03:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مخالفت

عوارضی آزادراه تهران-شمال موقتی است!
نماد برتر- معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور گفت: دریافت وجه نقد در عوارضی های آزادراه تهران – شمال طبق هماهنگی انجام شده و تا حل و فصل کامل زیرساختهای کنترل دریافت عوارض به طور موقت خواهد بود.
تصمیمات کوتاه مدت دردسرساز بورسی
نماد برتر- شاید زمانی که وزارت نفت مخالفت خود با عرضه پالایشی یکم که باقی مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه است را اعلام کرد، هرگز گمان نمی کرد که حرکت دومینووار نزول شاخص را آغاز کرده است؛ اتفاقی که در ابتدا باعث ریزش سهم های پالایشی و به تبع آن انواع سهم های کوچک و بزرگ بود و تصمیمات کوچک و بزرگی که برای بازگرداندن تعادل به بازار گرفته شد، تقریبا اثرگذار نبود. موضعی که یک تحلیلگر بازار سرمایه نیز به آن اشاره و از عدم هماهنگی در تصمیم گیری در دولت انتقاد کرد.
عرضه‌های اولیه « شستا » ادامه دارد/ پالایش ستاره خلیج فرابورسی میشود
نماد برتر- مدیرعامل سرمایه گذاری تامین اجتماعی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تداوم عرضه‌های اولیه شستا در سال ۹۹ خبر داد. بورس تهران نیز تازه ترین اقدامات پذیرش سهام جدید را اعلام کرد.
ورود خودرو به بورس منتفی شد/ برای ثبت نام کلک می زدند
نماد برتر- رئیس شورای رقابت با اعلام این‌که ورود خودرو به بورس رای نیاورده و فعلا منتفی شده است، گفت: تا وقتی که عرضه تا این حد محدود است ورود خودرو به بورس نه تنها نمی‌تواند مشکل بازار آن را حل کند بلکه ممکن است با توجه به حجم گسترده تفاضا، قیمت‌های بالاتری در بورس کشف شود.
خشکی بخشی از تالاب‌های فارس/ اجازه تغییر اراضی بهرام گور را نمی‌دهیم
نماد برتر- مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تالاب‌ها در این فصل خشک است، گفت: بیشترین آبگیری در هفت برم مشاهده شده که حدود ۵۶ درصد از تالاب تا پایان مرداد آب داشته است و تالاب برمشور ممسنی نیز ۲۵ نیز درصد آب دارد.
نوآوری پالایشگاه‌های نفت در بحران کرونا
نماد برتر- پاندمی کووید ۱۹ و بحران نفتی به تقاضا برای سوخت های حمل و نقل مانند بنزین و سوخت جت آسیب زده و باعث شده حاشیه سود پالایشگاه‌ها به شدت کم شود و آنها را برای بقا و پشت سر گذاشتن این دوران دشوار به بازنگری فعالیتشان واداشته است.
مخالفت دولت آمریکا با پروژه کابلی گوگل و فیس بوک
نماد برتر- گوگل و فیس بوک در پی مخالفت دولت ترامپ، از طرح کابل زیردریایی میان آمریکا و هنگ کنگ منصرف شده و پیشنهادهای جدیدی مطرح کردند.
محدودسازی، راه‌حل معضلات موجود در فضای مجازی نیست
نماد برتر- نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، مخالفت خود با طرح برخی نمایندگان موسوم به سامان‌دهی فضای مجازی را اعلام کرد و گفت: محدودسازی، راه حل معضلات موجود در فضای مجازی نیست.
 ‫فیلترینگ‬⁩ در تضاد با رونق کسب و کار است
نماد برتر- یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در توییتر خود ضمن‌ مخالفت با طرح مجلس موسوم به سامان‌دهی فضای مجازی گفت: فیلترینگ در تضاد با رونق کسب و کار و ترویج فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است.
بعضی مصالح ساختمانی از بورس خارج می شود؟
نماد برتر- ظاهراً با توجه به رشد قیمت مصالح ساختمانی در بورس که منجر به افزایش قیمت تمام شده مسکن می‌شود، قرار است بخشی از نهاده های ساختمانی از بازار سرمایه خارج شود.
تصمیم دولت برای فروش نفت به مردم چه خواهد بود؟
نماد برتر- به تازگی دولت طرحی را در راستای گشایش اقتصادی و فروش نفت به مردم مطرح کرده که تا کنون ساز و کار آن به طور کامل مشخص نشده، در این میان موضوع فروش اوراق سلف نفتی و گفته های وزیر نفت در خصوص فروش آنی نفت نیز ابهاماتی را ایجاد کرده است.
ریزش دلار در معاملات خارجی
نماد برتر- ارزش دلار در برابر بسیار یاز همتایان مهمش کاهش یافت.
صعود خفیف دلار جهانی مقابل یورو و پوند
نماد برتر- ارزش دلار در برابر همتایان اروپایی کمی افزایش یافت.
واکنش ستاد احیای دریاچه ارومیه به خبر تکمیل سدهای نیمه ساخته در حوضه آبریز دریاچه
نماد برتر- به دنبال برخی اظهار نطرها درمورد تکمیل سدهای نیمه ساخته در حوزه آبریز دریاچه ارومیه، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای این دریاچه می‌گوید که تا هفت سال دیگر که دریاچه ارومیه به طور کامل احیا می‌شود، هرگونه بارگذاری جدید در حوضه آبریز ممنوع است. اگر قرار باشد سدهای نیمه ساخته تکمیل شوند وزارت نیرو باید آب بیشتری را به سمت دریاچه ارومیه رها کند. به همین دلیل کار برای وزارت نیرو بسیار پیچیده خواهد شد.
افت جهانی دلار
نماد برتر- ارزش دلار در برابر ارزهای مهم کاهش یافت.