08:04 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مبارزه با قاچاق

محتکران سقوط می‌کنند یا متقاضیان کالا؟
پایگاه خبری راد: " محتکران" به مناسب‌های مختلف انبارهایشان را پر می‌کنند تا در زمان "کمبود" با عرضه اجناس احتکاری " بازار" را به نفع خود سوق دهند. آنها بازار را خوب می‌شناسند و نقششان را به خوبی ایفا می‌کنند. نقش احتکار در اقتصاد ایران چیست؟ آیا این پدیده در کوتاه مدت و یا بلندمدت بر اقتصاد تاثیر می‌گذارد؟
درد سرهای ضرب‌الاجل برای شناسه‌دار کردن تولید
پایگاه خبری راد: دبیرکل جامعه صنعت کفش ایران تاکید کرد که نگاه ضرب‌الاجلی نسبت به شناسه‌دار کردن کفش‌های تولیدی توسط وزارت صنعت نتیجه‌بخش نخواهد بود، چون تنوع کالاها زیاد است و فشار بر تولید در شرایط فعلی اقتصادی ممکن است باعث تعطیلی زودهنگام تولیدکنندگان شود.
واردات ۶۰۱ میلیون دلار گوشی از ابتدای رجیستری
پایگاه خبری راد: پس از اجرای طرح رجیستری، تلفن‌های وارد شده از مبادی گمرکی در سال ۱۳۹۶ به دو میلیون افزایش یافته و این عدد در سال ۱۳۹۷ تاکنون ۱.۶ میلیون بوده که حجم ارزی گوشی‌های واردشده از ابتدای اجرای طرح را به ۶۰۱ میلیون دلار می‌رساند.
تعیین تکلیف ۲۰ هزار میلیارد تومان کالای ضبط شده تا پایان امسال
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن اعلام این که تا پایان امسال تکلیف ۲۰ هزار میلیارد تومان کالای انبار شده در سازمان اموال تملیکی معین می‌شود، اعلام کرد: تعداد پرونده‌های کلان در اموال ضبط شده انبارهای سازمان جمع آوری اموال تملیکی محدود نیست و همه آن‌ها در حال بررسی در دستگاه قضایی هستند.
تخلف 7 شرکت دریافت کننده ارز دولتی در آذربایجان غربی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از تشکیل و ارجاع 7 مورد پرونده تخلف ارزی به ارزش تقریبی 725 میلیارد ریال در استان خبر داد.
تعیین تکلیف اموال ضبط شده قاچاق تا پایان سال/ ۲۰هزار میلیارد تومان ارزش انبارهای تملیکی
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که براساس آخرین آمار رسمی اعلام شده، انبارهای سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی که شامل کالاهای قاچاق هم می‌شود، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که درصدد هستیم تا پایان امسال تکلیف و سرنوشت آنها را مشخص کنیم.
برنامه ایران برای ریشه‌کنی قاچاق "سیگار" از مهرماه + جزییات
پایگاه خبری راد: مسئول دبیرخانه ستاد کنترل و مبارزه با دخانیات ضمن تشریح پروتکل "ریشه‌کنی قاچاق محصولات دخانی" و پیوستن ایران به آن، از اجرای این پروتکل در کشور از سوم مهر ماه سال جاری خبر داد.
بازار ۲ میلیارد دلاری قاچاق تلفن همراه چگونه از بین رفت؟
پایگاه خبری راد: حدود ۹۵ درصد گوشی‌های کشور قبل از طرح رجیستری به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شدند و اکنون طبق اعلام مسوولان، رجیستری، ارزش ریالی بازار قاچاق که بیش از ۲ میلیارد دلار در سال بود و در حوزه اقتصاد به‌صورت غیرشفاف بین مجموعه‌هایی دست به دست می‌شد را به صفر رسانده است.
طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام وصول شد
پایگاه خبری راد: طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام وصول شد.
دهمرده: ورود جدی‌تر قوه قضاییه به موضوع قاچاق مشکلات زیادی را از بین می‌برد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم زابل و زهک در مجلس گفت: در حالی که دانه درشت‌ها مشغول قاچاق هزاران تریلی کالا هستند با کولبران برخورد می‌شود. این مسئله تبدیل فرصت به تهدید است.
حاجی‌دلیگانی: پول کالای قاچاق شده به کشور را چه کسی بازپرداخت می‌کند؟
پایگاه خبری راد: نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: پول کالای قاچاق شده به کشور را چه کسی بازپرداخت می‌کند؟ معاون ارزی بازداشت شده رییس کل بانک مرکزی، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یا رییس‌جمهور. حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان پول کالای قاچاق شده به کشور است، این مبلغ را چه کسی باید بازپرداخت کند؟
 هر یک میلیارد دلار کالای قاچاق حداقل ۵۰ هزار شغل را نابود می‌کند
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس اظهار تاسف کرد: در داخل کشور هنوز باور نداریم که قاچاق اساسی‌ترین ریشه‌های بیکاری، پولشویی و فرار مالیاتی است.
محورهای ۱۴ گانه استیضاح شریعتمداری
پایگاه خبری راد: حدود ۶۰ نماینده مجلس استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت را در ۱۴ محور امضا و جهت رسیدگی به هیات رییسه مجلس ارجاع دادند.
قرائت گزارش کمیسیون صنایع درباره قاچاق کالا و ارز در مجلس
پایگاه خبری راد: گزارش کمیسیون صنایع درباره ریشه‌های قاچاق کالا و ارز در جلسه مجلس شورای اسلامی قرائت شد و به اتخاذ سیاست‌های مناسب ارزی و استفاده از ابزار نرخ تعرفه واردات به عنوان توصیه‌های راهبردی برای کنترل قاچاق عنوان شد.
بی‌خانمانی گل و گیاه در وطن
پایگاه خبری راد: صنعت گل و گیاه در مازندران در حالی روبه رشد است و با وجود ظرفیت های بسیار، جای خالی یک دهکده ویژه عرضه این محصولات به وضوح به چشم می‌خورد.