18:34 | جمعه 21 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دژپسند

شاخص بورس، ملاک تصمیم گیری نیست
نماد برتر- وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه از طریق خصوصی‌سازی، مالیات و اوراق سعی کردیم تا نیازی به تامین مالی از طریق بانک مرکزی نداشته باشیم، گفت: هیچ برداشتی از منابع بانک مرکزی برای تامین بودجه نداشته‌ایم.
رشد ۳ برابری بازارگردان‌ها در بازار سرمایه
نماد برتر- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: آمار نشان می‌دهد در ۹ ماهه امسال سود شرکت‌های بورسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به طور متوسط ۳ برابر شده است.
دخالت های غیر حرفه ای، مانع تعادل بورس شد
نماد برتر- فرهاد دژپسند: هیچ گاه دولت پشت بازار را خالی نمی کند و همه نگاه ها حمایتی است اما در هیچ جای دنیا هیچ تضمینی برای سود مستمر در بازار سرمایه وجود ندارد.
سایه دخالت‌های سیاسی از سر بورس برداشته می‌شود؟
نماد برتر- طی چند ماه گذشته ترازوی تاثیرگذاری دخالت‌های سیاسی خارج از بازار سرمایه بیشتر از عوامل اقتصادی درونی روی این بازار تاثیر گذاشت و ماجرا تا جایی پیش رفت که قالیباف اصل رفتن را بر ماندن ترجیح داده و وزیر اقتصاد نیز از به کارگیری تلاش‌هایی برای کم کردن این دخالت‌ها خبر داد.
۱۰ سئوال از دژپسند درباره بازارگردانی،دامنه نوسان ، فعالیت مخرب دو صندوق و...
نماد برتر- عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، ۱۰ سئوال در مورد بازارگردانی سهام، اوراق تبعی ، دامنه نوسان و حجم مبنا ، عدم برخورد با فعالیت مشکوک و فعالیت های مخرب دو صندوق و... از وزیر اقتصاد مطرح کرد.
مدیرعامل اسبق هلدینگ بورسی و بانک سپه معاون وزیر اقتصاد شد
نماد برتر- وزیر اقتصاد در حکمی مدیرعامل اسبق هلدینگ بورسی و بانک سپه را به سمت معاون وزیر و رئیس جدید سازمان خصوصی‌ سازی منصوب کرد.
دو عامل موثر بر اخذ رمق فروش‌های هیجانی و آمادگی بازار برای حرکت صعودی
نماد برتر- در شرایطی انتقادها به دولت درباره وضعیت فعلی بورس ادامه دارد که با افزایش ارزش معاملات خرد و تقاضای قابل توجه در برابر عرضه‌ها، انتظار می رود رمق فروش‌های هیجانی گرفته و بازار آماده حرکت صعودی شود.
جلسه فوق العاده با دژپسند و قالیباف اصل برای رسیدگی به وضعیت بحرانی
نماد برتر- نماینده مجلس از جلسه فوق العاده کمیسیون اقتصادی برای رسیدگی به وضعیت آشفته و بحرانی بورس با حضور وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس خبر داد.
نتیجه جلسه فوری برای حمایت بورس: وعده عدم دخالت دولت و مخالفت با مواضع وزیر
نماد برتر- جلسه فوری نهاد ریاست جمهوری برای حمایت از بورس با وعده جهانگیری به عدم دخالت دولت، ثبات مقررات به دلیل حضور ۴۰ میلیون سهامدار ، درخواست از حقوقی ها ،مخالفت تلویحی با مواضع وزیر صنعت و... برگزار شد.
طرح استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل اوضاع نابسامان بورس و چند محور دیگر کلید خورد
نماد برتر- نماینده مجلس با اشاره به قانع نشدن اکثریت قاطع نمایندگان از پاسخ وزیر اقتصاد از طرح استیضاح وی با ۱۰۲ امضا به هیات رئیسه مجلس و اعلام محورهای عمده خبر داد.
وزیر اقتصاد: امنیت مرزهای تجاری مدیون استراتژی سردار سلیمانی است
نماد برتر- وزیر اقتصاد گفت: سردار سلیمانی با طراحی استراتژیک موجب شد هیچ کدام از ما هزینه‌های حذف دشمن از عرصه مرزهای اقتصادی و تجاری را حس نکنیم.
مجلس با کارت زرد وزیر اقتصاد را راهی کرد / رای منفی ۱۷۳ نماینده
نماد برتر- ۱۷۳ نماینده مجلس از توضیحات وزیر اقتصاد درباره واگذاری پرحرف و حدیث کارخانه نیشکر هفت تپه قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.
صندوق دارا دوم با سهام سه بانک تا پایان سال عرضه می‌شود
نماد برتر- وزیراقتصاد از عرضه صندق دارا دوم با سهام سه بانک تا پایان سال خبر داد و گفت: در صدد تسریع انتقال مالکیت و واگذاری باقیمانده سهام دولت به بخش خصوصی و عموم مردم هستیم.
ادعای زیان سنگین ۲۰ درصد سهامداران حقیقی و اقدامات جبرانی وزیر اقتصاد
نماد برتر- نماینده مجلس بدون ارایه مستنداتی مدعی شد ۲۰ درصد سهامداران حقیقی با ضررهای سنگینی مواجه شده اند و وزیر اقتصاد باید پاسخگو و اقدامات جبرانی را تا دو هفته آینده ارایه دهد.
وزیر اقتصاد درباره بورس توضیح داد / اقناع مشروط نمایندگان مجلس
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : نمایندگان از توضیحات وزیر اقتصاد درباره نوسانات اخیر بورس به شرط ارائه گزارش طی یک تا دو هفته قانع شدند.