توجه نهادهای ملی و بین‌المللی را به خود معطوف ساخته است چراکه در صورت خشک شدن، اثر مخربی بر معیشت ۵ میلیون نفر ساکن این حوضه آبریز خواهد گذاشت.
افزایش برداشت از چاه‌های مرده نفتی با پساب فرآیند نمک‌زدایی نفت خام
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری خراسان روشی را عرضه کرده است که با بازیافت پساب ناشی از فرآیند نمک‌زدایی نفت، از آن برای ازدیاد برداشت از چاه‌های نفت مرده و یا کم فشار می‌توان استفاده کرد.
۹۲ درصد جمعیت شهری کشور تحت پوشش آب شرب و سالم هستند
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: امروزه بیش از ۹۲ درصد جمعیت شهری کشور تحت پوشش آب شرب و سالم هستند.
متهمان اصلی بحران در منابع آبی ایران؛ تغییر اقلیم یا سد سازی
پایگاه خبری راد: وضعیت نگران کننده منابع آبی کشور که برخی از آن با عنوان «ورشکستگی » نام می برند ، در زمان حاضرمهمترین چالش این روزهای محیط زیست ایران محسوب می شود . براساس هشدار رییس سازمان حفاظت محیط زیست، ۷۰ درصد مشکلات کشور از آب است و بی ‌توجهی به بحران آب ایران را نابود خواهد ساخت.
فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری همچنان در انتظار تامین آب
پایگاه خبری راد- وزیر جهاد کشاورزی گفت : 270 هزار هکتار زمین از اراضی طرح 550 هزار هکتاری به بهره برداری رسیده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
صفحه قبل | صفحه بعد