06:12 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

20 درصد

افزایش 35 درصدی ظرفیت ناوگان ریلی برای انتقال زائران
پایگاه خبری راد: رئیس پلیس راه آهن کشور، از افزایش 35 درصدی ظرفیت صندلی قطارها برای جابجایی مسافران و زائران اربعین حسینی خبرداد.
وزارت کشور به دنبال ضابطه‌مند کردن فعالیت تاکسی‌های اینترنتی
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور گفت: وزارت کشور مخالف فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نیست و قصد دارد فعالیت این تاکسی ها را ضابطه مند کند.
ضرورت هماهنگی برنامه‏‌های توسعه استان یزد با توان اکولوژیکی آن
پایگاه خبری راد: معاون آب و آبفای وزیر نیرو اظهار کرد: اجماع تمام ذینفعان درمورد وضعیت موجود منابع و مصارف آب و بررسی سیر تحول آن در دهه ‌ های آینده ضروری است و باید برنامه‌های توسعه استان با توان اکولوژیکی آن هماهنگ شود.
"لیلیوم"، پاشنه آشیل واردات پیازگل
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور گلخانه، گل و گیاهان زینتی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این که ارزش صادرات گل و گیاهان زینتی کشور در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 100 درصد افزایش داشته، تولید گل های خوراکی، سوپرسبزی ها، برگ بریده های زینتی، گیاهان جنگلی و تولید میوه‌های گرمسیری و زینتی را از زمینه های جالب و درآمدزا برای علاقمندان فعالیت در ابن حوزه عنوان کرد.
فاز دوم کاهش آلودگی هوای تهران کلید خورد
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا ضمن تشریح نقاط قوت فاز دوم طرح کاهش یا (LEZ ) گفت: همه خودروهای دیزلی و بنزینی که در تهران تردد می‌کنند، اعم از شخصی، عمومی، اتوبوس، کامیون، کامیونت، نخاله‌بر، زباله‌بر و ... باید برگه معاینه فنی داشته باشند، چون در مرحله دوم طرح کاهش، محدودیت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی، به طور 24 ساعته، در هفت روز هفته و 365 روز سال اجرا می‌شود.
دام‌های عشایر سمنان دستکاری ژنتیک شده‌اند؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور عشایری استان سمنان از تلاش برای افزایش زادآوری و زایش دام‌ها به عنوان یکی از برنامه‌های این اداره کل نام برد و اضافه کرد: در همین ارتباط اقدامات زیادی در استان شروع کردیم و موفق شدیم که میزان زایش گله‌های دام را به 120 درصد برسانیم.
صادرات انار میبد از استان‎های دیگر
پایگاه خبری راد: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد با اشاره به کاهش 20 درصدی محصول انار باغات این شهرستان به دلیل خشکسالی و آفت مگس مدیترانه‌‎ای، اعلام کرد: نبود صنایع بسته ‎ بندی مناسب در میبد باعث شده تا انار شهرستان از طریق استان‎های دیگر به سایر کشورها صادر شود.
می خواهید در سنین پایین بازنشسته شوید؟
پایگاه خبری راد: یک توسعه دهنده کسب و کار اظهار کرد: استارتاپ ویکندها، فرصتی هستند تا ایده‌ها را به کسب و کار تبدیل کنند.
سود بانک های خصوصی از 18 تا 23 درصد
‌پایگاه خبری راد: تعدادی از بانک های خصوصی که پیش از این مطیع دستورات بانک مرکزی بودند مدتی است که نرخ سود را از ۱۵ به ۱۸ درصد افزایش داده اند.
خبر خوش ضد تحریم/ واردات 9 میلیون تن کالای اساسی
پایگاه خبری راد: براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی طی شش ماهه اول سال‌جاری بیش از ۹ میلیون و ۱۳۰ هزار تن کالای اساسی وارد کشور شده است که از نظر وزنی ۵۶ درصد از کل واردات را به خود اختصاص داده است.
دولت چه کند که ارز ارزانتر شود؟
پایگاه خبری راد: مدیر مطالعات اقتصاد کلان و آینده‌پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت مدیریت نقدینگی را به عنوان موثرترین توصیه به دولت دانست و گفت: نباید اجازه داده شود مثل سال‌های گذشته رشد نقدینگی بالای 20 درصد در اقتصاد کشور تجربه شود و این نقدینگی در بازار باید مدیریت و به سمت بخش‌های مولد و تولیدی هدایت شود.
صف خرید خانه‌های ساحلی تا کجا می‌رسد؟
پایگاه خبری راد: نه فروشنده می‌فروشد و نه خریدار اقدام به خرید می‌کند و اگر هم خریداری پیدا شود یا زوج‌های جوانی هستند که از ترس بر باد رفتن اندک سرمایه‌شان اقدام به خرید مسکن می‌کنند و یا عده محدودی هستند که در این بازار به فکر سرمایه‌گذاری افتاده‌اند.
عرضه اندک دلالان، مهمترین دلیل نوسان قیمت خودرو است
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: تغییر نرخ ارز و عرضه اندک خودرو از سوی واسطه ها و دلالان دو دلیل اصلی نوسان قیمت در بازار خودرو است.
پرتاب 4 ماهواره تا سال 1404/تلاش برای استفاده از داده‌های ماهواره "پیام"
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان فضایی ایران طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی با دقت یک متر را از برنامه‌های این سازمان نام برد و گفت: ماهواره‌های "ناهید 1 و 2" و "ایرانست 1 و 2" تا سال 1404 در مدار ژئو قرار خواهند گرفت.
«عراق» در صدر مقاصد صادراتی آذربایجان‌شرقی
پایگاه خبری راد: ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات صادرکنندگان، گفت: سامانه نیما و بازار ثانویه ارز برای صادرکنندگان ضرر مضاعف دارد.