06:13 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شهردار

توسعه خودروسازی از طریق چینی ها تنها راه ممکن
نماد برتر- اگرچه میزان تولید خودرو در چین طی سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ همواره روندی نزولی را طی کرده اما این کشور در سال ۲۰۱۹ با تولیدی بالغ بر ۲۵ میلیون دستگاه خودرو سواری و تجاری همچنان بزرگترین تولید کننده انواع خودرو در جهان محسوب می شوند. خودروسازی در چین از دههٔ ۱۹۹۰ با شیبی فزاینده توسعه یافت بطوریکه در سال ۱۹۹۲ تولید خودرو در این کشور برای نخستین بار از مرز یک میلیون دستگاه در سال گذشت. این روند همچنان ادامه یافت و تا سال ۲۰۰۰ سالانه بیش از دو میلیون خودرو در چین تولید شد.
اعتراف دیرهنگام دولت به عقب‌ماندگی بخش مسکن
نماد برتر- رئیس‌جمهور به تازگی به عقب ماندگی دولت در حوزه مسکن اذعان کرد و دلیل آن را اجرایی نشدن برخی طرح ها دانست. صرف نظر از اینکه اعتراف به نقاط ضعف جای تقدیر دارد، سوال کارشناسان این است که چرا دستگاه های دولتی طی سالهای گذشته اهتمام لازم را برای ساخت و ساز نداشتند؟
رویای خانه‌دار شدن...
نماد برتر- شاید رویای خانه‌دار شدن و داشتن یک سقف سال‌هاست که از ذهن هر فردی می‌گذرد، شاید هم خیلی ها دیگر امید داشتن یک خانه شخصی را از یاد برده‌اند.
موشکافی دلیل نابسامانی بازار مسکن از زبان یک عضو کمیسیون عمران
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که یکی از مشکلات اصلی مسکن در کشور تبدیل مسکن و خودرو به کالاهای مبادله ای است و این امر باعث شده تقاضای سرمایه ای مسکن نسبت به تقاضای مصرفی آن افزایش فاحشی داشته باشد که بحران پیش آمده را رقم زده است‌.
خانه‌های اجاره به شرط تملیک بهترین راه خانه‌دار شدن کارگران
نماد برتر- یک فعال حوزه کار بهترین راه خانه‌دار شدن اقشار متوسط و کم درآمد به ویژه کارگران را خانه‌های اجاره به شرط تملیک دانست و گفت:اگر وام‌های بانکی و ودیعه مسکن را به کارگری که حقوقش پایین است بدهیم گرفتار و مقروض می‌شود و ناچار است از معیشت خانواده‌اش بزند تا اقساط وام را بپردازد.
قیمت تخم مرغ اعلام شد
نماد برتر- سازمان حمایت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی بسته به وزن آن، حدود ۲۰.۰۰۰ تومان تعیین شده و با هرگونه افزایش قیمت تخم مرغ بیش از نرخ مصوب برخورد قانونی خواهد شد.
دولتی‌ها مجاز به بخشش اجاره شدند
نماد برتر- دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها می‌توانند اجاره دریافتی از بخش خصوصی در دوره تعطیلی کرونا را امهال کرده و یا به طور کامل ببخشند.
نگرانی کسبه از اجاره و مالیات/دولت و مجلس بسته‌های حمایتی تعریف کنند
نماد برتر- رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر اراک گفت: با توجه به خسارات وارده به اصناف که بدنبال شیوع کرونا و اعمال اقدامات محدودیتی در این رابطه رخ داد، با اقدام دولت و مجلس باید بسته‌های حمایتی در این راستا تعریف شود.
تب‌ کرونا بر جان پایتخت گل ایران
نماد برتر- با شیوع بیماری ویروس کرونا در ایران، علاوه بر آسیب رسیدن به سلامت بخشی از جامعه، تبعات منفی زیادی به اقتصاد کشورمان تحمیل شد که بخشی از آن در حوزه تولیدات کشاورزی از جمله گل و گیاه بوضوح قابل مشاهده است.
افزایش قیت دلار!
نماد برتر- دلار به جز پوند در برابر تمام ارزهای مهم دیگر صعودی بود.
واکنش حناچی به تعطیلی حمل و نقل عمومی و بدعهدی بانک آینده
نماد برتر- شهردار تهران با گلایه از اقدام بانک آینده درعدم پرداخت پول فروش اوراق مشارکت گفت: بانک آینده شش ماه است که ۹۱۰ میلیارد تومان شهرداری تهران را نگه داشته است.
ضد عفونی کردن پمپ بنزین‌ها آغاز شد
نماد برتر- مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی گفت: ضدعفونی همه جایگاه ها آغاز شده است و این کار با کمک عمده جایگاهداران پیش می‌رود اما لازم است که یک بسیج همگانی برای این مهم ایجاد شود.
بازگشت ساعات اداری تهران به حالت عادی از شنبه/لزوم تسهیل اعطای مرخصی و دورکاری
نماد برتر- فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به تصویب تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های استان تهران تا پایان سال جاری، درباره مصوبات جلسه امروز ستاد فرماندهی مقابله با بیماری کرونا گفت: استمرار تعطیلی مراکزی همچون تالارهای پذیرایی، سالن‌های ورزشی، تئاتر، سینما و نماز جمعه در جلسه امروز مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد نظارت لازم بر برخی از اماکن مثل تالارهای پذیرایی که در رابطه با این مصوبه اقدامات لازم را انجام نداده‌اند، توسط نیروی انتظامی اعمال شود.
پای شهرداری نیز به بورس رسید
نماد برتر - جزییات درج نماد دو اوراق مشارکت شهرداری تهران در بورس اعلام شد.
اجاره‌ها کرایه‌ها را گران می‌کند؟
پایگاه خبری راد: در حالیکه برخلاف مصوبه سران سه قوه مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت کالاها و خدمات، اجاره غرفه شرکت‌های مسافری بین شهری در پایانه های مسافربری سه تا پنج برابر افزایش یافت، مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: مقرر شد تا این اجاره‌ها به نرخ سابق برگردد چرا که هیچ چیز نباید باعث شود تا به مردم فشار وارد شود و در این راستا مکاتباتی با وزیر راه و شهرسازی و شهردار تهران داشتیم.