08:53 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قطعات

آدرس‌ غلط دلالان رو شد/ شمش فولاد در بورس کالا مشتری ندارد!
نماد برتر- دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه برخی طی ماه‌های گذشته با ادعاهایی غیرکارشناسی و فضاسازی، به بهانه تنظیم بازار داخلی بر طبل محدود کردن صادرات شمش فولادی کوبیده‌اند، اعلام کرد که در دو هفته گذشته از عرضه بیش از ۲۷۹ هزار تن شمش فولادی فقط حدود ۷۱ هزار تن خریداری شده و در واقع، در معاملات بورس کالا، شمش ۱۰ درصد پایین‌تر از نرخ صادراتی مشتری نداشت.
تعهدات جدید ۴۰۰ میلیاردی تامین سرمایه بورسی در اوراق با سود ۱۸ درصدی
نماد برتر- اولین تامین سرمایه حاضر در بورس از این صنعت از پذیرش تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق مرابحه سایپا به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان با نرخ سود ۱۸ درصدی خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.
سایپا ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مرابحه منتشر می کند / شرایط
نماد برتر- سایپا از اخذ موافقت سازمان بورس برای انتشار اوراق مرابحه جهت خرید مواد و قطعات مورد نیاز به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان از طریق بورس تهران خبر داد.
تعدیل مثبت ۵۲ میلیارد تومانی در نرخ قطعات فروش رفته زیرمجموعه سایپا
نماد برتر- زیرمجموعه سایپا از تعدیل مثبت ۵۲ میلیارد تومانی نرخ قطعات فروخته شده به سازه گستر سایپا خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای فردا شد.
تحلیل ۱۶ کارشناس از نتیجه انتخابات آمریکا بر بورس ایران و اقبال صنایع
نماد برتر- ۱۶ کارشناس بازارسرمایه در خصوص اثر نتیجه میان و بلند مدت انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه ایران و اقبال صنایع بورسی ، نکاتی ارائه کردند.
اجرای دو پروژۀ بسیار مهم فولاد مبارکه برای حفظ جایگاه جهانی
نماد برتر- مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: برای حفظ سهم در تولید و مطرح شدن در میان فولاد سازان جهانی، اجرای دو پروژۀ بسیار مهم نورد گرم شمارۀ ۲ و طرح تحول دیجیتال در دستور کار قرار گرفت.
راه‌اندازی صندوق حمایت از بومی‌سازان صنعت فولاد تا پایان سال
نماد برتر- مدیرعامل ایمیدرو از راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری صنعت فولاد با هدف حمایت از بومی‌سازان تا پیش از پایان سال خبر داد.
ایران خودرو تابع تصمیمات سیاست کلان عرضه خودرو در بورس
نماد برتر- مدیرعامل ایران خودرو با اعلام تابعیت از تصمیمات سیاست کلان در عرضه خودرو در بورس گفت: این عرضه در قالب یک بسته خواهد بود که در آن با افزایش تولید دیگر محصول ناقص تولید نخواهد شد.
رشد تولید ۱۳ درصدی با تولید بالغ بر ۴۹۶ هزار دستگاه
نماد برتر- اعلام صورت‌های مالی خودروسازان بزرگ کشور به بورس نشان می‌دهد که تیراژ تولید آن‌ها در هفت ماه سال جاری در مجموع از ۴۹۶ هزار دستگاه انواع خودرو عبور کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۳ درصدی را رقم زده است.
معاملات مشکوک سومین سهم گران، دو بانک ، دو زیرمجموعه سایپا + ۱۰ نماد
نماد برتر- در روز افت ۲۷ هزار و ۷۰۲ واحدی شاخص ، دو بانک ، دو زیرمجموعه سایپا، سومین سهم گران بازار به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.
تکمیل بالگرد صبا ۲۴۸ از سوی محققان کشور
نماد برتر- ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری علاوه بر اجرای پروژه طراحی و ساخت سامانه کمک ناوبری بصری طرح تولید موتورهای هوایی و تکمیل بالگرد صبا ۲۴۸ را اجرایی کرده است.
نبض جابجایی ها همچنان در دست حقوقی ها
نماد برتر- بورس تهران در حالی هفته گذشته را با نوسان مثبت شاخص و ثبت بازدهی ۰.۱۷درصدی سپری کرد که بازیگران بورسی سنت شکنی کردند و همچنان نبض معاملات و تغییرمالکیت ها در دست سهامداران عمده باقی ماند. به این ترتیب در مجموع این هفته بیش از ۷۴۰میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی جابجا شد.
تعرفه تنبیهی اروپا روی چهار میلیارد دلار کالای آمریکایی
نماد برتر- اتحادیه اروپا به تلافی یارانه های دولت آمریکا به شرکت هواپیماسازی بوئینگ، هفته جاری روی واردات کالاهای آمریکایی به ارزش چهار میلیارد دلار تعرفه وضع خواهد کرد.
حذف مواد زائد و افزایش راندمان برج‌های خنک‌کننده پالایشگاه‌ها با سامانه نانویی بومی
نماد برتر- پتروشیمی مبین با استفاده از سامانه گندزدایی مبتنی بر نانو فناوری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به حذف مواد زائد از آب برج خنک‌کننده‌ها شد؛ این فناوری موجب افزایش بازدهی برج‌های خنک‌کننده پتروشیمی‌ها می‌شود.
توقیف ۱۱۲ کانتینر ۶۰ میلیاردی قطعات خودرو + تخلف سه هزار میلیاردی
نماد برتر- رئیس پلیس امنیت اقتصادی از توقیف۱۱ ۲ کانتینر قطعات خودرو به ارزش ۶۰ میلیارد تومان و تخلف سه هزار میلیاردی یکی از شرکت ها خبر داد.