09:51 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

منطقه

شرط بازگشت آمریکا به برجام انجام تعهدات ایران است / زمان طولانی در پیش
نماد برتر- وزیر خارجه جدید آمریکا ، شرط بازگشت بایدن به برجام را انجام تکالیف و بازگشت ایران به تعهدات اعلام کرد و گفت: تا رسیدن به این نقطه راه طولانی در پیش است .
توضیحات اندونزی درباره نفتکش توقیف شده ایران
نماد برتر- سخنگوی گارد ساحلی اندونزی درباره نفتکش توقیف شده ایرانی توضیحاتی ارائه کرد.
وزارت نفت گام مهمی در دانش‌بنیان کردن اقتصاد برداشته است
نماد برتر- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فشارها بر صنعت نفت در این سال‌ها بسیار زیاد بوده، با وجود این وزارت نفت گام مهمی در مسیر دانش‌بنیان کردن اقتصاد ایران برداشته است.
تهرانی ها امروز آماده قطعی۲ ساعته برق باشند+ جدول / احتمال قطعی مناطق شمالی و سردسیر
نماد برتر- شرکت توانیر از قطعی دو ساعته امروز برق تهرانی ها و احتمال قطعی مناطق شمالی و سردسیر به دلیل افزایش شدید مصرف گاز و برق و محدودیت در تأمین سوخت نیروگاه ها خبر داد.
تحلیلی از عوامل جذب سرمایه‌گذار خارجی و دلایل شکست ایران + تجربه مالزی
نماد برتر- رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران ، تحلیلی از اثر عوامل اثرگذار در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و دلایل عدم موفقیت ایران ارایه کرد .
توانیر چراغ معاملات «مناقصه» در بورس کالا را روشن می‌کند/ نگاهی به نحوه معاملات به روش مناقصه
نماد برتر- با آغاز معاملات مناقصه در بورس کالا، در کنار اطلاعیه عرضه کالاها که به روش مزایده و رقابت خریداران انجام می‌شود، اطلاعیه مناقصه نیز منتشر خواهد شد که در این اطلاعیه، خریدار اعلام خواهد کرد تمایل به خرید چه کالایی و با چه مشخصاتی را دارد؛ به این ترتیب شرکت‌هایی که برای عرضه کالای مورد نظر در بورس پذیرش شده‌اند می‌توانند در مناقصه شرکت کنند؛ برنده مناقصه شرکتی خواهد بود که حاضر به فروش کالا با قیمت پایین‌تری به خریدار باشد.
افت آهنگ رشد اقتصادی اتحادیه اروپا
نماد برتر- فعایت‌های تجاری در منطقه یورو در حالی در ماه ژانویه به پایین‌ترین سطح ۲ ماهه رسید که محدودیت‌های قرنطینه‌ای جدیدی برای مقابله با گونه جدید کرونا به اقتصاد این منطقه فشار وارد کرد.
نقش مهم بورس کالا در ورود پسته استاندارد مه ولات به بازارهای صادراتی
نماد برتر- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه ولات با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های اصلی تولید پسته در ایران است گفت: نیاز است تا پسته تولیدی شهرستان مه ولات پس از استانداردسازی وارد بازارهای صادراتی شود که نقش بورس کالا در تحقق این امر بسیار حائز اهمیت بوده است.
رشد بازارهای آسیایی در معاملات امروز
نماد برتر- اغلب سهام آسیایی در معاملات امروز، سه‌شنبه در حالی جهش رشد کردند که سرمایه‌گذاران همچنان با نگرانی تحولات مربوط به پاندمی کرونا را دنبال می‌کنند.
سود «آریا» 131 درصد رشد کرد
نماد برتر- شرکت آریا ساسول باز هم خبر از رشد درآمدها و در نتیجه، افزایش سودآوری داد و باز هم قدرت خود در فروش محصولات در بازارهای داخلی و خارجی را نشان داد.
اعلام متناقض مناطق آزاد برای ترانزیت خودرو آمریکایی/ کار به ریاست جمهوری کشید
نماد برتر- گرچه مسئولان در مناطق آزاد اعلام کردند که نه شورای عالی مناطق آزاد و نه مناطق هیچ درخواستی برای ترانزیت خودروی آمریکایی فی مابین مناطق نداشته اند، اما مستندات، نشان می دهد قبل از آن، شورای عالی مناطق آزاد طی مکاتبه ای با معاونت حقوقی ریاست جمهور برای ترانزیت خودروهای آمریکایی و رفع موانع ایجاد شده از سوی گمرک ایران رایزنی کرده است.
افزایش قیمت مسکن در اروپا
نماد برتر- در یک سال منتهی به سپتامبر، قیمت مسکن در کشورهای اروپایی به طور متوسط حدود پنج درصد افزایش داشته است.
توضیحات "فولاد" درباره کاهش تامین گاز، تعیین قیمت ورق، اسلب ۳۰۰ میلیمتری و ...
نماد برتر- مدیرعامل فولاد مبارکه درباره کاهش تامین گاز مورد نیاز، تعیین قیمت ورق، طرح بومی سازی تولید اسلب گازترش، تولید اسلب ۳۰۰ میلیمتری و طرح های آبرسانی توضیحاتی ارائه کرد.
دلار کاهشی شد
نماد برتر - شاخص دلار ۰.۱ درصد پایین رفت.
تکذیب قطعی برق به دلیل استخراج بیت کویین / درخواست کاهش ۱۰ درصدی مصرف
نماد برتر- سخنگوی صنعت برق ، ارتباط قطعی برق با استخراج رمز ارزهایی مانند بیت کوین را رد کرد و شرکت برق تهران هم خواهان کاهش کاهش ۱۰ درصدی مصرف شد.