08:40 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای اسلامی

عرضه کل تولید در بورس کالا، شاه بیت طرح توسعه پایدار زنجیره فولاد
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد در کمیسیون متبوعش خبر داد و عرضه کل تولید در بورس کالا را شاه بیت این طرح دانست.
قاضی‌زاده هاشمی: مشکل خرید تضمینی زعفران حل شد
نماد برتر- نایب رییس مجلس شورای اسلامی از حل مشکل خرید تضمینی زعفران خبر داد.
جلسه مجلس در رابطه با بورس چه بود
نماد برتر- در فاصله یک روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تغییر قابل توجهی در مولفه های تاثیرگذار بر بورس رخ نداده است. حمایت‌های وعده داده شده تا این لحظه به بورس نرسید تا شاخص کل افت 9 کانالی را به ثبت رسانده باشد. با توجه به حجم بالای عرضه‌ها در روز گذشته و فاز نزولی بورس، امروز نیز انتظار می رود دیدگاه محافظه کارانه در کنار نقد کردن سبدهای سهام، استراتژی غالب در بین سهامداران چه حقیقی و چه حقوقی باشد.
اصلاح مصوبه اخذ مالیات از خانه های خالی در کمیسیون اقتصادی
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به مصوبه اخذ مالیات از خانه های خالی و اصلاح این مصوبه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
بررسی وضعیت محصولات تراریخته در کمیسیون اصل نود
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت محصولات تراریخته در این کمیسیون و طرح دغدغه‌های نمایندگان در این زمینه خبر داد.
بررسی عملکرد بودجه سال ٩٨ مجلس در کمیسیون بودجه
نماد برتر- نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی عملکرد بودجه سال ٩٨ مجلس در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
شهرداری با عرضه سهام «همشهری» و «شهروند» وارد بورس می‌شود
نماد برتر- اعضای شورای شهر کلیات لایحه شهردار تهران درباره برنامه عملیاتی اقدامات و زمان‌بندی اجرایی جهت عرضه سهام‌های شرکت خدماتی شهروند و موسسه همشهری در بازار سرمایه را تصویب کردند.
لزوم در نظر گرفتن قیمت خرید تضمینی برای دام
نماد برتر-یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس بر ضرورت در نظر گرفتن قیمت خرید تضمینی برای دام تاکید کرد و با اشاره به افزایش قیمت گوشت و ثابت ماندن قیمت دام زنده نسبت به امنیت شغلی چندین میلیون روستایی دامدار تذکر داد.
نیکزاد: دولت فکری برای ترخیص کالاهای اساسی از گمرک کند
نماد برتر- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت فکری برای ترخیص کالاهای اساسی از گمرک کند که در حال از بین رفتن است.
موسوی لارگانی: دلیل افزایش تعرفه تراکنش‌های بانکی چیست؟
نماد برتر-یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از افزایش تعرفه تراکنش‌های بانکی انتقاد کرده و خواستار شفاف سازی در این زمینه شد.
ساماندهی تامین نهاده‌های دامی در دستور کار مجلس/واردات در فصل برداشت آسیب‌زاست
نماد برتر- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: واردات محصولات کشاورزی نباید در فصل برداشت انجام شود، دولت در برخی موارد با واردات بی‌رویه و بی‌موقع، مانعی را پیش روی تولید داخلی بوجود آورده که برای بخش کشاورزی و دامی کشور آسیب‌زاست.
شریعتی: طرح تامین کالاهای اساسی تورم‌زا نیست
نماد برتر- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علی‌رغم القاء دولت طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی تورم‌زا نبوده بلکه روند عادلانه‌ای در توزیع کالاهای اساسی برقرار خواهد کرد.
تغییر وزارت‌خانه متولی بنگاه‌های املاک چاره‌گرانی مسکن نیست
نماد برتر- نائب رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص تصمیم دولت مبنی بر انتقال اتحادیه مشاوران املاک از ذیل وزارت صمت به وزارت راه و شهرسازی گفت: تغییر وزارت‌خانه چاره کار برای کنترل قیمت مسکن نیست.
دوراهی بیم و امید کشاورزان؛ اصلاح قیمت خرید تضمینی در راه است؟
نماد برتر- حدود یک ماه از آغاز سال زراعی جدید می گذرد و با وجود اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات، کشاورزان همچنان چشم به راه شکل گیری شورای تخصصی قیمت گذاری در مجلس و اصلاح قیمت های خرید تضمینی محصولات کشاورزی هستند.
یک هفته با بورس کالا
نماد برتر- طی هفته گذشته رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران صورت گرفت که مهم ترین آن ها به موضوعاتی همچون پذیرش املاک وزارت دفاع در بورس کالا و نیز قیمت گذاری دستوری فولاد اختصاص داشت.