08:06 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شهردار

سازندگان مسکن در محاق
پایگاه خبری راد: با وجودی که تثبیت جمعیت در کلانشهرها از جمله دلایل پایین آمدن تقاضای مسکن عنوان می‌شود هنوز کشور سالیانه به حدود ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارد؛ نیازی که به دلیل پایین آمدن قدرت خرید خانوارها مسکوت مانده و در این میان سازندگان دیگر مثل دهه‌های گذشته تمایلی به ساخت‌وساز ندارند. فعالیت بانک‌ها در بخش ساخت و ساز نیز بنا به گفته یکی از نمایندگان مجلس، مشهود نیست.
واکنش کانون سردفتران به موضوع پرداخت مالیات
پایگاه خبری راد: کانون سردفتران و دفتریاران نسبت به گزارش «پزشکان مالیات ندهند بقیه هم نمی‌دهند» واکنش نشان داد.
لزوم توجه به مصالح استاندارد در ساخت و سازهای تهران
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد که شهرداری تهران می‌بایست در مورد ترویج استفاده از مصالح و فرآورده‌های ساختمان استاندارد الگوی سایر دستگاه‌ها باشد.
شهرداری به دنبال کسب درآمد از هزینه بازیافت کالاها!
پایگاه خبری راد: در حالیکه محل تخصیص هزینه بازیافت کالاها از بازیافت‌کنندگان به وزارت کشور تغییر کرده، نایب ‌رییس اتحادیه صنایع بازیافت ایران ضمن مخالفت با این موضوع، اظهار کرد که وزارت کشور در این تغییر به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌هاست.
آخرین وضعیت کیفیت بنزین در کشور
پایگاه خبری راد: تا چند سال پیش میزان تولید بنزین یورو در ایران صفر بود، اما اکنون حدود ۹۰ میلیون لیتر از ۱۱۲ میلیون لیتر بنزین تولیدی با بالاترین استانداردهای زیست محیطی تولید می‌شود و آن‌طور که وزیر نفت گفته برنامه‌های متعددی برای افزایش کیفیت بنزین در پالایشگاه‌های اصفهان، تهران و آبادان در نظر گرفته شده است که با اجرای این طرح‌ها، کیفیت مابقی بنزین تولیدی کشور نیز ارتقا می‌یابد، اما اکنون نیز در کلانشهرها بنزین باکیفیت در حال توزیع شدن است.
ایران در شاخص‌های فساد جایگاه خوبی ندارد
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان اینکه ایران در شاخص‌های جهانی فساد جایگاه خوبی ندارد، ساده‌سازی قوانین و مقررات، کاهش دخالت دولت در اقتصاد و باز گذاشتن دست رسانه‌ها و مطبوعات را از اصلی ترین راهکارهای غیرقضایی مقابله با فساد توصیف کرد.
آرامش بازار مسکن مشروط است
پایگاه خبری راد: یک کارشناس با بیان این‌که هم‌اکنون می‌توان با اطمینان از پایان دوره رونق مسکن صحبت کرد، افزود: هدایت امکانات و تقاضای مسکن به اطراف کلانشهرها، کنترل نقدینگی و مهار تورم برای ادامه‌ی روند آرام بازار ملک ضروری است.
پهپادها به آتش‌نشانی تهران رسیدند
پایگاه خبری راد: مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ورود پهپادها به این سازمان خبر داد.
از بازنشسته‌ها خبر دارید؟
پایگاه خبری راد: مسئولان می‌گویند قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها به درستی اجرا شده و تقریبا تمامی افرادی که مشمول قانون نبودند سازمان‌های خود را ترک کرده‌اند، ولی اگر کسی بازنشسته‌ای می‌شناسد که خارج از قانون در حال فعالیت است، خبر دهد!
مالیات بر فروش در آمریکا چه‌قدر است؟
پایگاه خبری راد: درحالیکه در سه شهر آمریکا، مالیات بر فروش بالای ۱۰ درصد است، در برخی ایالت‌ها، هیچ مالیاتی در این زمینه پرداخت نمی‌شود!
علت گرانی‌ها از زبان قائم مقام وزیر صمت
پایگاه خبری راد: قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی علت افزایش قیمت‌ها را رشد شاخص های کلان اقتصادی و اختلالات تامین و توزیع می‌داند.
واکنش پوند و یورو به انتخاب نخست‌وزیر جدید انگلیس
پایگاه خبری راد: با انتخاب نخست وزیر جدید انگلیس، ارزش یورو و پوند در برابر همتایانشان کاهش یافت.
شهرداری در چه شرایطی برق مشترکان را قطع می کند؟
پایگاه خبری راد: برق مشترکان ممکن است تحت شرایط مختلف و بنا به دلایل مختلف که دامنه آن از درخواست مشترک آغاز شده و به تخلف مشترک نیز کشیده می‌شود، توسط وزارت نیرو یا شهرداری قطع شود که آگاهی از مواردی که باعث قطع برق می‌شود، می‌تواند از وقوع آن جلوگیری کند.
کسری بودجه انگلیس به بالاترین سطح 4 سال اخیر رسید
پایگاه خبری راد: اقتصاد انگلیس با فشار زیادی از جانب مساله برگزیت و پایان دادن به سیاست ریاضت اقتصادی مواجه شده است.
سقوط شدید پوند و صعود دلار در بازارهای جهانی
پایگاه خبری راد: با نزدیک شدن به موعد برگزیت و کاهش نرخ بهره آمریکا، بازار ارز دچار تغییرات گسترده‌ای شد.