18:11 | سه شنبه 1 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فائو

آمادگی برای مقابله با هجوم ملخ‌ها/ اعتبارات لازم به سرعت تامین شود
پایگاه خبری راد: مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: آماده مقابله و مبارزه با ملخ‌هایی که از شبه جزیره عربستان سعودی به سمت ایران می‌آیند هستیم و تنها نیاز ما اعتباراتی است که پیش‌بینی کرده و هنوز دریافت نکرده‌ایم.
قیمت جهانی مواد غذایی ثابت ماند
پایگاه خبری راد: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد شاخص قیمت جهانی مواد غذایی در مارس ثابت بود و رشد قیمت لبنیات با افت قیمت غلات، روغن‌های گیاهی و شکر جبران شد.
میلیون‌ها نفر دچار بحران غذایی می‌شوند
پایگاه خبری راد: محققان هشدار دادند پس از جنگ، شرایط جوی نامساعد و مشکلات اقتصادی در سال ۲۰۱۸ که بیش از ۱۱۳ میلیون نفر را نیازمند کمک کرد، ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان امسال گرفتار بحران‌های غذایی خواهند شد.
ضرورت اقدامات حمایتی برای دسترسی آسانتر مردم به شیر و فرآورده‌های آن
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: امروزه میزان مصرف سرانه شیر و فرآورده‌های آن در هر جامعه یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه فرهنگی به شمار می‌آید.
اعلام آمادگی فائو برای مبارزه با آفت ملخ در ایران
پایگاه خبری راد: نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: این سازمان تجربه‌های زیادی در بحث مبارزه با آفت ملخ در کشورهای مختلف دنیا دارد و آمادگی داریم تا به ایران برای حل این مشکل کمک کنیم.
افزایش قیمت جهانی مواد غذایی
پایگاه خبری راد: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد که قیمت جهانی مواد غذایی در ژانویه با رشد قیمت لبنیات و روغن‌های خوراکی و شکر، افزایش یافت.
افزایش۳۰ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه
پایگاه خبری راد: مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به این که حجم آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۶۰۰ میلیون متر مکعب بیشتر شده است، از افزایش ۳۰ سانتیمتری تراز این دریاچه خبر داد.
قیمت جهانی مواد غذایی ارزان‌تر شد
پایگاه خبری راد: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد قیمت جهانی مواد غذایی در نوامبر به پایین‌ترین سطح در بیش از دو سال گذشته کاهش پیدا کرد.
خاویار گیاهی کویر را بشناسیم
پایگاه خبری راد: ‌کینوا معروف به خاویار گیاهی کویر بوده که سرشار از آهن، کلسیم و اسیدهای آمینه است‌.
کاهش فاجعه‌بار سن پوکی استخوان در کشور /لبنیات در سفره مردم کم شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ضمن تشریح برخی چالش‌های تغذیه‌ای در کشور مانند کم‌خوری، بیش‌خوری و شیوع بیماری‌های غیرواگیر و کمبود ریزمغذی‌ها، در عین حال از تدوین سند تغذیه برای متمرکز کردن اقدامات در حوزه غذا خبر داد.
اجرای برنامه مدیریت پایدار جنگل تا یک ماه آینده
پایگاه خبری راد: رییس شورای عالی جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: چارچوب اصلی برنامه مدیریت پایدار جنگل تهیه، به شورای عالی جنگل ارسال شده و تا ماه آینده آماده اجرا است.
روند رو به رشد گرسنگی در جهان/ تهدید سوء تغذیه ناشی از چاقی و اضافه‌وزن
پایگاه خبری راد: رییس سازمان ضمن اشاره به روند رو به رشد گرسنگی در جهان و سوء تغذیه مزمن یک میلیارد تن در دنیا، در عین حال نسبت به سوء تغذیه ناشی از چاقی و اضافه وزن و الگوهای غذایی ناسالم هشدار داد.
تهیه نقشه نقاط ریسک و خطر کشور
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به تهیه نقشه نقاط ریسک و خطر کشور با همکاری فائو گفت: این نقشه ریسک نقاط بحرانی آتش‌سوزی، سیل، فرسایش خاک و... را نشان خواهد داد.
ادامه حیات انسان بر روی زمین در گرو کاهش "مصرف گوشت"
پایگاه خبری راد: محققان طی جدیدترین تحقیقات خود نشان دادند که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، جهان نیاز دارد که ۵۰ درصد غذای بیشتری تولید کند تا جوابگوی نیاز نزدیک به ۱۰ میلیارد نفر در کره زمین باشد.
رتبه ۱۲ ایران در توسعه جنگل
پایگاه خبری راد: رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ایران در بین ۲۰ کشور توسعه دهنده جنگل در دنیا رتبه دوازدهم را دارد.