01:38 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

یک میلیون بشکه

لایحه بودجه سال آینده به دو دلیل قابل تایید نیست !
نماد برتر- نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری به رئییس جمهور ، لایحه بودجه۱۴۰۰ را غیرقابل تایید اعلام کرد.
تولید روزانه نفت آمریکا امسال حدود یک میلیون بشکه کاهش دارد
نماد برتر- اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت آمریکا امسال ۹۱۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۱۱.۳۴ میلیون بشکه در روز می رسد که این کاهش بسیار بالاتر از پیش بینی قبلی کاهش ۸۶۰ هزار بشکه در روز است.
تحلیل اکونومیست از تورم، رشد اقتصادی و نرخ مبادله ارز ایران در ۵ سال آینده
نماد برتر- اکونومیست چشم‌انداز پنج‌ ساله اقتصاد ایران از جمله روابط بین‌المللی، سیاست اقتصادی؛ مالی و پولی ،وضعیت تراز مالی، رشد اقتصادی، تورم و نرخ مبادله ارز را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.
صبر دولت عراق در برابر توافق نفتی اوپک لبریز شد
نماد برتر- معاون نخست وزیر عراق اعلام کرد این کشور در پذیرش مدل سهمیه بندی کاهش تولید اوپک میان اعضای این گروه که بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و سیاسی آنها بوده، صبرش به آخر رسیده است.
کاهش مصرف نفت و ورشکستگی اکثر پالایشگاه ها + پیش بینی ۵ سال آینده
نماد برتر- آژانس بین‌المللی انرژی با اعلام کاهش مصرف نفت اکثر پالایشگاه های جهان و ورشکستگی بسیاری از این گروه ، پیش بینی کرد مصرف سالانه چین تا ۵ سال دیگر به یک میلیارد تن برسد.
برآورد نوبخت از نرخ دلار و هر بشکه نفت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰
نماد برتر- رییس سازمان برنامه و بودجه از برآورد قیمت دلار ۱۱ هزار تا ۱۱۵۰۰ تومانی و نفت بشکه ای ۴۰ دلار در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد.
جهش کرونا مانع خوش بینی به دورنمای نفت شد
نماد برتر- امیدواری که بازار نفت در روزهای اخیر با خبر ساخت واکسن کووید ۱۹ شرکت فایزرهای و بایو ان تک پیدا کرد به دلیل ادامه شیوع مهارناپذیر ویروس کرونا موفق نشد چشم انداز بازار نفت را روشن کند.
افزایش تولیدات لیبی، طلای سیاه را نزولی کرد
نماد برتر- افت قیمت نفت در معاملات روز گذشته در بازارهای جهانی در حالی به ثبت رسید که محدودیت های کرونایی در کشور ها افزایش یافته است.
تنزل پیش بینی قیمت نفت گلدمن در واکنش به موج دوم کرونا
نماد برتر- گلدمن ساکس پیش بینی قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ را تنزل داد اما اعلام کرد موج جدید شیوع کووید ۱۹ تنها باعث کندی روند احیای تقاضا پیش از عرضه یک واکسن موثر و بهبود عوامل بنیادین بازار می شود.
روند کاهشی نفت ازسرگرفته شد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تقاضای کوتاه مدت برای سوخت در اروپای تحت قرنطینه و آمریکا، پس از جهش چشمگیری که شب گذشته داشت، دوباره کاهش پیدا کرد.
احیای لیبی تولید اوپک پلاس را بالاتر برد
نماد برتر- جدیدترین نظرسنجی پلاتس نشان داد که تولید نفت اوپک پلاس در اکتبر ۲۱۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با سپتامبر افزایش یافت.
تولید روزانه نفت لیبی از مرز یک میلیون بشکه گذشت
نماد برتر- لیبی تولید روزانه نفت را به بیش از یک میلیون بشکه رساند که نقطه عطفی برای این کشور عضو اوپک پس از تعطیلی صنعت انرژی تحت تاثیر درگیری جناحهای رقیب در ابتدای سال ۲۰۲۰ محسوب می شود.
افزایش قیمتی که هرگز وجود نداشت
نماد برتر- نفت هفته گذشته تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در موج جدید همه گیری که با کاهش مصرف، ناترازی میان عرضه و تقاضا در بازار را تشدید خواهد کرد، پایین ۴۰ دلار در هر بشکه ماند.
پیش بینی ویتول و ترافیگورا از تاثیر موج دوم کرونا بر بازار نفت
نماد برتر- شرکتهای بازرگانی نفت ویتول و ترافیگورا پیش بینی کردند موج جدید افزایش ابتلا به ویروس کرونا در اروپا و آمریکا به تقاضا برای سوخت آسیب خواهد زد.
بهبود تولید نفت لیبی رکورد زد
نماد برتر- تولید روزانه نفت لیبی به ۸۰۰ هزار بشکه رسیده و این کشور رساندن تولید به ۱.۳ میلیون بشکه در روز در ابتدای سال ۲۰۲۱ را هدف گرفته است.