14:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برچسب

بسته ۱۰ گانه برای مقابله با بحران ارزی و ابر تورمی
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با تحلیلی از بحران ارزی اول و دوم دهه ۱۳۹۰ اقتصاد ایران، بسته‌ای با ۱۰ پیشنهاد به منظور مقابله با بحران ارزی و ابرتورمی مطرح کرد.
آنچه باید از قیمت‌ها و اخذ مالیات بر ارزش افزوده بدانید
پایگاه خبری راد: الصاق برچسب قیمت روی کالا و خدمات جزو قوانین صنفی و حقوق مشتری است اما اغلب واحدهای صنفی این موضوع را رعایت نمی‌کنند که مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران گفت: همه واحدها از قبیل خدماتی و توزیعی موظف به الصاق برچسب قیمت هستند و اگر کالایی در قیمت الصاق شده مالیات بر ارزش افزوده را لحاظ نکند، مرتکب خلاف شده است.
آنچه باید از قیمت‌ها و اخذ مالیات بر ارزش افزوده بدانید
پایگاه خبری راد: همه واحدها از قبیل خدماتی و توزیعی موظف به الصاق برچسب قیمت هستند و اگر کالایی در قیمت الصاق شده مالیات بر ارزش افزوده را لحاظ نکند، مرتکب خلاف شده است.
کاظمی: آقای رئیس جمهور چرا با مردم سخن نمی‌گویید؟
پایگاه خبری راد: یک عضوکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اقتصاد امروز ما قربانی فسادها و رانت‌های ویژه، تفاسیر منفعت طلبانه از قانون و عدم اجرای قانون است. در این جا باید از رئیس جمهور بپرسیم چرا با مردم سخن نمی‌گویید و واقعیات موجود را با مردم در میان نمی‌گذارید؟ آیا تیم اقتصادی شما در مورد مسائل اقتصادی متفاوت از قبیل واردات خودرو، گرانی، وضعیت اسف‌بار ارز و سکه و سایر مسائل مرتبط به گونه‌ای عمل کرده است که تقویت اعتماد عمومی را در پی داشته باشد؟
شرط سازمان غذا و دارو برای صدور مجوز کشت محصولات تراریخته در ایران
پایگاه خبری راد: رییس سازمان غذا و دارو با تاکید براینکه هیچ محصولی تحت عنوان تراریخته ایرانی در بازار نداریم، در عین حال شرایط ارایه مجوز برای کشت و تولید فرآورده‌های تراریخته در ایران را تشریح کرد.
پیاده‌روهای مخصوص برای معتادان به موبایل در چین
کاربران معتاد به موبایل در یکی از شهرهای چین باید در پیاده روهای مخصوص قدم بزنند تا حرکت کُند آنها برای دیگران مزاحمت ایجاد نکند.
مصرف بیش از اندازه قندها با بدن چه می‌کند؟
پایگاه خبری راد: امروزه شاهد افزایش روز افزون مصرف قند و محصولات شیرین هستیم. به تدریج که ذائقه مردم به غذاهای شیرین عادت می‌کند، کارخانجات مواد غذایی نیز روزبروز محصولات شیرین‌تری به بازار روانه می‌کنند و این سیکل معیوب پیوسته در حال چرخش است.
نکاتی برای حفظ سلامتی در سفرهای تابستانی
پایگاه خبری راد: با نزدیک شدن فصل تابستان، دور جدیدی از سفرها هم در کشور آغاز می‌شود، اما باید توجه کرد که گرمای هوا در این فصل می‌تواند مشکلاتی را برای سلامتی مسافران بویژ بیماران به دنبال داشته باشد.
مسمومیت‌های کبدی و کلیوی از عوارض مصرف لوازم آرایشی غیرمجاز
پایگاه خبری راد: فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق غالبا فرآورده‌های تقلبی هستند که در شرایط نامناسب و با مواد اولیه نامرغوب، غیر مجاز و با کیفیت پایین تهیه می‌شوند.
ارسال سنسور به داخل بدن راهکار جدید تشخیص بیماری
پایگاه خبری راد: دانشمندان علوم کامپیوتر و علوم پزشکی به کمک هم حسگرهایی را ایجاد می‌کنند که می‌توانند مشکلات بدن انسان را به راحتی از طریق وارد شدن به روده بیمار اندازه‌گیری و نتایج را برای تشخیص بیماری در خود ثبت کنند.
بررسی توسعه فناوری‌ها و افزایش فراخوان‌ها
پایگاه خبری راد: فراخوان خودروها در سراسر دنیا به دلایل متفاوتی صورت می‌گیرد. گاه نقص فنی در خودرویی که دچار سانحه شده است، کشف می‌شود و مراجع قانونی خودروساز را ملزم به اعلام فراخوان می‌کنند.
پرده‌برداری از گوشی هوشمند لاکچری!
پایگاه خبری راد: سامسونگ روز گذشته از گوشی هوشمند جدید تحت عنوان گلکسی اس لایت لاکچری رونمایی کرد.
"ساخت ایران" برچسبی برای حمایت از کارگر چینی!
پایگاه خبری راد: با انتخاب و اعلام شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، دستگاه‌های مختلف در ظاهر دست به کار شده‌اند اما برخی از دستگاه‌ها با تفاسیر خود از شعار سال مسیر اشتباهی را در پیش گرفته‌اند و کار را به جایی رسانده‌اند که برخی محصولات چینی برچسب "ساخت ایران" را یدک می‌کشند.
قارچ "کوهستان و ارگانیک" نخورید!
پایگاه خبری راد: درپی انتشار اخباری مبنی بر مسمومیت و مرگ برخی شهروندان به دلیل مصرف قارچ، رئیس تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی اعلام کرد: این مسمومیت ربطی به مصرف قارچ‌های خوراکی ندارد؛ چرا که روی آنها نظارت کافی صورت می‌گیرد و هیچ مشکلی در این زمینه نیست اما باید به مردم گفت که قارچ را در مراتع یا خیابان‌ها به اسم "قارچ کوهستانی و ارگانیک" خریداری و مصرف نکنند.
اسپیکرهای هوشمند به نامِ بیتس، به کامِ اپل!
پایگاه خبری راد: بر اساس شایعات منتشر شده، اپل می‌خواهد اسپیکر هوشمند ارزان قیمت خود را تحت عنوان و برند بیتس (beats ) عرضه کند.