08:32 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

چک

 بدهی شرکت نفتی دولتی ونزوئلا به ۳۵ میلیارد دلار رسید
نماد برتر- بدهی شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا سال میلادی گذشته ۱.۲ درصد معادل حدود ۴۰۰ میلیون دلار افزایش یافت و به ۳۴.۹ میلیارد دلار رسید.
وام‌های خرد اشتغالزا ضمانت می‌شوند
نماد برتر- مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون از آمادگی این صندوق برای آسان‌سازی ضمانت اعتبارات خرد تعاونی‌ها و تامین ضمانت وام‌های خرد اشتغالزا خبر داد.
سبزی «وزمین» در روزهای سرخی بازار
نماد برتر - در حالی که بازار سرمایه روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد؛ گویا ایران زمینی ها برای جدا کردن خود از این جریان منفی، برنامه ریزی‌های ویژه ای کرده اند.
خدمات نوین «وزمین» در حوزه کیف پول الکترونیکی
نماد برتر - بانک ایران زمین از جمله بانک‌های پیشرو در زمینه کیف پول الکترونیک به حساب می‌آید که از این ظرفیت به عنوان ابزاری برای پرداخت‌های خُرد و کارآمد در سیستم بانکی کشور استفاده می‌کند.
مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران برگزار شد
نماد برتر - به نقل از روابط عمومی هفته جهانی کارآفرینی ایران، مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران با حضور جمعی از کارآفرینان و پیشکسوتان این عرصه ، یکشنبه 23 آبان 1400 در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
سبزی «وزمین» در آبان ماه 3 برابر قرمزی
نماد برتر - بانک ایران زمین در 20 روز کاری بازار سرمایه در آبان ماه تنها 5 روز قرمزی را تجربه کرده است.
سبد میدکو خالی از بورس
نماد برتر- در بررسی صورت‌های مالی میدکو آن چه بیش از همه به چشم می‌آید، حجم سنگین بدهی‌های جاری و نسبت بدهی بسیار نامطلوب است.
نقش بی‌بدیل فرابورس در توسعه اقتصاد کشور
نماد برتر- فرابورس ایران را به جرات می‌توان مهد نخستین‌های بازار سرمایه دانست که طی این سال‌ها، هر روز دریچه‌ای جدید از روش‌های نوین تامین مالی را به روی مخاطبان بی‌شمارش گشوده است.
یک اشتباه؛ اختصاص وزن زیاد به بازار بدهی
در نگاهی کلی بازارهای سرمایه و بدهی به یکدیگر مرتبط بوده و از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند؛ اما از آنجایی که فعالان اصلی این دو بازار با یکدیگر متفاوتند نباید به اشتباه وزنی بیش از واقعیت به تأثیر این دو بازار بر هم داد.
تشکیل کمیته مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس
در جلسه مشترک وزیر امور اقتصادی و دارایی با رئیس کل بانک مرکزی و رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مقرر شد کمیته ای به منظور هماهنگی سیاست گذاری ها و تصمیمات در بازار پول و سرمایه تشکیل شود.
تراز مثبت؛ مُسکنی برای اقتصاد کشور
اگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برنامه‌ دقیقی طراحی کند که منابع و مصارف با هم، تراز داشته باشند، سایر بنگاه‌های اقتصادی هم در جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور قدم بر می‌دارند.
از حذف قیمت‌گذاری دستوری تا نگرانی بابت قدرت خرید مردم
حذف قیمت‌گذاری دستوری در کشور ضمن مدیریت اقتصاد، فساد و قاچاق را در کشور کاهش می‌دهد اما باید سازوکارهای درست و منطقی پیش از عملیاتی کردن این مهم اندیشیده شود تا معیشت مردم بیش از پیش دچار مشکل نشود.
P/E  تاریخی بازار؛ فرصتی برای اهل صبر
در حال حاضر بازار از نظر قیمتی در شرایط مناسب و معقولی است و به نظر می‌رسد کلیت بازار و نه همه سهم‌ها برای خرید مناسب باشند، به شرط اینکه با سیاست­گذاری صحیح در بازار سرمایه اعتماد به خریداران برگردد.
  از پاناما تا پاندورا
تحقیق بر روی اسناد پاناما و استخراج محتوی آن‌ها در ژوئن سال ۲۰۱۵ آغاز شده و ۹ ماه به طول می‌انجامد که سرانجام مجموعه این تحقیق در گزارشی موسوم به اسنادپاناما شامل اطلاعات مالی ۲۱۴ هزار و ۴۸۸ شرکت و ۱۴ هزار و ۱۵۳ موکل شرکت حقوقی پانامایی «موساک فونسکا» افشا شدند.
دولت؛ بزرگترین بازیگر اوراق بدهی
در حال حاضر بزرگترین بازیگر بازار بدهی، دولت است که از این بازار به عنوان ابزاری برای پرداخت مطالبات خود و به تعویق انداختن این مطالبات به سال‌های آتی استفاده می‌کند.