00:30 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ساتبا

افزایش ٢٠ تا ٣٠ درصدی نرخ خرید برق تجدیدپذیر تا دو ماه آینده
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو گفت: براساس رایزنی‌هایی که با بخش خصوصی داشتیم بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش نرخ خرید تضمینی برق تجدیدپذیر را شاهد خواهیم بود؛ چراکه با توجه به افزایش نرخ ارز تعرفه خرید برق نیز باید به‌روز شده و افزایش یابد.
تصمیم وزارت نیرو برای اتحاد بخش خصوصی و دولت
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه تحریم‌های آمریکا قرار شده صنعت برق دیگر از لفظ دولتی و خصوصی استفاده نکند و با ایجاد یک تیم با هدف اجماع ملی برای حل مسائل صنعت برق گام برداریم.
حمایت وزارت نیرو از تجدیدپذیر ها!
پایگاه خبری راد: دولت دوازدهم طرح‌های حمایتی را برای توسعه تجدیدپذیرها در نظر گرفته که امکان صادرات برق و حمایت از بومی‌سازی فناوری نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک از آن جمله است.
نیروگاه‌های پشت‌بامی جان گرفتند
پایگاه خبری راد: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر گرچه از سال ۱۳۹۱ کلید خورد اما طی این مدت تنش‌های متعددی نیز گریبان‌گیر این حوزه شد، با این وجود اکنون شاهد پیشرفت پلکانی این انرژی هستیم و به گفته معاون وزیر نیرو، ۲۰۰۰ نیروگاه کیلوواتی بالای پشت بامی در کشور در حال نصب است.
گیرودار تجدیدپذیرها با سازمان برنامه و بودجه حل شد؟
پایگاه خبری راد:رییس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت‌: مذاکرات متعددی با سازمان برنامه و بودجه برای اخذ عوارض برق و هزینه آن برای توسعه تجدیدپذیرها صورت گرفته و امیدواریم که امسال شرایط بهتری برای این انرژی رقم بخورد.
٢٠ هزار میلیارد تومان برای گذر از خاموشی بسیج شد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: با توجه به برنامه ٠٩٨ معادل ٢٠ هزار میلیارد تومان برای توسعه تجدیدپذیرها و گذر از پیک سال آینده در نظر گرفته شد.
۴۶ پروژه آب و برق آماده واگذاری به بخش خصوصی
پایگاه خبری راد: وزارت نیرو در اجرای تبصره ۱۹ قانون بودجه سال جاری، ۴۶ پروژه بزرگ آب و برق کشور به ارزش ۲۴۳ هزار میلیارد ریال را در مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر نیرو، برای مشارکت بخش خصوصی معرفی کرد.
قطار توسعه تجدیدپذیرها وارد ریل شد+ جدول
پایگاه خبری راد: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در دولت دوازدهم، دستیابی به 4000 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر بوده که این هدف بخشی از هدف تصویب شده برای برنامه ششم توسعه اقتصادی ایران است و مقرر شده که در پایان سال 1400 این عدد به 5000 مگاوات برسد.
سازمان برنامه و بودجه در مقابل تجدیدپذیرها کوتاه آمد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو و مدیر عامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر ایران گفت: علی‌رغم این‌که سال گذشته سازمان برنامه و بودجه عوارضی را که از مردم برای برق‌رسانی روستایی و توسعه تجدیدپذیرها در نظر گرفته شده بود، برای هزینه‌های جاری صرف کرد، اما امسال مقرر شد که ۶۰۰ میلیارد تومان از این منابع را تخصیص دهد.
درخواست افزایش ۱۰ درصدی عوارض برق برای سال آینده
پایگاه خبری راد: مسئول کارگروه تخصیص بودجه و مطالبات انجمن انرژی تجدیدپذیر ایران گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم با کوتاه کردن پروسه تخصیص عوارض، از تاخیر در پرداخت بهای برق به نیروگاه‌های تجدیدپذیر جلوگیری کنند.
نیاز 5 هزار مگاواتی کشوربه برق در سال آینده/نیروگاه‌های تجدیدپذیر تنها گزینه برای جبران کسری‌ها
پایگاه خبری راد: مشاور عالی مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر ایران (ساتبا) با تاکید بر اینکه نیروگاه‌های فسیلی در شرایط بحران کم آبی کشور، به آب زیادی نیاز دارند تا در زمان اوج مصرف و افزایش دما فعال باقی بمانند، گفت: برای سال آینده حداقل 5 هزار مگاوات برق نیاز داریم که تنها گزینه ما برای رسیدن به این عدد توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر است.
خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تعیین تکلیف شد
پایگاه خبری راد: با ابلاغ توانیر، شرکت‌های توزیع نیروی برق فرآیند خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر را به نمایندگی از طرف ساتبا بر عهده گرفتند.
جای خالی انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه فناوری‌ها در برنامه‌های مدیریت انرژی کشور
پایگاه خبری راد: شدت‌یافتن تابش‌های خورشید، شدت‌یافتن مصرف انرژی و به‌دنبال آن اعلام جداول خاموشی‌ها در صدر اخبار این روزهای تابستان داغ 97 قرار گرفته و این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان به‌دلیل اتکای کشور به منابع ارزان‌قیمت نفت، از پتانسیل‌ انرژی‌های تجدیدپذیر و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی غافل شده‌ایم و می‌توانستیم با سرمایه‌گذاری‌های به‌موقع، به‌جای اعلام جدول خاوموشی، از انرژی‌های تجدیدپذیر، ارزش‌افزوده ایجاد کنیم.
نیروگاه‌های خورشیدی راه‌حل معضل خاموشی‌ها در ایران
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق کشور (ساتبا) گفت: در زمینه تامین برق و رفع معضل خاموشی‌های گسترده در سطح کشور از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر، نیروگاه‌های خورشیدی موردتوجه هستند.
سایه سنگین نفت و نوسانات ارزی بر سر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر/80 شرکت فناور در انتظار بازارسازی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی‌ معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، عدم توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و فناوری‌های مرتبط با آن و عدم اراده جدی در ادوار مختلف برای توسعه منابع انرژی‌تجدیدپذیر را از عوامل عدم توسعه‌یافتگی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور عنوان کرد و گفت: ما باید توانمندی لازم برای بهره‌برداری از منابع تجدیدپذیر را داشته باشیم تا اگر روزی منابع سوخت‌های فسیلی با مشکل مواجه شد، بتوانیم انرژی مورد نیاز را تولید کنیم.