16:55 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سیاست

درس بزرگ سال ۱۴۰۰ برای سهامداران
نماد برتر- معتقدم سال ۱۴۰۱ بازار سرمایه شرایط و ظرفیت های بهتری برای سرمایه‌گذاری خواهد داشت. چون قیمت بسیاری از سهم ها در یک سال گذشته، اصلاح خوبی داشته و نسبت های P بر E سهام به حد معقولی رسیده و به نظر می‌رسد اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد، بازار سرمایه امسال بازدهی بهتری برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.
ارائه قراردادهای اختیارمعامله بر مبنای واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران
نماد برتر- برای نخستین بار قراردادهای اختیارمعامله بر مبنای واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس اوراق‌ بهادار تهران به فعالان بازار ارائه خواهد شد. دارایکم و پالایش اولین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس تهران هستند که قراردادهای اختیارمعامله بر روی آن طراحی می‌شوند.
افزایش 2 میلیاردی سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
نماد برتر- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به تشریح دلایل افزایش سقف ضمانت در این صندوق از سه به پنج میلیارد تومان پرداخت و گفت: حتی این اعداد و ارقام نیز پاسخگوی پروژه‌ها و طرح‌ها نیست، اما همواره نیاز واحدهای صنعتی باید در کنار کفایت سرمایه صندوق تفسیر شود.
از معاملات بی‌کارمزد تا تخفیف‌های فراوان
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار با وجود مخالفت‌های فراوان پای در انحصارزدایی از صنعت کارگزاری گذاشته است تا بعد از چند دهه زنجیر انحصار از دور این صنعت باز شود. اما این یقین و اطمینان از کجا ناشی می‌شد؟ «با نگاه به صنعت کارگزاری در دنیا» صنعت کارگزاری در دنیا گواه و شاهدی بر رقابت‌پذیری بودن این صنعت است.
آیا طلا در معرض ریزش قیمت بزرگتری قرار دارد؟
نماد برتر- پس از شوک ژئوپلیتیکی اولیه حمله نظامی همه جانبه روسیه به اوکراین، اونس طلا به پایین ۱۹۰۰ دلار عقب نشینی کرد اما تحلیلگران درباره نوسان بالایی که پیش روی این فلز ارزشمند قرار دارد، همچنان هشدار می دهند.
 از چالش قیمت‌گذاری دستوری تا راه‌کار خودتأمینی و توسعه برق هسته‌ای
نماد برتر- قطع گاز و برق صنایع در سال‌های اخیر از آن‌جا که تولید در صنایع بزرگ و شاخص‌ساز بورسی را هدف قرار می‌دهد، همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های اهالی بازار سرمایه بوده است. در این گزارش در راستای پاسخ به این دغدغه به چالش‌ها و راه‌کارهای غلبه بر آن پرداخته شده‌است.
تغییر به موقع فرمول قیمت‌گذاری گاز: مانعی در برابر نوسانات بازار سهام
نماد برتر- اگر اصلاح سقف گذاری قیمت گاز صنایع اتفاق نمی‌افتاد، امروز شاهد بروز نوسانات جدی، تحت‌تاثیر قرارگرفتن فعالیت صنایع تولیدی به دلیل افزایش قیمت ناگهانی گاز در اروپا بودیم.
 راه‌اندازی اداره «میز صنعت» در سازمان بورس برای رفع مشکلات صنایع
نماد برتر- اولین جلسه از سلسله جلسات دومین دوره آموزشی ویژه ناشران بازار سرمایه با حمایت شرکت بورس اوراق بهادار تهران، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و شرکت فرابورس ایران باهدف افزایش تعامل ناشران با بازار سرمایه و افزایش سطح سواد مالی در مرکز مالی ایران برگزار شد.
بورس باز هم اصلاح می کند؟
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که حداکثر افتی که در بدبینانه‌ترین حالت ممکن می‌توان برای بازار سرمایه در نظر گرفت، به طور متوسط پنج تا ۱۰ درصد است.
احتمال رشد اقتصادی ۱۲ درصدی با توافق در مذاکرات
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی گفت: آنچه که مردم در سال آینده از نظر اقتصادی حس خواهند کرد، همانند امسال است اما رشد تورم کمتر خواهد بود و اگر تحریم‌ها برداشته شود، با افزایش درآمد نفت می‌توان انتظار رشد اقتصادی ۱۰ تا ۱۲ درصدی را نیز داشت.
کدام کشورهای گروه ۲۰ تولید ناخالص داخلی را افزایش دادند؟
نماد برتر- کشورهایی از جمله هند و ترکیه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ شاهد رشد قوی تولید ناخالص داخلی و کشورهایی از جمله چین، استرالیا و ژاپن شاهد کاهش تولید ناخالص داخلی خود بودند.
جهت فروش صنایع تا پایان سال
نماد برتر- مطابق گزارش‌های منتشر شده در سامانه کدال صنایع بورسی در ۹ ماهه سال جاری در مبلغ «درآمدهای عملیاتی فروش» در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱۷ درصدی را ثبت کرده‌ که انتظار می‌رود این حرکت تا پایان سال ادامه پیدا کند.
وقتی همه ناراضی هستند؛ قیمت‌گذاری دستوری بلای جان صنعت خودرو
نماد برتر- تا مادامی که خودروسازان داخلی از دام قیمت‌گذاری دستوری خلاص نشوند، نه سهامداران آنها روی خوش بازار را خواهند دید و نه مصرف کنندگان باید منتظر افزایش کیفیت خودرو باشند.
مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران برگزار شد
نماد برتر - به نقل از روابط عمومی هفته جهانی کارآفرینی ایران، مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران با حضور جمعی از کارآفرینان و پیشکسوتان این عرصه ، یکشنبه 23 آبان 1400 در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
اقتصاد کشور نیاز به نسخه‌ای اصولی و منطقی دارد
نماد برتر- دوری از پیشنهادهای مخرب چون قیمت‌گذاری دستوری برای اقتصاد کشور و هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید و ایجاد اشتغال بیشتر، یک ضرورت است.