06:52 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قطعات

کلیات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی اعلام شد
نماد برتر- کمیته ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کلیات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند شیوع کرونا در شهرها را اعلام کرد.
از طراحی اینترنت نسل ششم تا قطار پکن به بارسلونا
نماد برتر- رییس اتاق بازرگانی ایران و چین می‌گوید، بررسی ابعاد مختلف فعالیت‌های اقتصادی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که همین امروز نیز چین قدرت نخست جهان است و تنها به چند سال زمان برای پذیرش نهایی این موضوع از سوی سایر کشورها نیاز دارد.
جزئیات آمارهای صادرات و واردات ایران در سال جاری
نماد برتر- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از کاهش ۲۱ درصدی ارزش واردات ایران در سال ۱۳۹۹ خبر داد.
برند گوشی ارزان قیمت هواوی فروخته شد
نماد برتر- شرکت هواوی تکنولوژیز در پی تحریمهای دولت ترامپ و قطع دسترسی به فناوری آمریکایی، برند تلفن هوشمند آنر (Honor) را به یک کنسرسیوم تحت حمایت دولت چین فروخت.
پوشش‌دهی شیرآلات با تجهیزات ساخت داخل
نماد برتر- یکی از گروه‌های صنعتی با خرید دو دستگاه پوشش دهی ساخت داخل اقدام به تولید شیرآلات بهداشتی و سینک روشویی با فناوری نانو کرده که به گفته آنها کاربرد این فناوری موجب افزایش استحکام و دوام روکش‌های اعمال شده بر روی این محصولات شده است.
شرایط خرید خودرو در بورس
نماد برتر- سرانجام مجلس کلیات طرح ساماندهی عرضه خودرو در بورس را تصویب کرد که بر اساس آن هر شخص می‌تواند هر سه سال یک بار با یک کد ملی، یک خودرو در بورس کالا خریداری کند و قبل از پایان سه سال مقرر نمی‌تواند اقدام به فروش خودرو کند.
ترخیص ۹۰ درصدی کالای اساسی مشروط شد
نماد برتر- طبق اعلام معاون فنی گمرک ترخیص کالاهای اساسی تا سقف ۹۰ درصد بدون الزام به ارائه‌ی کد رهگیری بانک با اخذ تعهد از صاحب کالا برای عرضه در چارچوب تعیین شده و با نرخ مصوب انجام می شود.
گلایه از وضعیت اسفبار قطعه‌سازان/ در انتهای خط تولید قرار داریم
نماد برتر- اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو کشور ضمن ابراز نگرانی از روند ادامه‌دار مشکلات مجموعه صنعت خودرو کشور، صراحتا معتقدند که دیگر جانی برای قطعه‌ساز کشور باقی نمانده و اوضاع آن‌ها بسیار بد و اسفبار شده است و عدم چاره‌اندیشی برای حل مشکلات، صنعت قطعه‌سازی کشور را به انتهای مسیر تولید خواهد رساند.
۸۱ پروژه مشترک داخلی سازی قطعات سایپا با صرفه‌جویی ۹۴ میلیون یورویی
نماد برتر- معاون مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک سایپا گفت: ۸۱ پروژه بومی سازی قطعات خودرو با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش در دست اجرا است .
جزییات بازارگردانی سهام دو بانک ، مخابرات ، ملی مس ، ۷ شرکت دیگر + ۵ صندوق
نماد برتر- جزییات بازارگردانی سهام ۱۱ شرکت از جمله دو بانک ، مخابرات ، ملی مس و ۵ صندوق توسط شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان ، اعلام و شفاف سازی شد.
کلیات ساماندهی خودرو تصویب شد/ عرضه همه خودروها در بورس کالا
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب کلیات طرح ساماندهی بازار خودرو با اجبار به عرضه همه خودروها در بورس کالا خبر داد.
مجلس امروز ساماندهی خودرو را نهایی می‌کند/ آینده مبهم عرضه خودرو در بورس کالا
نماد برتر- نایب رییس کمیسیون صنایع گفت: امروز طرح ساماندهی خودرو را در ۱۹ ماده بررسی و نهایی می‌شود اما آینده عرضه خودرو در بورس کالا به دلیل مخالفت وزارت صنعت فعلا" مبهم است.
نیروگاه‌های حرارتی برای گذر از خاموشی چه خواهند کرد؟
نماد برتر- در روزهای آغازین سال ۱۳۹۰ ظرفیت نامی نیروگاه‌های حرارتی حدود ۵۴ هزار مگاوات بود که این رقم در حال حاضر با افزایش ۲۵ درصدی از مرز ۶۸ هزار مگاوات عبور کرده است. همچنین در اوایل دهه ۹۰ حداکثر نیاز مصرف حدود ۴۲ هزار مگاوات بود که این رقم تابستان امسال به بیش از ۵۸ هزار مگاوات افزایش پیدا کرد.
بهترین قیمت دلار برای صنعت سیمان و راهکاری برای افزایش سهام
نماد برتر- مدیرعامل شرکت سیمانی با اعلام بهترین قیمت دلار برای این صنعت بورسی و برآوردی از فروش و هزینه کارخانه یک‌میلیون تنی ، بهترین راهکار برای افزایش سهام سیمانی را تجدید ارزیابی دارایی ها معرفی کرد.
عایق‌های حرارتی سرامیکی کوره‌های داغ و لنت ترمز جایگزین نمونه وارداتی شد
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید الیاف سرامیکی به عنوان عایق‌های حرارتی برای کاربرد در صنایع فولادسازی و پتروشیمی تولید شدند که با توجه به محدودیت واردات محصولات های‌تک، این الیاف قادر به پاسخگویی به نیازهای کشور است.