10:10 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت صنع

مجلس امروز ساماندهی خودرو را نهایی می‌کند/ آینده مبهم عرضه خودرو در بورس کالا
نماد برتر- نایب رییس کمیسیون صنایع گفت: امروز طرح ساماندهی خودرو را در ۱۹ ماده بررسی و نهایی می‌شود اما آینده عرضه خودرو در بورس کالا به دلیل مخالفت وزارت صنعت فعلا" مبهم است.
سرمایه گذاری ۶۶۵ میلیون دلاری آلمان و چین در بخش صنعت
نماد برتر- در هفت ماهه نخست امسال حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۱ درصد افزایش داشته و آلمان، چین، ترکیه و هند بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را در کشور انجام داده‌اند.
تصمیمات جدید وزارت صمت برای بهبود فضای کسب و کار/ اعلام فراخوان عمومی برای شناسایی گلوگاه های بخش تولید و تجارت
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: از همه فعالان بخش تولید و تجارت، صاحب نظران و تشکل های بخش خصوصی خواسته ایم که گلوگاه های مرتبط با وزارتخانه را به ما اعلام کنند.
زامیاد مجوز افرایش قیمت ۱۲ تا ۴۲ درصدی ۷ محصول گرفت / زمان اجرا
نماد برتر- زامیاد که بیش از ۱.۵ ماهه از تابلو معاملات بورس غایب است از دریافت مجوز افزایش قیمت ۱۲ تا ۴۲ درصدی هفت محصول خبر داد و زمان اعمال را اعلام کرد .
جهانگیری آیین‌نامه اجرایی ساز و کار «کشف قیمت» در صورت وجود انحصار را ابلاغ کرد
نماد برتر- معاون اول رییس جمهوری آیین‌نامه اجرایی مربوط به ساز و کار کشف قیمت در صورت وجود انحصار را ابلاغ کرد.
تنوع در بازار موتورسیکلت نیازمند حضور شرکت‌های بزرگ داخلی است
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی مشترک با انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، ضمن تاکید بر استفاده از نوآوری‌های روز دنیا برای تولید محصولات متنوع و با کیفیت، گفت: برای تنوع‌بخشی به بازار نیازمند ورود با قدرت شرکت‌های بزرگ داخلی هستیم.
ترخیص بیش از نیمی از کالاهای اساسی در ۴۰ روز گذشته
نماد برتر- رئیس کل گمرک ایران گفت: در راستای اجرای تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، در ۳۷ روز گذشته بیش از نیمی از کالاهای اساسی از گمرکات کشور ترخیص شده است.
قیمت مصرف کننده نهایی برنج ذخایر راهبردی حداکثر ۱۸۵۰۰ تومان
نماد برتر- ستاد تنظیم بازار قیمت مصرف کننده نهایی برنج ذخایر راهبردی را حداکثر ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرد.
درخواست بودجه ۲۸۴ میلیاردی برای مهمترین و بزرگترین ذخایر زغال‌سنگ
نماد برتر- انجمن زغال سنگ با ارسال نامه ای به وزارت صنعت خواستار تخصیص بودجه ۲۸۴ میلیارد تومانی ایمیدرو در تامین امکانات زیربنائی مهمترین و بزرگترین ذخایر زغال‌سنگ طبس شد.
پوشک بچه چند؟
نماد برتر- قیمت پوشک بچه در سطح خرده فروشی ها بین ۸۵ تا ۱۵۰ هزار تومان است، اما در فروشگاه های اینترنتی قیمت ۳۲۰ هزار تومانی نیز برای این محصول درج شده است.
سهمیه مواد اولیه پرمتقاضی در بورس تعدیل می‌شود
نماد برتر-مدیرکل صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تعدیل سهمیه آن دسته از مواد اولیه پرمتقاضی مورد نیاز صنایع و واحدهای تولیدی در بورس خبر داد که در ماه‌های اخیر به دلیل دخالت «تولیدکننده نماها» با رشد قیمت‌ بی‌ضابطه‌ موجه شده بودند.
روحانی با توافق دو وزیر در واگذاری ستاد تنظیم بازار به وزارت کشاورزی مخالفت کرد
نماد برتر- رئیس جمهور ضمن مخالفت با تصمیم دو وزیر برای واگذاری ستاد تنظیم بازار به وزارت کشاورزی، خواستار رسیدگی موضوع در ستاد اقتصادی دولت شد.
سپاه پاسداران برای کنترل قیمت ها وارد میدان شد
نماد برتر- فرمانده‌کل سپاه پاسداران گفت: به‌دنبال فرمان مقام معظم رهبری درباره کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گرانفروشی‌ها و کمک بسیج در این راستا، قرارگاه هفدهم ربیع تشکیل شد.
مسئولیت تنظیم بازار مرغ، تخم مرغ و گوشت به وزارت کشاورزی واگذار شد
نماد برتر- وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت، مسئولیت تأمین نهاده های زراعی، باغی، دامی و همچنین تنظیم بازار مرغ، تخم مرغ و گوشت در سطح عمده فروشی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.
تسهیلات جدید ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای بخش صنعت و معدن
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، ‌ معدن و تجارت از افزایش سقف اعطای تسهیلات برای بنگاه‌های تولیدی خبر داد و گفت که علاوه بر آن تسهیلات جدید ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای بخش صنعت و معدن در هفت محور در نظر گرفته شده است.