20:52 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آشفته

طراحی شهری و تاثیر آن بر دمای شهرها
پایگاه خبری راد: طراحی شهری تاثیر بسیار قابل توجهی در دمای شهر دارد و می‌تواند منجر به گرم شدن بیش از اندازه بعضی از شهرها شود.
چرا کالایی که تولید می‌کنیم وارد می‌شود؟
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری واردات بی‌رویه را موجب بیکار شدن جوانان و فلج شدن تولید داخل دانست و گفت: در شرایط حاضر به مدیریت صحیح بازار نیاز داریم.
 تغییر نگاه دولت در شرایط فعلی نشان از تدبیر است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در شرایط فعلی تغییر افراد و نگاه دولت با استفاده از ظرفیت چهره‌های محبوب ملی و متخصص به ویژه جوانان نشانی از تدبیر و درایت دارد.
از ثروت‌های بادآورده ارزی، مالیات سنگین اخذ شود
یک اقتصاددان، جنگ ارزی را اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت ارز در بازار دانست و از مردم خواست تا با رفتار صحیح اقتصادی و نظارت دقیق و کارآمد دولت به مقابله با این وضعیت بوجود آمده بپردازند.
تب بازار خودرو کم شد اما؛ از بین نرفت
پایگاه خبری راد/محمد علی رفیعی
شرکت‌های خصوصی برای رسیدن به سود بیشتر بازار را بی‌ثبات‌تر می‌کنند
پایگاه خبری راد: یک دکترای اقتصاد با بیان این‌که تحریم‌ها علت اصلی مشکلات اقتصادی کشور نیست، گفت: مشکلات اقتصادی اگر تماماً به دوش تحریم‌ها گذاشته شود، منطقی نیست.
نخریدن کالا حرکت درستی است/ برخی پول روی پول می‌گذارند
پایگاه خبری راد: معاون سازمان توسعه تجارت گفت: کمپین نخریدن و تدابیری مانند این، در شرایطی که عده‌ای نقدینگی سرگردان دارند و با ملتهب کردن فضای داخلی می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند، حرکت درستی است.
بی‌قراری‌های مسکن در مازندران
پایگاه خبری راد: شرایط نابه‌سامان اقتصادی جامعه، نبود صرفه برای سازندگان مسکن و نبود قدرت خرید مردم بازار مسکن مازندران را با رکود مواجه کرده است.
پشت پرده نابسامانی بازار تلفن همراه
نوسان های این روزهای بازار ارز، دامان تلفن همراه را گرفت؛ تا جایی که شاهد افزایش 30درصدی قیمت این محصولات در بازار هستیم. با توجه به گستردگی میزان استفاده مردم از این فناوری، قیمت بالای تلفن همراه گلایه هایی را به دنبال داشته است. در همین راستا وزیر ارتباطات به این موضوع ورود کرده و می‌خواهد با شفاف سازی، مانع هرگونه سوء استفاده و سودجویی از این بازار آشفته شود.
پرداخت کمک‌های غیرنقدی برای تقویت معیشت کارگران
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی می‌گوید بررسی مجدد دستمزد در شورای عالی کار تاثیری بر وضع معیشت خانوارهای کارگری ندارد. او معتقد است که پرداخت کمک‌های غیرنقدی بهترین راه افزایش قدرت خرید کارگران است.
سالانه ۱۵۰۰ میلیارد دلار از طریق فرار مغزها هدر می رود
پایگاه خبری راد: رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه سالانه ۱۵۰۰ میلیارد دلار از طریق فرار مغزها هدر می رود، داستان شکل گیری اسنپ در ایران با استفاده از فکر جوان نخبه ای که به آمریکا مهاجرت کرده بود را روایت کرد.
کشاورزی مازندران قربانی کمبود صنایع تبدیلی
پایگاه خبری راد: دکترای باغبانی دانشگاه علوم کشاورزی گفت: علاقه کشاورزان به خام‌فروشی و عرضه فصلی محصولات خود به بازار نشان از عدم اطلاع و ناآگاهی آنان به مزایای صنایع تبدیلی دارد که حضور پررنگ بخش ترویج در این حوزه را طلب می‌کند.
انتقاد تند عزیزی از سیاست‌های اقتصادی دولت
پایگاه خبری راد: نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از موضوع اشتغال بازنشتگان از هیات رئیسه خواست که هر چه زودتر این موضوع در دستور کار مجلس قرار گیرد تا جوانان بتوانند در حوزه اشتغال نفسی بکشند.
ضعف‌های "حجتی" که فقط برای او نیست...
پایگاه خبری راد: مدیریت حجتی که در دولت دوازدهم برای سومین بار وزیر جهاد کشاورزی شد، طی یکسال گذشته نقاط ضعفی مانند تاخیر حدود هفت ماهه در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی و بازار آشفته آن ها، داشت که البته تنها به او بر نمی گردد، اما در روز جهاد کشاورزی بررسی آن خالی از لطف نیست.
بازار دوم ارزی نداریم/واردات فقط با دلار ۴۲۰۰ تومانی
پایگاه خبری راد: معاون سازمان توسعه تجارت در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر واردات برخی کالاها با دلار با نرخ بیش از ۴۲۰۰ تومان تأکید کرد: بر اساس تمهیدات صورت گرفته از سوی دولت، هیچ برنامه ای برای واردات با نرخ ارزی دیگری غیر از آنچه در مصوبات دولت آمده، امکان پذیر نخواهد بود؛ بنابراین ادعای برخی رسانه ها به ویژه در شبکه های مجازی در این خصوص، صحت و سندیتی ندارد.