21:57 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
ادعای زیان سنگین ۲۰ درصد سهامداران حقیقی و اقدامات جبرانی وزیر اقتصاد

1399/10/02 12:03

نماینده مجلس بدون ارایه مستندات اعلام کرد:

ادعای زیان سنگین ۲۰ درصد سهامداران حقیقی و اقدامات جبرانی وزیر اقتصاد

نماد برتر- نماینده مجلس بدون ارایه مستنداتی مدعی شد ۲۰ درصد سهامداران حقیقی با ضررهای سنگینی مواجه شده اند و وزیر اقتصاد باید پاسخگو و اقدامات جبرانی را تا دو هفته آینده ارایه دهد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، محمد باقری بناب که در جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس از وضعیت بورس انتقاد و خواهان توضیح وزیر اقتصاد شده بود به خانه ملت گفت : نوسانات بازارسرمایه و ضررهای سنگینی که متوجه 20 درصد از سرمایه‌گذاران حقیقی شده موضوعی است که نمی‌توان از آن چشم‌ پوشی کرد.


 


وی ادامه داد: بنابراین از دژپسند خواسته شد میزان خسارات وارده به سرمایه‌ گذاران خرد و اقدامات انجام شده برای جبران را طی دو هفته آینده به کمیسیون اقتصادی ارائه دهد تا مورد بررسی قرار گیرد.


 


براساس این گزارش، نکته جالب و البته مبهم اظهارات باقری بناب این است که مانند دیگر نمایندگان و مسئولان با دانش حداقلی از بورس ، اعلام کرده 20 درصد سهامداران حقیقی با زیان سنگین مواجه شده اند که معلوم نیست این درصد بر اساس چه مستنداتی و از کدام مرجع تعیین و اعلام شده و زیان این گروه چقدر است ؟


 


علاوه براین معلوم نیست وزیر اقتصاد چگونه باید خسارات وارده به سهامداران را جبران کند ؟


 


این درحالی است که طی ریزش چهار ماهه بازار سهام ( از 19 مرداد تا آبان ) شاخص بورس حدود 40 درصد سقوط و اکثر سهامداران با زیان 50 تا 70 درصدی روبرو شده اند اما هیچ آمار دقیق و قابلا اتکایی از اینکه چند سهامداران با زیان روبرو شده اند ، وجود نداشته و مراجعی مانند شرکت سپرده گذاری مرکزی هم آماری نداده اند .