12:32 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قطعات

بلوغ صنعت تولید، ادغام شرکت‌هاست
نماد برتر- به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بلوغ صنعت تولید حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که شرکت‌ها به سمت ادغام بروند، ظرفیت‌های تولید را افزایش دهند و فعالیت خود را تداوم بخشند.
جهش تولید صنعت بورسی با رشد ۱۲، ۶۱ و ۷۰ درصدی سه محصول
نماد برتر- مدیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی از جهش تولید ۱۲، ۶۱ و ۷۰ درصدی سه محصول شرکت های این صنعت بورسی طی چهار ماه اول سال خبر داد.
عملکرد ۶ ماهه ایران خودرو با رشد ۴۵ درصدی / وعده تولید ۵۰۰ هزار دستگاه
نماد برتر- ایران خودرو اعلام کرد طی نیمه اول سال با رشد ۴۵ درصدی ، قادر به تولید بیش از ۲۲۰ هزار محصول شده و پیش بینی تولید ۵۰۰ هزار دستگاه تا پایان سال محقق می شود.
تولید ۶ ماهه ایران خودرو اعلام شد
نماد برتر- طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای سال جاری پایان هفته گذشته (۲۰ شهریورماه) موفق به تولید بیش از ۲۲۰ هزار دستگاه خودرو شده که نشان از افزایش ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.
چرا با وجود افزایش تولید، لوازم خانگی ارزان نشد؟
نماد برتر- مدیرکل صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در پاسخ به اینکه چرا با وجود افزایش تولید، لوازم خانگی ارزان نمی‌شود، گفت: برخی آمارها نشان می‌دهد میزان تولید با میزان نصب در منازل تطابق ندارد. وقتی میزان نصب کمتر است یعنی یا کالا در انبارها مانده یا افرادی لوازم خانگی را خریدند و در گوشه منازل احتکار کرده‌اند.
فروش لوله‌های نفت به عنوان قراضه در ونزوئلا
نماد برتر- دولت ونزوئلا برای بهره برداری از ظرفیت تولید نفت ایالت موناگاس برای تولید بنزین و دیزل، قصد دارد از زیرساخت انرژی کشورش استفاده کرده و به به پیمانکاران به جای پول، قطعات قراضه تاسیسات نفتی عرضه کند.
پایین دستی تولید سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه
نماد برتر- پس از بهره برداری کامل پتروشیمی اوره لردگان، واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه از دیگر طرح های توسعه ای پترول که با هدف تکمیل زنجیره ارزش ، جلوگیری از خام فروشی و توسعه محصولات متنوع و استراتژیک تعریف شده بود بدون حضور کارشناسان خارجی با موفقیت در مدار تولید قرار گرفت تا جهش تولید در پترول شکوفا شود.
رونمایی از نسخه بهبود یافته رقیب چینی اندروید
نماد برتر- شرکت هواوی تکنولوژیز نسخه بهبود یافته سیستم عامل هارمونی او اس که برای جایگزینی سیستم عامل اندروید و دور زدن محدودیتهای آمریکا طراحی کرده است را معرفی کرد.
بعد از بورس کجا بهتر از خودرو؟!
نماد برتر- قیمت خودرو از جمله بحث‌های داغ و پرحاشیه است که طی سال‌های اخیر با تبدیل آن به کالای سرمایه‌ای و همچنین ایجاد فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار و به دنبال آن جذابیت خرید از کارخانه و فروش در بازار آزاد آرام و قرار پیدا نمی‌کند. در این میان برخی تصمیم‌گیری‌ها و عدم تناسب عرضه و تقاضا نیز بازار آن را ملتهب‌تر کرده است. گزاش زیر به بررسی و تحلیل بازار خودرو و قیمت آن با توجه به ورود دوباره شورای رقابت به حوزه قیمت‌گذای‌ خودرو از ابتدای امسال و تصویب افزایش قیمت رسمی خودروها به صورت فصلی و همچنین اوج‌گیری قیمت‌ها در بازار آزاد می‌پردازد.
سرقینی: بعید می‌دانم خودروسازها دنبال دپو کردن باشند
نماد برتر- سرپرست وزارت صمت در واکنش به انتشار تصاویری از دپوی خودرو در شمال کشور گفت: خودروسازها می‌دانند این کار جرایم سنگینی دارد و بعید می‌دانم با هدف افزایش قیمت آن را انجام داده باشند ولی ما دستور دادیم موضوع را بررسی کنند و به مردم نتیجه کار را اطلاع می‌دهیم.
فاصله ۲ میلیاردی / اجرایی نشدن طرح نوسازی ناوگان فرسوده
نماد برتر- دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون‌داران کشور با اشاره به واقعی نبودن قیمت تعیین شده برای کامیون‌های وارداتی و تولید داخل، گفت: طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکنون اجرایی نشده و اگر مشکلات و موانع آن حل نشود امیدی برای نوسازی ناوگان وجود ندارد چرا که کامیون‌داران نمی‌توانند از پس اقساط چند ده میلیون تومانی آن برآیند.
رد شائبه احتکار/ خودروهای ناقص با تکمیل قطعات روانه بازار می شود
نماد برتر- از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۳ هزار و ۹۳۰ دستگاه خودروی پارس در سایت ایران خودرو مازندران تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش نشان می دهد.
پادتن شترسانان عفونت کرونا را در بدن متوقف می‌کند
نماد برتر- متخصصان سوئدی می‌گویند پادتن‌های خاصی در گونه‌های شتر (گروهی از حیوانات شامل شتر، لاما و آلپاکا) کشف کرده‌اند که می‌تواند مانع ورود ویروس عامل کووید-۱۹ به درون سلول‌های انسانی شود.
افزایش قیمت مصالح ساختمانی متعارف است
نماد برتر- سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به گزارش ایسنا درباره لزوم نظارت بر افزایش لجام گسیخته قیمت مصالح ساختمانی، میزان افزایش قیمت این کالا را متعارف دانست و افزایش لجام گسیخته قیمت سیمان را رد کرد.
دلیل افزایش قیمت خودرو از زبان یکی از مدیران وزارت صمت
نماد برتر- مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ضمن اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۸۰ درصد خودروهای تحویلی توسط خودروسازان مربوط به تعهدات معوق این شرکت‌هاست، خاطرنشان کرد که به همین دلیل خودروسازان نمی‌توانند پاسخگوی تعهدات جدید ایجادی باشند.