16:15 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرمایه

سود ۲ شرکت سیمانی افزایشی شد
نماد برتر- شرکت‌های سیمان بجنورد و کارخانجات سیمان صوفیان با انتشار صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، اعلام کردند در این دوره سود هر سهم آنها نسبت به دوره پیش افزایشی بوده است.
سرمایه «تماوند» ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد
نماد برتر- هیئت مدیره شرکت تأمین سرمایه دماوند پیشنهاد افزایش سرمایه ۷ هزار میلیارد ریالی، معادل ۱۰۰ درصد سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده پیشنهاد داد.
«وملی ایران» به سود رسید
نماد برتر- شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری ملی ایران در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، فروشنده و خریدار سهام چند شرکت بورسی بود و از واگذاری‌های خود ۱۴۷ میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال سود کسب کرد.
نگاهی بر فعالیت یک ماهه ۵ شرکت پتروشیمی
شرکت‌های پتروشیمی مارون، پتروشیمی شیراز، پتروشیمی خارک، پتروشیمی فن آوران و سرمایه‌گذاری صنایع شیمیائی ایران با انتشار اطلاعیه‌هایی عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ را منتشر کردند.
«ونفت» خریدار و فروشنده نبود
نماد برتر- شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، سهام هیچ شرکت را نخرید و نفروخت.
بررسی آثار انجام معاملات بازار اولیه و ثانویه گواهی سپرده بانکی روی میز مشورت
نماد برتر- جلسه "شورای مشورتی" با موضوع " بررسی آثار و ابعاد مختلف انجام معاملات بازار اولیه و ثانویه گواهی سپرده بانکی در بازار سرمایه کشور " برگزار شد.
کاهش نگرانی از تاثیر افزایش بهای گاز بر سودآوری بنگاه‌های بورسی با اقدام به‌موقع دولت
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با حمله روسیه به اوکراین و چند برابر شدن نرخ گاز در چند ‌هاب، کل سود صنعت از بین می‌رفت، اما با اقدام به موقع دولت و تعیین سقف برای هزینه خوراک و نیز تخفیف بیشتر برای مصرف سوخت برخی صنایع، نگرانی‌ها کاهش یافت و از ایجاد مشکل در بورس جلوگیری شد.
فولادسازان بزرگ خواستار لغو عوارض صادرات فولاد شدند
نماد برتر- تعدادی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فولاد کشور در نامه‌ای خطاب به معاول اول رئیس جمهور و رئیس ستاد تنظیم بازار، خواستار توقف اجرای مصوبه وضع عوارض صادراتی بر محصولات زنجیره فولاد برای کار کارشناسی جامع‌تر و استفاده از تجربه‌ها و نظرات متخصصان و خبرگان و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران شدند و نسبت به اجرای آن هشدار دادند.
انتشار اوراق گام بانک رفاه به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریالی
نماد برتر- اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) متعلق به بانک رفاه کارگران در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس پذیرش شد. این اوراق با نماد «گام ۰۱۰۸۱۳» به تعداد ۳۵۰ هزار ورقه پذیرش‌شده و مبلغ کل اوراق ۳۵۰ میلیارد ریال است. مدت اوراق ۹ ماهه و تاریخ سررسید آن ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ است.
"فزرین" به مرحله ثبت افزایش سرمایه رسید
نماد برتر- شرکت زرین معدن آسیا از ثبت افزایش سرمایه خبر داد.
ثبت افزایش سرمایه "وامید" از سود مطالبات و آورده نقدی
نماد برتر- شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید از ثبت افزایش سرمایه در مرجع ثبت شرکت‌ها خبر داد.
"وغدیر" کاهش ۴۸ درصدی سود عملیاتی داشت
نماد برتر- شرکت سرمایه گذاری غدیر در خصوص دلایل تغییر سود و زیان عملیاتی توضیح داد.
افزایش سرمایه "کیمیا" به ثبت رسید
نماد برتر- شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران از ثبت افزایش سرمایه خبر داد.
رفع محدودیت‌ ریزساختارها به کمک قوانین بازدارنده در دست‌کاری قیمتی
نماد برتر- مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری «دانایان» معتقد است: بنابر علم اقتصاد، بازاری کاراتر و واقعی‌تر می‌شود که در آن محدودیتی وجود نداشته باشد، براین اساس اکثر بازارهای مالی دنیا بر نبود هرگونه محدودیت برای افزایش نقدشوندگی و شفافیت آن بازار معتقدند، اما باید در نظر داشت رفع محدودیت‌ها باید به دنبال تبیین قوانینی باشد که به نوعی از بازارسازی‌ و دست‌کاری‌های قیمتی نیز جلوگیری کند.
سایه کسری بودجه زیر چتر راهکارها و برنامه‌های دقیق از سر اقتصاد کشور برداشته می‌شود
نماد برتر- متأسفانه نداشتن برنامه درست و دقیق و پیش‌بینی‌های غیرمنطقی باعث شده درآمدهای مد نظر دولت تحقق نیابد. به گفته ابوترابی؛ امیدواریم با توافق برجام گام‌های مهمی در اقتصاد کشور برداشته شود و در غیر این صورت باید تلاش کرد با راهکارها و برنامه‌های دقیق، تحریم‌ها را دور زده و اقتصاد را به ثبات نزدیک‌تر کرد.