15:48 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اشخاص حقوقی

واریز مبلغ‌ ویزیت به شماره کارت فرزند دکتر
پایگاه خبری راد: بر اساس آمارهای رسمی ٤٠‌درصد اقتصاد ایران مالیات می‌دهند، ٤٠‌درصد از پرداخت مالیات معافند و ٢٠‌درصد هم از زیر بار مالیات شانه خالی می‌کنند و مالیات نمی‌دهند. به عبارتی تنها ٤٠‌درصد اقتصاد ایران مالیات می‌دهند و ٦٠‌درصد دیگر یا هنوز در تور مالیاتی نیستند یا به دلایل متعدد معاف شده‌اند.
بازگشت اولین مرحله از تحریم‌های آمریکا علیه ایران از فردا
پایگاه خبری راد: اولین مرحله از تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران که در چارچوب برجام در سال ۹۴ تعلیق شده بود، بر اساس فرمان اجرایی رییس‌جمهوری آمریکا در روز ۱۸ اردیبهشت سال جاری (۸ می) روز دوشنبه ۱۵ مرداد اجرایی می‌شود.
ارزش معاملات بورس یک ماهه ۴۰ درصد رشد کرد
پایگاه خبری راد: ارزش معاملات بورس تهران در مقایسه با پایان خرداد۱۳۹۷، ۴۰ درصد افزایش یافته و از ۶۹ هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال به ۹۶ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال رسیده است.
اطلاعات خریداران ارز را جمع آوری کرده‌ایم
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان امور مالیاتی می‌گوید اطلاعات تمام کسانی که مبادرت به خرید ارز کردند توسط این سازمان دریافت شده است. او همچنین می گوید سازمان امور مالیاتی برای ارز و سکه و خودرو کارگروه ویژه تشکیل داده و با همکاری دستگاه‌هایی مثل بانک مرکزی، دستگاه های امنیتی و وزارت صنعت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار رکورد اطلاعات از کسانی که فعالیت خرید و فروش ارز و سکه داشتند به دست آورده است.
دولت هوشمند با ۳۱۴ خدمت در الکامپ حضور می‌یابد
پایگاه خبری راد: نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ تهران برگزار شد.
تخفیف ۳۰ درصد خوش‌حسابی به تعاونی‌ها
پایگاه خبری راد: مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون سقف صدور ضمانت‌نامه‌های این صندوق را ۱۲ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: برای آنکه شرکت‌های تعاونی زیر بار کارمزد بانکی نروند، تا ۳۰ درصد به آن‌ها خوش‌حسابی تخفیف می‌دهیم.
وجود 32 شرکت کاغذی در چالوس
‌پایگاه خبری راد: رئیس اداره دارایی و مالیات چالوس با اشاره به وجود 32 شرکت کاغذی در چالوس گفت: اتاق بازرگانی نباید به راحتی برای افراد کارت بازرگانی صادر کند.
برآورد 35 تا 40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور
پایگاه خبری راد: سرپرست معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل سازمان امور مالیاتی گفت: هم در بخش اشخاص حقوقی و هم مشاغل و هم در برخی از فعالیت‌های ثبت نشده یا کارت بازرگانی، فرار مالیاتی وجود دارد که برآورد می‌شود 35 تا 40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی اتفاق بیفتد.
جرم سازمان یافته در پرونده ثبت سفارش خودرو بهمن ماه سال گذشته محرز شد
پایگاه خبری راد: مدیر کل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاقاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی از صدور قرار عدم صلاحیت رسیدگی این سازمان به پرونده تخلف ثبت سفارش خودرو و ارسال این پرونده به دادسرای جرایم اقتصادی تهران خبر داد.
مسافران خارجی قبل از سفر بدهی مالیاتی خود را چک کنند
پایگاه خبری راد: دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه شرایط مالیاتی برای اشخاص حقیقی غیر تولیدی سخت تر است گفت که تنها داشتن ۱۰ میلیون تومان بدهی به سازمان امور مالیاتی کافی است تا فرد ممنوع‌الخروج شود.
قانون نظام مهندسی، روز از نو روزی از نو؟!
پایگاه خبری راد: کلیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان روز سوم تیرماه ۱۳۹۷ در کمیسیون عمران مجلس به تصویب رسید که یک عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران می‌گوید تمایز و گاهی تنافر نگاه تدوین کنندگان در قانون ۱۳۷۴، لایحه پیشنهادی ۱۳۹۶ و پیش‌نویس ۱۳۹۷ کاملا دیده می‌شود.
تولید محصول در جنوب کرمان برای خارجی‌ها به روش مدرن
پایگاه خبری راد: خشکسالی‌های چندین ساله و مدیریت نامطلبوب مصرف آب در حوزه‌های مختلف، آینده کشاورزی کشور و از جمله جنوب کرمان که غالبا محصول خارج از فصل تولید می‌کند را به مخاطره انداخته است و به همین دلیل جهاد کشاورزی جنوب کرمان در پی چاره ای برای مدیریت بهینه از آب و خاک و افزایش عملکرد کشت به فکر تولید محصول با استفاده از روشهای نوین همچون بکارگیری کشت هیدروپونیک با کمک هلندی‌ها افتاده است.
پاسخ رئیس سازمان امور مالیاتی به مشکلات مالیاتی هنرمندان
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان امور مالیاتی ضمن پاسخ به اعتراض برخی از هنرمندان به پرداخت مالیات از ارائه ۷۸۱ هزار و ۷۶۲ اظهارنامه تاکنون مربوط به مالیات‌های سال‌ ۱۳۹۶ خبر داد.
ورود خارجی‌ها در معاملات آتی زعفران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بورس کالای ایران می‌گوید علاوه بر معامله‌گران داخلی، مشتریان خارجی نیز می‌توانند با دریافت کد معاملاتی بورس کالا، در معاملات نقدی و مشتقه زعفران حضور یابند.
کلید واژه شعار امسال اعتماد است/نیازمند یک آشتی ملی بزرگ هستیم
پایگاه خبری راد: رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با تاکید بر این که کلید واژه تحقق شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی اعتماد است، تصریح کرد: یک آشتی ملی بزرگ چه در داخل سیاسیون و حکومت و مردم و چه اقشار گوناگون اعم از غنی و فقیر و کارگر و کارفرما باید به وجود آید تا اعتلای کشور و رشد و توسعه اقتصاد و ارتقا کیفیت کالاهای داخلی و رقابت پذیر شدن تولیدات داخلی دغدغه همگانی شود.