06:13 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مبارزه با قاچاق

برآورد قاچاق و مصرف سیگار در کشور
پایگاه خبری راد: طی چهار ماهه نخست سال جاری بر اساس برآوردهای صورت گرفته میزان قاچاق سیگار دو میلیارد و ۱۲۰ میلیون نخ و مصرف آن معادل ۱۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون نخ بوده است.
 دولت برای افزایش قیمت بنزین ملاحظاتی را در نظر بگیرد
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «دولت باید ملاحظاتی را برای افزایش قیمت بنزین در نظر بگیرد»، در عین حال گفت که بر اساس برنامه ‌ششم دولت اختیار افزایش قیمت بنزین را دارد.
پیشنهاد ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی درباره کارت‌های سوخت
پایگاه خبری راد: وزیر کشور در حاشیه دومین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با تاکید بر لزوم دقت و نظارت بیشتر بر کارت‌های سوخت، گفت: وزارت نفت مامور شد این موضوع را به دقت بررسی کند و پیشنهاد این بود که همه کارت‌ها در سراسر کشور توسط مالکین خودرو مورد استفاده قرار گیرد و در نقاط دیگر ممنوع شود.
دستگیری 19 متخلف بازار ارز مشهد
پایگاه خبری راد: دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی از دستگیری ۱۹ متخلف بازار ارز که خارج از شبکه صرافی‌های مجاز نسبت به خرید و فروش و اخلال در بازار ارز اقدام می‌کردند، در مشهد خبر داد.
توضیحات سخنگوی کمیسیون اقتصادی درباره خبر «خرید و فروش ارز»
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس امروز مصوبه‌ای درباره موضوع ارز نداشته و همچنان از روند کاهشی نرخ ارز حمایت می‌کند.
خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها ممنوع شد
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی عرضه و فروش ارز خارج از واحدهای مجاز تعیین شده توسط دولت به وسیله اشخاص و واحدهای صنفی را ممنوع کرد.
مخالفت مجلس با ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا به کمیسیون اقتصادی
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی مخالفت کردند.
دستگیری چهار صراف غیرمجاز در کرمانشاه
پایگاه خبری راد: دادستان کرمانشاه گفت: حسب دستورات صادر شده توسط مراجع قضایی پیرامون جلب عاملان بی نظمی در بازار، تعدادی از صرافان غیرمجاز و کلان شناسایی و دستگیر شدند.
مقاومت در برابر دولت الکترونیک فساد است/جلوگیری از قاچاق سوخت و دارو با سامانه‌های الکترونیک
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات اعلام کرد که بهترین راه مقابله با قاچاق کالا و ارز پس از تصویب قانون آن، راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی است که می‌تواند در این زمینه پیشگیرانه عمل کرده و شفافیت‌زا باشد، اما برخی دستگاه‌ها مانند نیروی انتظامی تاکنون حاضر به اجرای این سامانه‌ها و اتصال آن به سامانه مرکزی نشده‌اند.
همه سامانه‌های تجارت به هم متصل شد
پایگاه خبری راد: منظومه سامانه‌های تجارت ایران با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی شد بر اساس آن از امروز همه این سامانه‌های تجارت به صورت یکپارچه به یکدیگر متصل شدند و تمامی مراحل واردات کالا از ثبت سفارش تا توزیع، قابل رصد و پایش است.
یک تا پنج سال انفصال از خدمات دولتی؛ مجازات تخلف از مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس در مصوبه ای یک تا پنج سال انفصال از خدمات دولتی را به عنوان مجازات تخلف از مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین کردند.
کالاهای مجاز مشروط مشمول تخلفات گمرکی می‌شوند
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس در مصوبه ای شرایطی را تعیین کردند که به موجب آن کالاهای مجاز مشروط مشمول تخلفات گمرکی می شوند.
آغاز جلسه علنی مجلس/بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار
پایگاه خبری راد: بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار جلسه امروز مجلس قرار گرفت.
فعالان مناطق آزاد بدهکار نیستند که فرار کنند
‌پایگاه خبری راد: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن رد اظهارات رئیس سازمان امور مالیاتی مبنی بر فرار مالیاتی ۳۹۰۰ میلیارد تومانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد: اساسا فعالان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بخش مالیات بر ارزش افزوده در نظام مالیاتی کشور، مؤدی به شمار نمی‌آیند.
اول جلوی قاچاق را بگیرید بعد برای تولید سختگیری کنید
پایگاه خبری راد: عضو اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان نساجی و پوشاک، ضرب‌الاجل وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر شناسه‌دار کردن تولیدات داخلی آن هم در حالی که قاچاق پوشاک به راحتی در کشور صورت می‌گیرد و حجم عمده‌ای از تولیدات به صورت زیرپله‌ای انجام می‌شود را عاملی برای آسیب به وضعیت تولید کنندگان داخلی دانست.