05:59 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بدون

 خبری از شفاف‌سازی «شنفت» آمد
شرکت نفت پارس از افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد.
3 عامل افزایش قیمت خودرو در بازار
روند رشد قیمت خودروها در بازار کند شد اما متوقف نشد. فعالان بازار خودرو چه عواملی را در افزایش رشد قیمت ها موثر می دانند؟
ایجاد تعادل در بازار سرمایه با توسعه فرهنگ سهامداری
پیش نیاز رشد بورس، گسترش فرهنگ‌ سرمایه‌گذاری مبتنی بر شناخت و آگاهی از شرایط اقتصادی در سطح دنیا و کشور است؛ افراد جامعه با شناسایی موقعیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند تصمیمات منطقی جهت حفظ و افزایش سرمایه خود اتخاذ کرده و از رفتارهای هیجانی اجتناب کنند.
بهای ۱۳ ارز افزایش یافت/ثبات نرخ ۱۰ ارز رسمی
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن بهای ۲۳ ارز نسبت به روز گذشته کاهش و نرخ ۱۳ ارز افزایش یافت، همچنین نرخ ۱۰ ارز بدون تغییر باقی ماند.
جذب سرمایه گذاران بیشتر با ورود صندوق ها به دنیای برخط
اجرای دستورالعمل اجرایی صدور و ابطال آنلاین واحدهای صندوق های سرمایه گذاری ، ضمن تاثیر مطلوب بر سرمایه گذاری غیر مستقیم، باعث تقویت سامانه های سرمایه گذاری خواهد شد.
افزایش ۲۵۷ درصدی سود خالص "جم‌پیلن"
برآورد می‌شود که تا پایان سال جاری مجموع تعداد فروش محصولات این شرکت به میزان ۱۹۴.۰۹۷ تن برسد.
کاهش نرخ ۱۷ ارز رسمی/ نرخ ۱۰ ارز ثابت ماند
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن بهای ۱۷ ارز نسبت به روز گذشته کاهش و نرخ ۱۹ ارز افزایش یافت، همچنین نرخ ۱۰ ارز بدون تغییر باقی ماند.
روحانی: از مردم قرض گرفتیم، روسای بانک‌ مرکزی: پول چاپ شد / کدام یک درست می‌ گویند؟
حسن روحانی، رییس‌جمهوری سابق ایران درحالی در روزهای پایانی دولت قبل استقراض دولت از بانک‌مرکزی با هدف جبران کسری بودجه را انکار کرد که آمارها و روسای بانک‌مرکزی سابق و فعلی کشور چیز دیگری می‌گویند!
افزایش تولید و اشتغال با جذب نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی از طریق بورس
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با ورود منابع مردم به سمت بازار سرمایه، بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌هایی که در بورس حضور دارند می‌توانند تامین مالی قوی‌تری را از این بازار داشته باشند و از این طریق نقدینگی را به سوی سرمایه‌گذاری در تولید سوق دهند که سبب افزایش تولید و اشتغال می‌شود.
امکان صدور و ابطال یونیت صندوق های سرمایه گذاری به صورت برخط
با ابلاغ دستورالعمل اجرایی دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحد های صندوق‌های سرمایه‌گذاری، امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بدون حضور در شعب بانک ها و به صورت آنلاین برای هموطنان میسر شد.
بهره مندی سرمایه گذاران از فروش اوراق دولتی و خصوصی
تشویق سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران به حضور در بازار بدهی از این جهت اهمیت دارد که بدانیم در مجموع در بودجه سال ۱۴۰۰ ، دولت نزدیک به ۱۳۲ هزار میلیارد تومان اوراق برای فروش در نظر گرفته است.
حذف قیمت‌گذاری دستوری، تولید و عرضه سیمان را افزایش می‌دهد
قیمت‌گذاری غیر دستوری و مبتنی بر عرضه و تقاضا باعث می شود تا سیمان با قیمت واقعی به دست خریداران واقعی برسد و منجر به کوتاهی دست دلالان از این بازار مانند دیگر حوزه های پتروشیمی و فلزات می شود.
خبرنگاری شغل انبیاست با همان مشقات و ...
یادداشت محمد علی رفیعی به مناسبت روز خبرنگار