17:17 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

چک

توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دغدغه‌های فعالان بازار
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی به موضوعاتی از جمله فروش اوراق دولتی، معاملات الگوریتمی، تغییر مدیریتی در سازمان بورس و موارد دیگری که به‌تازگی به عنوان دغدغه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده به گفت‌وگو پرداخت.
شفافیت بستر اعتمادساز افکار عمومی است
ارائه اطلاعات شفاف، تاثیر به‌سزایی بر عملکرد بازار سرمایه می‌گذارد و این امر منجر به تصمیمات صحیح‌تر در زمینه تخصیص بهینه منابع و رسیدن به کارآیی تخصیصی که هدف نهایی بازار سرمایه است، می‌شود.
اوراق بدهی؛ از پیاده سازی طرح‌ها تا ایمنی پرتفوی سرمایه‌گذاران
اوراق بدهی تأمین کننده بودجه لازم برای پیاده‌سازی طرح‌های شرکت‌ها و نهادها و روشی برای کاهش ریسک سرمایه گذاری و ایمن کردن پرتفوی سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است.
کاهش اغواگری در بورس با اجرای عرضه اولیه به «روش ترکیبی»
قرار گرفتن یک شرکت کوچک با شناوری پایین در پرتفوی سهامداران، زمینه ایجاد تخلفاتی از نوع دستکاری قیمت، اغواگری و افزایش قیمت سهام بیش از ارزش ذاتی آن سهم را فراهم می کند و در نهایت سهام برخی از شرکت‌های کوچک به طعمه ایجاد تخلفات در بازار تبدیل می‌شوند.
پذیرش به شرط شفافیت مالی و تحلیل پذیری
شرکت‌های خواهان پذیرش در بورس و فرابورس شفاف سازی را سرلوحه کارهای خود قرار داده، فرار مالیاتی نداشته و ساختار مالی و ساختار کسب و کار خود را اصلاح کنند.
نبض درآمد "فملی" بازگشت
کماکان ارزش‌مندترین و مایه فخر فروش سبدکالایی شرکت ملی مس ایران کالایی به نام «مس کاتد» بوده که بدون حضور این محصول در سبدکالایی فملی می‌توان به جرات گفت که دیگر، این شرکت صفایی ندارد!
ابزار تشویقی سازمان بورس برای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم
سازمان بورس تلاش دارد تا مشوقی را برای ترویج سرمایه گذاری غیرمستقیم در نظر بگیرد که در این راستا تصمیم به اجرایی کردن عرضه اولیه به روش ترکیبی گرفته است.
4 امتیاز مهم عرضه اولیه به «روش ترکیبی»
نکته اساسی و مهم در به کار گرفتن عرضه اولیه به "روش ترکیبی" تشویق مردم به خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها و روش غیر مستقیم سرمایه گذاری در بازار سرمایه است.
«سبد مشاع»، ابزاری ویژه در راه بازار سرمایه
«سبد مشاع»، امکان سرمایه‌گذاری برای گروهی از افراد را فراهم می‌کند که به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد، می‌تواند آینده سبدگردانی در کشور را تغییر دهد و به کارایی هرچه بیشتر بازار سرمایه کمک کند.
رفتار سرمایه گذاران حقیقی در فراز و فرود بازار سرمایه
سرمایه گذاران چنانچه استراتژی درست سرمایه گذاری در بازار سرمایه نداشته باشند، دچار رفتارهای هیجانی شدید، اضطراب و نگرانی دایمی می شوند.
توقف " سپید " تا ۵ روز آینده
بازگشایی و توقف نماد‌های معاملاتی امروز دوشنبه مورخ ۱۵ شهریورماه اعلام شد.
" خرینگ " طلبش را طی حکم دادگاه گرفت
شرکت رینگ سازی مشهد مطالبات خود از مشتری را تسویه کرد.
تعادل در بازار با عرضه کل سیمان در بورس کالا
اقدام دولت برای عرضه کل سیمان کشور در بورس کالا، سیاست مهم و منطقی بوده که با این اتفاق قطعاً بازار به تعادل خواهد رسید و قیمت‌های کشف‌شده به‌صورت منطقی و واقعی و در فضای سالم رقابتی، تعیین خواهد شد.
امروز چه نمادهای معاملاتی بازگشایی و متوقف شدند؟
بازگشایی و توقف نمادهای معاملاتی امروز یکشنبه مورخ ۷ شهریورماه اعلام شد.
بهبود نقدشوندگی سهام شرکت های کوچک
اعمال دستورالعمل جدید بازارگردانی منجر به بهبود وضعیت نقدشوندگی بازار به خصوص در سهام شرکت های کوچک تر خواهد شد که برخی از آنها حتی تا پنج ماه قفل و در صف فروش بودند.