00:59 | جمعه 31 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
اقتصاد کشور نیاز به نسخه‌ای اصولی و منطقی دارد

1400/08/22 14:30

دیدگاه یک بهارستانی؛

اقتصاد کشور نیاز به نسخه‌ای اصولی و منطقی دارد

نماد برتر- دوری از پیشنهادهای مخرب چون قیمت‌گذاری دستوری برای اقتصاد کشور و هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید و ایجاد اشتغال بیشتر، یک ضرورت است.



 



به گزارش نماد برترسخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار سرمایه نیاز به شفافیت کامل دارد گفت: جلوگیری از قیمت‌گذاری دستوری، تعیین تکلیف حقوقی ها، حفظ حقوق سرمایه‌گذاران خرد، مشخص شدن تکلیف دعاوی و ترازنامه‌های شرکت‌ها به منظور ایجاد شفافیت بیشتر، از جمله اقداماتی است که بازار سرمایه برای رونق و توسعه به آنها احتیاج دارد.







غلامرضا مرحبا تاکید کرد: این روزها باید بسترهای لازم برای بخش‌های مختلف اقتصادی که در گذشته به آنها توجه کافی نشده بود، فراهم شود.



نماینده مردم آستارا، عرضه‌های اولیه و ورود شرکت‌های دانش بنیان به بورس را اقدامی مثبت و موثر عنوان کرد و گفت: شرکت‌هایی که سودآوری خوبی دارند می‌توانند وارد بورس شده و کمک بزرگی برای توسعه بازار سرمایه باشند.



وی تاکید کرد: اگر بتوان ضمن ایجاد بسترهای مناسب، از برخی پیشنهادهای مخرب چون قیمت‌گذاری دستوری برای اقتصاد کشور دوری کرد، می توان اقتصاد کشور به ویژه بازار سرمایه را به سمت تولید و ایجاد اشتغال بیشتر هدایت کرد.



مرحبا افزود: قیمت‌گذاری دستوری در هر زمینه اقتصادی یک اشتباه است بنابراین، عرضه و تقاضا باید ملاک تعیین قیمت در کشور قرار گیرد و از پارامترهای منطقی حاکم بر بازار سرمایه استفاده شود زیرا تعیین قیمت دستوری برای پاسخ دادن به برخی انتظارها، اقتصاد را به بیراهه می کشاند.



این نماینده مجلس اعلام کرد: امیدواریم با روش‌های منطقی و اصولی که در دنیا امتحان خود را به درستی پس داده، بتوانیم بازار سرمایه را به روزهای رونق و اوج نزدیک نیم.



سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به کسری بودجه دولت، اظهار کرد: کاهش هزینه‌ها و ایجاد تعادل بین درآمد و مصارف کشور می‌تواند کسری بودجه را به حداقل رسانده تا دولت مجبور به تامین منابع مالی از بانک ها و بازار سرمایه نشود.



وی در پایان گفتگو اظهار کرد،  کسری بودجه موجب ایجاد تورم در کشور می شود و نمایندگان مجلس یازدهم تاکید دارند که با سیاست‌گذاری درست می‌توان مانع ایجاد کسری بودجه در کشور شد.