07:49 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ابر

حجم معاملات ۲۸۰ تنی کریستال ملامین "خراسان"
مقدار تقاضا محصول کریستال ملامین پتروشیمی خراسان در هفته منتهی به ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰ با ۷۰ تن کاهش همراه بوده است.
کاهش نرخ فروش پلی پروچیلن نساحی "شاراک"
دیگر محصولی که پتروشیمی شازند در بورس کالا مورد عرضه قرار داده مربوط به پلی‌اتیلن سبک خطی بوده که ۱,۱۰۰ تن در بورس کالا عرضه‌کرده، از این مقدار ۲,۲۲۰ تن مورد تقاضا واقع‌شده و حجم معامله این محصول برابر با ۱,۱۰۰ تن اعلام‌شد.
تاروپودهای "نبروج" درآمد صعودی ساخت
مقدار درآمدی که نبروج از ابتدای سال مالی تا انتهای شهریورماه شناسایی کرده برابر با ۲،۱۴۷،۲۹۹ میلیون ریال بوده و لازم به ذکر است که درامد‌های این شرکت نساجی تمامی درآمد‌های خود را از فروش محصولات در بازار داخلی به دست آورد.
"حکشتی" برای تسویه اقساط تسهیلات ارزی لنگر کشید
سرمایه حکشتی طی این دوره یک‌ساله نسبت به سال گذشته با ۳۲ درصد افزایش سرمایه مواجه بوده، همان‌طور که گفته شد مجموع درآمد‌های عملیاتی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پایان دوره یک‌ساله منتهی به خردادماه سال ۱۴۰۰ برابر با ۲۹،۰۵۸ میلیارد ریال به ثبت رسید.
۴۰۷ درصد افزایش سود خالص "ثشاهد"
شرکت شاهد در حال حاضر فاقد هرگونه تسهیلات دریافتی از سیستم بانکی هست لذا در صورت شروع مرحله اجرایی هرکدام از پروژه‌های مطرح‌شده در بخش اهداف بلندمدت برنامه شرکت جهت تأمین مالی پروژه‌ها، استفاده از تسهیلات بانکی است.
پاکشو تمام درآمد‌های قبلی را شست
درآمد‌های گروه صنعتی پاکشو در شهریورماه از فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی به‌دست‌آمده که بیشترین مقدار فروش را در بخش داخلی با ۴،۱۱۳ میلیارد ریال مشاهده می‌کنیم.
معرفی ۵ شرکت فعال‌تر بورس در تابستان سال جاری
اسامی ۵۰ شرکت برتر بورس تهران در تابستان امسال از سوی مدیریت آمار و اطلاعات بورس تهران اعلام شد.
۵ میلیارد اوراق بهادار دست‌به‌دست شد
در جریان معاملات امروز (چهارشنبه، بیستم و هشتم مهر ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۳ هزار و ۱۲۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۸۲ واحد کاهش، به رقم ۳۹۷ هزار و ۲۶۴ واحد را به ثبت رساند.
ارتقاء رتبه اعتباری شرکت فولاد مبارکه اصفهان
شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا، رتبه بلندمدت AA با دورنمای باثبات و رتبه اعتباری کوتاه مدت A1+ با درجه سرمایه‌گذاری را به شرکت فولاد مبارکه اصفهان (سهامی عام) تخصیص داد.
سه عامل جدید برای صعود قیمت دلار
بخشی از فعالان بازار اعتقاد دارند در صورتی که در روز جاری حواله درهم به بالای سطح 7 هزار و 500 تومان برود، خریداران ارزی قدرت خواهند گرفت و در غیر این صورت، قیمت دلار می تواند به سوی حمایت 27 هزار و 150 تومان بار دیگر حرکت کند.
دلایل افزایش قیمت قیر؛ از رشد قیمت جهانی تا معاملات تهاتری
قیمت قیر در بورس کالا متاثر از قیمت جهانی نفت و اثر آن بر نرخ پایه وکیوم باتوم، قیمت ارز و معاملات تهاتری دولت تعیین می شود از این رو نمی­توان رشد قیمت قیر را در بورس کالا ناشی از رفتار غیر منطقی و غیرعقلانی خریداران و یا رقابت­های غیرمعقول دانست.
صادرات به آمار‌های "شفن" وزن داد
عمده‌ترین درآمدی که پتروشیمی فن‌آوران در شهریورماه به دست آورده مربوط به بازار صادراتی با ۴،۸۳۱ میلیارد ریال بوده و مابقی درآمد‌های شناسایی‌شده این پتروشیمی از فروش محصولات در بازار داخلی حاصل‌شده که ۳،۰۸۴ میلیارد ریال درآمد را به ثبت رساند.
فصلی نو در معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری
هفته گذشته و برای نخستین بار شاهد فراهم شدن امکان خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین در سوپر اَپ «اسنپ» بودیم. اقدامی که در راستای فرهنگ‌سازی و تسهیل سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه انجام شد و ورود به دوران جدیدی از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری را رقم زد.
افت اندک درآمدهای ماهانه "غالبر" در شهریور
بیشترین درآمد شناسایی‌شده لبنیات کالبر از فروش محصولات در بازار داخلی رقم خورده و مابقی این مبلغ نیز از فروش محصولات در بازار خارجی اعلام شده است.