04:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بنادر

آسمان بست قشم از ۲۷ اسفندماه اجرایی می شود
نماد برتر- سرپرست شرکت توسعه بندر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ۲۷ اسفند ماه تقریباً تمامی پروازها به قشم لغو می شود.
کرونا چه تاثیری بر سفرهای دریایی گذاشته است؟
نماد برتر- معاون مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: درپی شیوع ویروس کرونا سفرهای دریایی خارجی قطع شده است اما سفرهای دریای داخلی با قدری کاهش همچنان در جریان بوده و تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار این ویروس به صورت کامل در بنادر و سفرهای دریایی رعایت می شود.
خلاصی موقتی نفت از وحشت کرونا
نماد برتر- قیمت نفت پس از سه روز کاهش در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی، با وجود ترس از شیوع گسترده ویروس کرونا افزایش پیدا کرد.
جزییات توافقنامه ایران و عمان برای گسترش مبادلات ۱.۴ میلیارد دلاری
پایگاه خبری راد: رییس سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: برای گسترش مبادلات تجاری و روابط بندری و دریایی با عمان توافقات خوبی داشتیم که در حال تحقق است و می‌تواند تعاملات ما را با این کشور همسایه تقویت کند.
گزارش فیش‌های حقوقی به دولت رفت
پایگاه خبری راد: اعلام سازمان اداری و استخدامی از این حکایت دارد که گزارش آخرین وضعیت سامانه حقوق و مزایا و ورود اطلاعات دستگاه‌های اجرایی در نیمه مهرماه به معاون اول رئیس جمهور ارائه شده و در دستور کار هیات دولت قرار دارد.
آخرین وضعیت نفتکش صدمه دیده ایران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سابیتی اکنون وارد تنگه باب المندب شده است، گفت: با اقدامات به موقع توسط دریانوردان حاضر در نفتکش سابیتی و مدیریت حادثه، از ادامه نشت نفت از کشتی و ایجاد آلودگی جلوگیری به عمل آمده است و ظرف ۹ روز آینده این نفتکش وارد بندرعباس می شود.
راه‌اندازی بارنامه الکترونیکی برای ردیابی کالاها
پایگاه خبری راد: معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از راه‌اندازی سامانه بارنامه الکترونیکی (Ebl) و فراهم کردن مقدمات لازم برای تبادل الکترونیکی اطلاعات بین سامانه‌های ارگان‌های مرتبط خبر داد.
چرا حرکت کشتی بوشهر-قطر به تعویق افتاد؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد: به دلیل بالا بودن تعرفه و انجام مراحل اداری، حرکت کشتی مسافری باری بوشهر- قطر به تعویق افتاده است، اما با توجه به مذاکرات صورت گرفته تا قبل از مهرماه اولین سفر این کشتی انجام می‌شود.
کاهش سهم ریل از ترانزیت کالا به حدود ۱۰ درصد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که سهم ریل از ترانزیت کالا به حدود ۱۰ درصد رسیده و با وجود کاهش این سهم در ماه‌های گذشته می‌توانیم آن را تا پایان امسال بهبود دهیم.
بررسی ۱۰۰ ساخت‌وساز غیرمجاز در سواحل شمالی
پایگاه خبری راد: مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که طی سال‌های گذشته با ۱۵۰ ساخت‌وساز غیر قانونی در سواحل کشور برخورد و تخریب شده است. همچنین پرونده یکصد ساخت و ساز غیرقانونی دیگر در حال بررسی در مراجع قضایی است.
بهره‌برداری از ۱۸ هزار کیلومتر خطوط ریلی و جاده‌ای/ ۳۰۰۰ کیلومتر تعهدات مانده امسال
پایگاه خبری راد: بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت راه و شهرسازی، شاخص‌های زیربنایی در زیر بخش‌های مختلف حمل‌ و نقل نسبت به سال آغاز فعالیت دولت یازدهم رشد یافته که می‌توان به احداث و بهره‌برداری از ۱۸ هزار و ۲۵۶ کیلومتر خطوط ریلی و جاده‌ای و افزایش شش میلیون نفری ظرفیت جابجایی مسافر اشاره کرد، اما برای امسال همچنان تعهدات باقی‌مانده‌ای وجود دارد که با توجه به مشکلات و موانع کنونی باید دید قابل تحقق است یا خیر.
اولتیماتوم آخر برای اعلام حقوق
پایگاه خبری راد: عدم تمایل برخی دستگاه‌ها برای ثبت اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان در سامانه مربوطه در نهایت به تصمیم دولت برای الزام آنها به اعلام اطلاعات تا حداکثر پایان شهریور انجامیده است و تنها یک ماه دیگر فرصت باقی است تا حتی دستگاه‌هایی که بیش از یک سال گذشته از قانون گریزان بودند، ورود کنند.
ساخت سه بندر تفریحی و گردشگری تا ۱۴۰۰
پایگاه خبری راد: معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از ساخت و راه اندازی سه بندر تفریحی و گردشگری در کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد.
ایجاد خط کشتیرانی مشترک ایران - ترکمنستان
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهر سازی از توافق با ترکمنستان برای ایجاد خط کشتیرانی مشترک بین ایران و این کشور خبر داد و گفت: این مساله به اضافه دیگر موارد مطرح شده پس از بررسی‌های کارشناسی، پایان مهر ماه امسال در عشق‌آباد امضا می‌شود.
فراهم بودن امنیت تنگه هرمز/ پیگیری جایگزینی شناورهای سنتی از طریق هیأت وزیران
پایگاه خبری راد: معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایمنی آبراه استراتژیک تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس با تهیه و تولید نقشه‌های به روز شده دریایی و ارائه خدمات ناوبری دریایی به کشتی‌های عبوری و ورودی به بنادر همواره تأمین است.