08:06 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بدون

افزایش‌ سرمایه ۱۰۰ درصدی "فسپا" از محل سود انباشته
شرکت گروه صنعتی سپاهان از افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی خبر داد.
پیام تبریک دکتر دهقان دهنوی به مناسبت روز «خبرنگار»
رئیس سازمان بورس واوراق بهادار به مناسبت هفدهم مردادماه روز «خبرنگار» ،در پیامی این روز را به اصحاب رسانه و اهالی قلم تبریک و تهنیت گفت. متن پیام دکتر محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و أوراق بهادار بدین شرح است؛
REITs؛ ابزار بین‌المللی کسب سود از سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات
صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات (Real Estate Investment Trust (REIT))، ابزار مالی است که مالک، اداره یا تأمین‌کننده املاک درآمدزا است. صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات که بر اساس صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک طراحی شده‌اند، سرمایه سرمایه‌گذاران متعددی را جمع آوری می‌کنند. این امر به سرمایه گذاران خرد امکان می‌دهد از سرمایه‌گذاری در املاک سود ببرند، بدون آنکه مجبور باشند ملک را خریداری، مدیریت یا تأمین مالی کنند. از سویی دیگر، REITs به عنوان پرچین سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در برابر تورم عمل می‌کند.
مروری بر وضعیت بازار نفت در هفته گذشته / ضربه سهمگین دلتا بر پیکر بازار
بازار نفت در هفته گذشته عمدتا تحت تاثیر جو منفی قرار داشت و در نهایت با ضرر هفتگی معاملات خود را به پایان رساند. مهم‌ترین عامل سقوط بازار در روزهای اخیر، افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا بود که باعث نگرانی از وضعیت تقاضای سوخت شد.
بورس جاماندگی خود را جبران می کند
بازار خودرو، طلا، ارز و املاک و مستغلات خود را با واقعیت اقتصاد تطبیق دادند اما تنها بازاری که هنوز خود را با واقعیت اقتصاد تورمی منطبق نکرده، بازار سهام و بورس است. بنابراین از دیدگاه کارشناسان این بازار، رشد بورس در سال ۱۴۰۰ دور از انتظار نیست.
آشنایی با بهترین پلتفرم‌های معاملات اجتماعی در سال ۲۰۲۱
پلتفرم‌های معاملات اجتماعی در دنیای معاملات آنلاین از سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی شدند و اکنون پلتفرم‌های گوناگونی در تلاش هستند برتری و مزیت خود را نسبت به سایرین به اثبات برسانند تا کاربران بیشتری جذب خود کنند. در میان پلتفرم‌های معاملات اجتماعی، پنج پلتفرم با شعارهای مشخص، مدعی هستند در این زمینه بهترین هستند.
بزرگترین صرافی جهان نخستین پروتکل کنترل کلاهبرداری و پولشویی را راه اندازی کرد
نخستین پروتکل کنترل کلاهبرداری و پولشویی برای بزرگترین صرافی جهان با سه رویکرد راه اندازی شد تا مشروعیت بازارمالی غیرمتمرکز و کمک به تقویت اعتماد سرمایه‌گذاران ، بهبود یابد.
صندوق های املاک و مستغلات پرتفوی سرمایه گذاران را متنوع تر می کند
صندوق های املاک و مستغلات به تنوع بخشی پرتفوی مدیران سرمایه گذار و حتی سهامداران علاقه مند به سرمایه گذاری در صندوق ها کمک می کند.
"خکار" متوقف شد/"سنیر" مشمول رفع گره معاملاتی
نماد معاملاتی شرکت توسعه معادن روی ایران "کروی" با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام، به مدت ۶۰ دقیقه در وضعیت سفارش گیری قرار می‌گیرد و سپس معاملات در دامنه نوسان فعلی ادامه خواهد یافت.
آغاز پذیره نویسی صندوق جدید و با درآمد ثابت مانی
پذیره­‌نویسی واحد‌های این صندوق جدید با نماد "مانی" از ۱۱ مرداد برای ۵ روز کاری و از طریق همه ۱۰۸ کارگزار و سامانه‌های معاملاتی، شروع شد.
نرخ همه ارزها ثابت ماند
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ تمام ارزها بدون تغییر باقی ماند.
بازگشایی و توقف این نمادهای معاملاتی
بازگشایی و توقف نماد‌های معاملاتی امروز یکشنبه مورخ ۱۰ مرداد ماه اعلام شد.
عرضه سیمان در بورس کالا قطع نمی شود
مسوولان مجوزی برای قطع عرضه سیمان در بورس کالا دریافت نکردند، با توجه به صحبت مطرح شده از سوی وزیر نیرو با خنک شدن هوا و کاهش مصرف برق سهمیه مصرفی برق واحدهای صنعتی و تولیدی افزایش داده می شود.
"ثامید" واحدهای مسکونی تهران و اصفهان را می فروشد
شرکت توسعه و عمران امید تعداد محدودی از واحدهای مسکونی و تجاری را به فروش می رساند.
صندوق‌های اهرمی؛فرصتی مناسب برای سهامداران حرفه ای
صندوق های اهرمی، از انواع صندوق های سرمایه گذاری مشترکند که مخاطب آن ها ریسک پذیرتر از صندوق های سهام و سایر صندوق ها است.صندوق های اهرمی برای سهامداران حرفه‌ای که فرصت‌ها را به خوبی می‌سنجند و با دقت نظر بیشتری احتمالات را محاسبه می‌کنند، موقعیتی مناسب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.