12:17 | سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بناب

روزهای روشن پیش روی بازار سرمایه با کمک مجموعه اقدامات سازمان بورس
نماد برتر- مجموعه اقداماتی که در چند ماه گذشته توسط سازمان بورس انجام شد، باعث می شود تا بازار بتواند در معاملات خود به روزهای روشنی دست پیدا کند.
وقتی شخصیت مدیرعامل قابل معامله می‌شود!
نماد برتر- صندوق مبتنی بر شخصیت (ROC ETF) با سرمایه‌گذاری در سازمان‌های شخصیت‌محور به دنبال افزایش سرمایه بلندمدت است و شرکت‌های آمریکایی مدیران عاملی که دارای شخصیت اخلاقی قوی هستند را هدف این سرمایه‌گذاری خود قرار داده است.
تمرکز طرح و برنامه‌های دولت و مجلس متناسب با تحقق شعار سال
نماد برتر- دستیابی به پیشرفت کشور همراه با اشتغال و تولید موضوعی است که همه ساله مورد توجه است و امسال بحث دانش بنیان به عنوان یک رویکرد مهم و اساسی به آن افزوده شده تا بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره‌وری‌ها را داشته و پیشرفت‌های قابل توجهی را در تمام حوزه‌ها حاصل کنیم.
سیاه و سفید تغییر نرخ تسعیر ارز واردات
نماد برتر- تغییر نرخ ارز مبنای محاسبه ارزش گمرکی، از یک طرف باعث افزایش هزینه تولید برخی از صنایع وابسته به مواد اولیه وارداتی می‌شود که می‌تواند موجب افزایش قابل توجه قیمت نهایی آنها شود اما از سوی دیگر تا حدودی سایه شوم قیمت گذاری دستوری را از سر آنها بر می‌دارد.
پیشنهاد شرکت بورس تهران برای تغییر دامنه نوسان در سال ۱۴۰۱
نماد برتر-بعد از نوسانات شدید ایجاد شده در بورس طی ٢ سال گذشته، اقدامات زیادی برای بازگشت آرامش به بازار و در راستای ایجاد تغییر در مسیر شاخص بورس در دستور کار مسوولان ارشد بازار سرمایه قرار گرفت؛ این در حالی است که با وجود تصمیمات اتخاذ شده به نفع معاملات بورس اما هیچ یک از آنها نتوانست با تاثیری مثبت بر روند بازار همراه شود و زمینه ساز روزهای خوش در بین سرمایه گذاران بازار سرمایه شود.
فضای معقول در معاملات بورس تا زمان برگزاری مجامع
نماد برتر- از این به بعد سهام شرکت‌ها براساس پارامترهای بنیادی خود قیمت گذاری می شوند و دیگر انتظار نداریم کلیت بازار در یک جهت حرکت کند. پیش‌بینی می‌شود این روند تا فصل مجامع ادامه پیدا کند.
کاهش قیمت نفت تداوم یافت
نماد برتر- قیمت نفت در روز دوشنبه بیش از ۸ درصد کاهش یافت، این در حالی است که نگرانی‌ها درباره قرنطینه‌های جدید در چین و تأثیر بالقوه بر تقاضا به کاهش قیمت‌ها انجامیده است.
معاملات امروز فرابورس طبق روال انجام می‌شود
نماد برتر- مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس با اعلام رفع اختلال سامانه معاملاتی فرابورس از روال عادی داد و ستد در روز جاری خبر داد.
آینده "بورس ۱۴۰۱" در دستان برجام و بودجه
نماد برتر- بازار در سال جدید از دو عامل تأثیر می‌پذیرد که یکی از آن‌ها شرایط و نتایج مذاکرات بوده و بعدی نحوه تصویب بودجه خواهد بود.
شاخص‌کل "بورس" با سرعت ۲۳ هزارتایی آغاز کرد/ خودرویی‌ها به وقت عرضه
گروه خودرو با عرضه‌های جدی روبرو شد و اگرچه برخی سهام کلیدی آن توانستند صف خرید خود را حفظ کنند، اما تعدادی از سهام آن حتی در مقادیر منفی مبادله شدند و البته خودرویی‌ها امروز حجم پول حقیقی بالایی را به نیش کشیدند.
در حوزه نظارت سامانه‌های جدید نظارتی ایجاد می کنیم
نماد برتر- مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: مهمترین بخش توسعه شرکت نیز به حوزه منابع انسانی باز می‌گردد که می‌توانیم کارشناسان متخصص بیشتری را در اختیار داشته باشیم تا از این طریق درحوزه زیرساخت‌ها به‌گونه قدرتمندتری عمل کنیم.
درس بزرگ سال ۱۴۰۰ برای سهامداران
نماد برتر- معتقدم سال ۱۴۰۱ بازار سرمایه شرایط و ظرفیت های بهتری برای سرمایه‌گذاری خواهد داشت. چون قیمت بسیاری از سهم ها در یک سال گذشته، اصلاح خوبی داشته و نسبت های P بر E سهام به حد معقولی رسیده و به نظر می‌رسد اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد، بازار سرمایه امسال بازدهی بهتری برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.
راه‌اندازی صندوقی با هدف حفظ اصل سرمایه سهامداران
نماد برتر- صندوق تضمین با هدف تضمین اصل مبلغ سرمایه‌گذاری طراحی شده و اساسنامه آن به زودی ابلاغ می‌شود.
افزایش 2 میلیاردی سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
نماد برتر- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به تشریح دلایل افزایش سقف ضمانت در این صندوق از سه به پنج میلیارد تومان پرداخت و گفت: حتی این اعداد و ارقام نیز پاسخگوی پروژه‌ها و طرح‌ها نیست، اما همواره نیاز واحدهای صنعتی باید در کنار کفایت سرمایه صندوق تفسیر شود.
برجام و تاثیر آن بر ریالی‌های بورس
نماد برتر- راستا اخبار توافقات که این روز‌ها شاهد تأثیرات آن هستیم، می‌تواند منجر به افزایش قیمت صنایع برجامی شامل گروه‌های خودرویی، بانکی و حمل و نقل شود.