08:37 | پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سم

نرخ صادرات "سکرد" افزایش حق گمرکی را پوشش می دهد
نماد برتر- شرکت سیمان کردستان درخصوص نرخ عوارض گمرکی بخشنامه وزارت صمت شفاف سازی کرد.
افزایش قیمت نفت در پی تشدید بحران اوکراین
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه با افزایش نگرانی‌ها درباره کاهش عرضه جهانی افزایش یافت. همچنین، عمیق‌تر شدن بحران در اوکراین چشم‌انداز تحریم‌های سنگین‌تر غرب علیه روسیه را افزایش داد.
تاثیر داده های اقتصادی چین بر طلای جهانی
نماد برتر- در شرایطی که ادامه همه‌گیری کرونا در چین موجب بروز محدودیت‌های گسترده‌تری حتی نسبت به شروع همه‌گیری‌ها در سال ۲۰۲۰ شده است، قرنطینه‌های اخیر در چین به نسبت خطر بزرگ‌تری برای تورم جهانی امروز به شمار می رود چرا که داده‌های تجاری نشان می‌دهد که جهان بیشتر به کالاهای چینی وابسته شده است.
افزایش قیمت نفت در پی احتمال ممنوعیت واردات نفت روسیه
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه پس از کاهش زودهنگام دوباره افزایش یافت. این در حالی است که تقاضای نفت، قیمت آن را در آستانه تعطیلات آخر هفته و با توجه به اخباری مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا ممکن است واردات نفت روسیه را ممنوع کند، افزایش یافت.
عرضه ۱۰ هزار تن کلینکر و ۱۲ هزار تن سیمان
نماد برتر- تالار صادراتی بورس کالای ایران روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه برای نخستین بار میزبان عرضه ۱۰ هزار تن کلینکر تیپ ۱ و ۱۲ هزار تن سیمان است.
تقویت اقتصاد دیجیتال، عامل توسعه کسب و کار در کشور
نماد برتر- چند سالی هست که همه ما با کلماتی همچون فناوری اطلاعات، دیجیتال، شبکه های اجتماعی، کانال های الکترونیک، فضای مجازی و مفاهیمی از این قبیل آشنا شده ایم.
اما و اگرهای امضا قرارداد بین صندوق توسعه ملی با صندوق تثبیت
نماد برتر- در حال حاضر مطابق یکی از بندهای مندرج در پیش نویس قرارداد، صندوق توسعه ملی پرداخت ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مبلغ ۵۱۰ میلیارد دلار را منوط به دریافت مطالبات خود از سازمان امورمالیاتی کرده، که صندوق ثبیت مطابق جایگاهی که در آن قرار گرفته امکان پذیرش چنین مسئله‌ای را ندارد.
 عرضه ۲۱۱ هزار تن فولاد در بورس کالا
نماد برتر- تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه میزبان عرضه ۱۷۰ هزار و ۵۲۰ تن میلگرد، ۱۶ هزار و ۷۷۸ تن تیرآهن، ۲۲ هزار و ۲۰۰ تن ورق فولادی، یک هزار و ۷۷۳ تن نبشی و ناودانی و ۳۰ کیلوگرم شمش طلا است.
وقتی شخصیت مدیرعامل قابل معامله می‌شود!
نماد برتر- صندوق مبتنی بر شخصیت (ROC ETF) با سرمایه‌گذاری در سازمان‌های شخصیت‌محور به دنبال افزایش سرمایه بلندمدت است و شرکت‌های آمریکایی مدیران عاملی که دارای شخصیت اخلاقی قوی هستند را هدف این سرمایه‌گذاری خود قرار داده است.
احراز هویت ۲۳۴ هزار نفر در سامانه سجام
نماد برتر- تازه‌ترین آمار‌های منتشر شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می‌دهد که در اسفند ماه سال گذشته ۲۳۴ هزار و ۲۴۷ احراز هویت در سامانه سجام صورت گرفته است.
سودی که دست‌مایه توسعه می‌شود
نماد برتر- در بودجه سال آینده برای سپرده‌گذاری بلند مدت شرکت‌های حقوقی مالیات پیش‌بینی شده، با این اقدام امید است شرکت‌ها ملزم به درگیر کردن سودشان در پروژه‌های تولیدی و توسعه‌ای جدید شوند.
کاهش نگرانی عرضه نفت در پی آتش‌بس در یمن
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات امروز دوشنبه در حالی کاهش یافت که سرمایه‌گذاران چشم انتظار آزادسازی منابع از ذخایر استراتژیک کشورهای مصرف‌کننده بودند؛ این در حالی است که آتش‌بس در یمن می‌تواند نگرانی‌های مربوط به اختلال در عرضه در خاورمیانه را کاهش دهد.
سیاه و سفید تغییر نرخ تسعیر ارز واردات
نماد برتر- تغییر نرخ ارز مبنای محاسبه ارزش گمرکی، از یک طرف باعث افزایش هزینه تولید برخی از صنایع وابسته به مواد اولیه وارداتی می‌شود که می‌تواند موجب افزایش قابل توجه قیمت نهایی آنها شود اما از سوی دیگر تا حدودی سایه شوم قیمت گذاری دستوری را از سر آنها بر می‌دارد.
پیشنهاد شرکت بورس تهران برای تغییر دامنه نوسان در سال ۱۴۰۱
نماد برتر-بعد از نوسانات شدید ایجاد شده در بورس طی ٢ سال گذشته، اقدامات زیادی برای بازگشت آرامش به بازار و در راستای ایجاد تغییر در مسیر شاخص بورس در دستور کار مسوولان ارشد بازار سرمایه قرار گرفت؛ این در حالی است که با وجود تصمیمات اتخاذ شده به نفع معاملات بورس اما هیچ یک از آنها نتوانست با تاثیری مثبت بر روند بازار همراه شود و زمینه ساز روزهای خوش در بین سرمایه گذاران بازار سرمایه شود.
گواهی صرفه‌جویی انرژی، فرصتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان
نماد برتر- مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: نخستین اقدامی که می‌توان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان انجام داد، موضوع مربوط به گواهی صرفه جویی انرژی است که به عنوان ابزاری جدید با همکاری سازمان مدیریت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی شده و در بورس انرژی ایران عملیاتی می‌ شود.