12:31 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش مصرف

تاراج آب ایران در بخش کشاورزی
پایگاه خبری راد: در حال حاضر سهم زیادی از آب ایران در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و این در شرایطی است که میزان هدررفت آب در این حوزه نیز بسیار زیاد اعلام شده و به اعتقاد کارشناسان، لازم است که راه‌کارهایی برای کاهش مصرف آب در این حوزه انجام شود.
میانگین سن نیروگاه‌های ایران چقدر است؟
پایگاه خبری راد: در حال حاضر ۱۰ درصد نیروگاه‌ها در ایران، عمری بالای ۴۰ سال و ۶۱ درصد نیروگاه‌ها کمتر از ۲۰ سال سن دارند که طبق گفته‌های مدیر عامل شرکت برق حرارتی، طی سه سال گذشته ۲۰ هزار واحد جدید کلنگ‌زنی شده که به تدریج در طول برنامه ششم و هفتم توسعه وارد مدار تولید برق می‌شود.
صرفه‌جویی پنهان در مصرف آب
پایگاه خبری راد: آب پنهان یا آب مجازی، آبی است که در مراحل مختلف تهیه، تولید و ارائه یک محصول (غذا، کالا، انرژی یا خدمات) به صورت مستقیم یا غیرمستقیم استفاده می‌شود.
افزایش تولید محصولات کشاورزی تنها با یک راه‌کار آبی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سابق شرکت مدیریت منابع آب ایران ضمن انتقاد از میزان مصرف بالای آب در بخش کشاورزی، گفت: در حال حاضر میزان برداشت محصولات کشاورزی ۱۲۰ میلیون تن است که برای این میزان، ۹۸ تا ۹۹ میلیارد مترمکعب آب مصرف می‌شود و این در شرایطی است که اگر بهینه‌سازی مصرف صورت گیرد، می‌توان با این میزان آب، ۲۵۰ میلیون تن مواد غذایی تولید کرد.
نقدی بر پیش‌نویس قانون جامع آب ایران
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه مدیریت آب، کشاورزی و منابع طبیعی، گفت: لازم است قانون توزیع عادلانه آب یا همان پیش‌نویس قانون جامع آب ایران دگرگون شود و واژه به واژه با حوصله و با مشارکت قانون‌گذاران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و حقابه‌بران و مالکان چاه‌های آب کشاورزی، دوباره بازنویسی شود و در مراحل تصویب مجلس قرار گیرد.
افزایش بدمصرفی آب در استان قم
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم عنوان کرد: با شرایط جدید خشکسالی ناسازگار هستیم و علاوه بر این‌که نوع مصرف را تغییر ندادیم، بد مصرفی نیز افزایش پیدا کرده‌ است.
 در بودجه ریزی به تولید و اشتغال توجه ویژه ای شده است
پایگاه خبری راد: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس با همه فشارهای موجود در تلاشند تا زمینه توسعه و ایجاد اشتغال فراهم شود و در بودجه ریزی به تولید و اشتغال توجه ویژه ای شده است.
درون سوزها عامل اصلی آلودگی هوا
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر گفت: اصل آلایندگی در تهران و شهرهای بزرگ از همین موتورهای درون‌سوز خودروها است.
نحوه‌ توزیع لوازم کاهنده مصرف برای پایتخت‌نشینان
پایگاه خبری راد: قائم مقام شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: در حال حاضر طرح توزیع لوازم کاهنده مصرف در مرحله مناقصه قرار دارد و این طرح پس از انتخاب پیمانکار، وارد مرحله اجرا خواهد شد.
کارخانه گیاهی که درب و پنجره ندارد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: به دلیل اینکه در این استان مناطق گرم و سرد در فاصله چندین کیلومتری از هم واقع شده است باید مکان یابی مناسب برای کاشت گلخانه مدنظر قرار گیرد تا بهترین بهره‌وری را از محیط منطقه گلخانه‌ای داشته باشیم.
تسهیل مقررات برای افزایش صادرات فولاد
پایگاه خبری راد: به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه صادرات کشور نه تنها با موانع فراونی روبروست، بلکه برخی از بازارها به خاطر صدور بخشنامه‌هایی از سوی دولت، از دست رفته است. اما بانک مرکزی به‌دنبال تسهیل مقررات در این زمینه بوده تا بتوان راهکارهایی را پیدا کرد که تحریم‌ها را دور زده و بتوانیم مجددا صادرات را رونق دهیم.
نیاز به ۳۰ میلیارد تومان برای بازسازی شبکه‌ی برق تهران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: برای گذر از پیک تابستان سال آینده، دو پروژه را در نظر گرفته‌ایم که یکی از آن‌ها آماده کردن شبکه برای گذر از شرایط بحرانی است و انجام این کار، به ۳۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.
قیمت آجیل بالا رفت بادام زمینی فراوان شد
پایگاه خبری راد: مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: قیمت آجیل، بادام کاران این شهرستان را به تولید بادام زمینی بیشتر ترغیب کرد.
بی‌اعتنایی نفت به وخامت بحران ونزوئلا
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز جمعه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به بحران ونزوئلا، برای دومین روز متوالی افزایش یافت اما به دلیل رشد هفتگی عرضه آمریکا، به کاهش هفتگی رضایت داد.
غرامت قطعه سازان ایرانی چه می شود؟
پایگاه خبری راد: ایران خودرو با افزایش 70 درصدی قراردادهای قطعه سازان موافقت کرد.