14:48 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش مصرف

مدیریت پسماند هسته‌ای یک میثاق جهانی نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است
پایگاه خبری راد: معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه انرژی هسته‌ای با تمام معایب و مزایای خود در دنیا به عنوان گزینه‌ای برای تولید برق مطرح شده است، استفاده از این انرژی را در راستای رسیدن به اهداف کاهش گرمایش زمین دانست و گفت: کنترل یا مدیریت پسماند هسته‌ای یک میثاق جهانی است و باید برای آن برنامه‌ای بلندمدت اندیشیده شود.
نمی‌توان با پول مردم را تنبیه کرد
پایگاه خبری راد: یک کارشناس درباره برنامه‌های وزارت نیرو برای اقتصاد آب گفت: باید به این مساله توجه شود که نمی‌توان با پول مردم را تنبیه کرد و باید برای کاهش مصرف آب به‌دنبال برنامه‌های آموزشی و جلوگیری از ازدیاد مصرف بود.
موضوع افزایش قیمت بنزین در کمیسیون انرژی مطرح نیست
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت که موضوع افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی در این کمیسیون مطرح نیست.
جریمه مشترکان پرمصرف آب‌وبرق به‌زودی !
پایگاه خبری راد: به گفته معاون وزیر نیرو، در حال حاضر مصوبه افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق در هیات دولت قرار دارد و هم‌چنان در مسیر طی کردن مراحل خود است، اما اصلاح تعرفه در آینده بسیار نزدیک، صورت خواهد گرفت.
کاهش مصرف آب در قالی‌شویی‌ها با نصب سامانه نانوساختار محققان کشور
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان غشاهای نانوساختاری را عرضه کردند که قادر است آب "خاکستری" را برای مصارف روزانه تصفیه کند و به گفته آنها در حال حاضر این سامانه برای برخی از کارواش‌ها و کارگاه‌های قالی‌شویی نصب شده و منجر به کاهش مصرف آب شده است.
تهرانی‌ها هم‌چنان منتظر دریافت تجهیزات کاهنده مصرف
پایگاه خبری راد: قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با توجه به برآوردها، توزیع لوازم کاهنده مصرف به‌طور فراگیر در استان تهران، حداقل به 500 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که اگر این مبلغ فراهم شود، می‌توان این طرح را اجرایی کرد.
 جاده کمکی بزرگراه همت تا 2 سال آینده افتتاح می شود
پایگاه خبری راد: معاون فنی عمرانی شهرداری کرج گفت: اگر همه چیز خوب پیش برود و اعتبارات مورد نیاز تامین و مشکل معارضین هم حل شود، شاید بتوان به بهره برداری از بزرگراه شمالی به عنوان مکمل بزرگراه همت در سال ۹۹ امیدوار بود.
جلسه راهبردی تکمیل و ارتقای سند الگو پایه اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد
پایگاه خبری راد: جلسه اندیشکده آب، محیط زیست، امنیت غذایی و منابع طبیعی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور اردکانیان - وزیر نیرو - در محل این مرکز تشکیل شد.
افزایش۳۰ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه
پایگاه خبری راد: مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به این که حجم آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۶۰۰ میلیون متر مکعب بیشتر شده است، از افزایش ۳۰ سانتیمتری تراز این دریاچه خبر داد.
افزایش قیمت نفت ادامه یافت
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز سه‌شنبه با امیدواری بازار به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین و همچنین کاهش عرضه اوپک، ثابت بود.
دلیل اصلی پدیده وارونگی هوا، حمل و نقل نیست
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور گفت: بیش از ۴۰ درصد مصرف انرژی کشور از آلودگی بخش ساختمان به هدر می رود.
بازنگری در تعرفه آب
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری وزارت نیرو گفت: در راستای اصلاح الگوی مصرف، کارگروه سازگاری با کم آبی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، به بازنگری در تعرفه‌های بخش آب اقدام کرده‌اند.
اداره کل راه و شهرسازی رتبه اول کاهش مصرف آب استان را دارد
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در تشریح میزان مصرف اب دستگاه های مختلف گف: اداره کل راه و شهرسازی با ٣٥ درصد کاهش مصرف در رتبه نخست کاهش مصرف آب قرار دارد
۵۰۰ میلیون مترمکعب به حجم آب دریاچه ارومیه افزوده شد
پایگاه خبری راد: سرپرست دفتر مدیریت به‌هم پیوسته منابع آب حوضه‌های آبریز دریای خزر و دریاچه ارومیه گفت: تراز آب دریاچه ارومیه در هفتم دی‌ماه، به ۱۲۷۰.۵۶ متر رسیده که نسبت به تراز سال گذشته، ۲۶ سانتی‌متر افزایش یافته است.
پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی نرخ پایه خرید تضمینی برق انرژی‌های تجدیدپذیر
پایگاه خبری راد: نماینده مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه نیروگاه‌های سولار درباره پیشنهاد وزارت نیرو برای افزایش نرخ خرید تضمینی انرژی‌های خورشیدی، گفت: در حال حاضر خرید تضمینی از نیروگاه‌های خورشیدی در بخش خانگی برای هر کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان و برای مزارع خورشیدی ۴۹۰ تومان است، بنابراین پیشنهاد شده است که نرخ پایه برای خرید تضمینی برق از انرژی‌های خورشیدی ۳۰ درصد افزایش یابد.