21:53 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حمله

سایت "معلم یابی" هک شد
پایگاه خبری راد: یکی از بزرگترین پلت‌فرم‌های آنلاین برای ارتباط دانش‌آموزان و والدین آنها با معلمان خصوصی خود مورد حمله سایبری و هجوم هکرها قرار گرفت.
بازی خطرناک ترامپ با قیمت نفت
پایگاه خبری راد: جنگ تجاری ترامپ قیمت‌های نفت را در آغاز هفته جاری پایین برد اما تصمیم آمریکا برای اعزام یک ناو جنگی به خاورمیانه که نشانه واضحی از احتمال تشدید درگیری‌ها در این منطقه است، بازارها را ملتهب نگه داشت.
وقتی پرداخت باج‌ هم دیجیتال می‌شود!
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که مجرمان سایبری نیز به سمت و سوی باج‌گیری از سوی ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند و برای احیای فایل‌های کدگذاری شده رایانه کاربران، تقاضای بیت‌کوین می‌کنند.
ادعای اردوغان در خصوص حمله اقتصادی به ترکیه
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور ترکیه گفت کشورش از طریق جنگ ارزی مورد تهاجم اقتصادی قرار گرفته است.
ضعف گجت‌های هوشمند در برابر آسیب‌های امنیتی
پایگاه خبری راد: کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که بالغ بر دو میلیون گجت هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا تحت تاثیر پروتکل و درگاه ناامن P2P در معرض آسیب پذیری و نفوذ هکرها قرار دارند.
اردوغان: در برابر تروریسم اقتصادی سر خم نمی‌کنیم
پایگاه خبری راد: رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: همان‌گونه که در مقابل ترور مسلحانه و دیپلماتیک تسلیم نشدیم، در برابر تروریسم اقتصادی نیز سر خم نخواهیم کرد.
حمله هکرهای روسی به سفارت‌خانه برخی کشورها
پایگاه خبری راد: کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی چک پوینت با انتشار گزارشی اعلام کرده‌اند که هکرها و مجرمان سایبری روسی به سفارت خانه‌های برخی از کشورهای اروپایی بسیاری در سراسر جهان حمله کرده‌اند.
تخصیص اعتبار ۱۰ میلیاردی مبارزه با ملخ به زودی/ بیوتروریسم بودن هجوم ملخ‌ها مشخص نیست
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفظ نباتات اعلام کرد که تاکنون بیش از ۵۰ هزار هکتار مبارزه با ملخ‌ها انجام شده و اعتبارات ۱۰ میلیارد تومانی اختصاص یافته برای ادامه این مبارزه به زودی و در روزهای آتی تخصیص خواهد یافت. به گفته وی بیوتروریسم بودن حمله ملخ‌ها هنوز مشخص نیست و برای اظهارنظر در این زمینه باید منتظر گزارش فائو باشیم.
هشدار جهادکشاورزی فارس در خصوص حمله ملخ
پایگاه خبری راد: سازمان جهادکشاورزی استان فارس به کشاورزان، دامپروران و زنبورداران فعال در این استان درخصوص خطر هجوم ملخ هشداری جدی داد.
آمادگی برای مقابله با هجوم ملخ‌ها/ اعتبارات لازم به سرعت تامین شود
پایگاه خبری راد: مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: آماده مقابله و مبارزه با ملخ‌هایی که از شبه جزیره عربستان سعودی به سمت ایران می‌آیند هستیم و تنها نیاز ما اعتباراتی است که پیش‌بینی کرده و هنوز دریافت نکرده‌ایم.
آغاز موج دوم حمله ملخ‌های صحرایی به جنوب استان کرمان
پایگاه خبری راد: مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی جنوب استان کرمان از ورود موج دوم ملخ‌های صحرایی به کشور سخن به میان آورد و عنوان کرد: براساس هشدار سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، ریزش موج دوم این ملخ‌ها تقریبا از 26 فروردین‌ماه آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، گفتنی است که ریزش‌ها هر شب ادامه دارد.
اعلان جنگ شرکت‌های هواپیمایی اروپایی به مسافرانِ بدرفتار
پایگاه خبری راد: کشیدن سیگار، مصرف الکل و حمله به خدمه یا مسافران دیگر از جمله مشکلاتی هستند که خطوط هواییِ کشورهای اروپایی در حمل و نقل مسافران بدرفتار با آن روبرو می‌شوند و این شرکت‌ها در پی وضع مقرراتی برای عدم پذیرش این مسافران هستند.
اوت‌لوک مایکروسافت هک شد
پایگاه خبری راد: گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد زیادی از حساب‌های کاربری سرویس اوت لوک مایکروسافت توسط هکرها و مجرمان سایبری هک شده است.
اتحادیه اروپا در تدارک تعرفه تلافی‌جویانه برای ۲۰ میلیارد یورو واردات آمریکا
پایگاه خبری راد: دیپلمات‌های اتحادیه اروپا می‌گویند کمیسیون اروپا فهرستی از واردات کالاهای آمریکایی به ارزش حدود ۲۰ میلیارد یورو (۲۲.۶ میلیارد دلار) را تهیه کرده که ممکن است در اختلاف بر سر یارانه‌های هواپیمایی مورد استفاده قرار دهد.
عقب نشینی دلار
پایگاه خبری راد: به دنبال افزایش تنش‌های تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا، ارزش دلار در برابر همتایانش کاهش یافت.