03:56 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حمله

با خودروی سران کشورهای جهان آشنا شوید
پایگاه خبری راد: سران کشورهای جهان در سال 2019 برای جابجایی از چه خودرویی استفاده می کنند؟
۱۳۹ بار حمله به ۵۰ تاسیسات خشکی نفتی ایران
پایگاه خبری راد: بازخوانی صفحات تاریخ حاکی از آن است که طی هشت سال جنگ تحمیلی، بیش از ۱۳۹ بار به ۵۰ تاسیسات نفتی در مناطق خشکی حمله شده است. در این میان، واحد بهره‌برداری چشمه خوش، واحد بهره‌برداری دهلران و واحد بهره‌برداری آب تیمور به‌طور کامل منهدم شدند.
دولت ژاپن برای هک کاربران مجوز صادر کرد!
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که دولت ژاپن قانون جدیدی را مطرح و تصویب کرده که به واسطه آن می‌تواند به دستگاه‌های نا امن مبتنی بر اینترنت اشیا که توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد، نفوذ و دسترسی پیدا کند.
هکرهای فارسی‌زبان در شبکه‌های اجتماعی مشغول شدند
پایگاه خبری راد: موجود بودن کدمنبع باج‌افزارها در فضای سایبری، این امکان را به مهاجمان با دانش متوسط داده که از طریق کلاهبرداری و هم‌چنین با تکیه بر روش‌های مهندسی اجتماعی، به اهداف خرابکارانه خود دست یابند؛ فعالیت اخیر برخی مهاجمان فارسی‌زبان در شبکه‌های اجتماعی از آن جمله است.
هکرها به ازای دریافت بیت‌کوین باج می‌گیرند
پایگاه خبری راد: محققان و پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته اند که مجرمان سایبری با انتشار یک بدافزار کاربران و مشتریان ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده را هدف قرار داده و از آنها باج خواهی کرده اند.
پرتقالی که از پرتغال به ارث رسید
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: زمانی که پرتغالی‌ها جنوب ایران را اشغال کردند میوه‌ای را همراه خود آورند و چون مردم آن را نمی‌شناختند به میوه‌ای که پرتغالی‌ها آوردند معروف شد.
نرم‌افزار مایکروسافت ورد هم اطلاعات شما را می‌دزدد!
پایگاه خبری راد: محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی اعلام کرده‌اند که بدافزار جدیدی در پلت‌فرم نرم‌افزار مایکروسافت ورد وجود دارد که رایانه آنها را با مشکلات مواجه کند.
رئیس قوه قضاییه: به زودی عفو گسترده‌ای اعلام می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز «معیشت مردم» مرکز و هدف اصلی حملات دشمن و به راه انداختن جنگ روانی است، خطاب به روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور تاکید کرد که به هیچ عنوان اجازه ندهند کارخانه یا واحد تولیدی به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل شود و کارگران بیکار شوند.
مراقب اقدامات خودسرها در خارج از کشور باشیم
پایگاه خبری راد: یک دیپلمات باسابقه کشورمان، تاکید می‌کند که اروپایی‌ها تلاش دارند سازوکار SPV را با توافق آمریکایی‌ها تدوین کنند و در همین چارچوب مذاکراتی را به صورت منظم با دولت واشنگتن انجام داده‌اند و اگر تاکنون spv اجرایی و عملیاتی نشده به این علت است که اروپایی ها در مذاکراتشان با آمریکا به توافق نرسیده‌اند.
سامانه رزرو اینترنتی بلیت هواپیما مختل شد
پایگاه خبری راد: حمله سایبری به یکی از سامانه های آنلاین رزرو اینترنتی بلیت هواپیما در جهان موجب اختلال این پلت‌فرم شده و هزاران مسافر در جهان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرد.
لو رفتن اطلاعات کاربران بازی‌های رایانه‌ای
پایگاه خبری راد: محققان و پژوهشگران فعال در موسسه تحقیقاتی چک پوینت به تازگی از وجود یک آسیب‌پذیری و حفره‌امنیتی خبر داده‌اند که اطلاعات مربوط به گیمرهای فعال در پلت‌فرم بازی رایانه‌ای Fortnite را افشا کرده است.
مقررات ایمنی که با سرد شدن آتش پلاسکو فراموش شد
پایگاه خبری راد: به اعتقاد محققان انباشته شدن پلاسکو از مواد قابل اشتعال، عدم سخت‌گیری به مالک پلاسکو برای ایجاد سیستم اطفای حریق، نبود پله‌های اضطراری، عدم خروج به موقع آتش‌نشانان و از دست رفتن زمان طلایی برای اطفای حریق از مواردی است که دست به دست هم دادند تا سناریوی پلاسکو نوشته شود.
دزدی دریایی رکورد سه ساله خود را زد
پایگاه خبری راد: سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMB) در گزارش دزدی دریایی سالانه اعلام کرد که دزدی دریایی در سال ۲۰۱۸ افزایش پیدا کرده و به بالاترین رکورد در سه سال اخیر رسید.
لزوم حضور جدی دلسوزان نظام در فضای مجازی
پایگاه خبری راد: معاون اجرایی ارتش گفت: باید همه دلسوزان نظام، مخصوصا جوانان بسیجی وفادار و با ایمان در فضای مجازی حضور جدی داشته باشند و به مقابله با حرکات دشمن بپردازند.
اطلاعات کارجویان اینترنتی لو رفت!
پایگاه خبری راد: اطلاعات بالغ بر ۲۰۰ میلیون نفر از جوانان چینی جویای کار که در وب سایت‌های اشتغال یابی ثبت نام کرده بودند، در یک حمله سایبری به سرقت رفته است.