11:53 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

یارانه پنهان

باید از حذف یارانه پنهان استقبال کرد
پایگاه خبری راد: عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران معتقد است که باید از حذف یارانه پنهان استقبال کرد، اما این اقدام به تنهایی کافی نیست و دولت باید در کنار آن قواعدی مانند پایان تعیین قیمت و اجازه واردات خاص از سوی دولت را رعایت کند.
نظام یارانه‌ در اختیار ثروتمندان!
پایگاه خبری راد: اتلاف منابع ملی از طریق پرداخت یارانه‌های پنهان که حدود ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان است و در صدر آن یارانه‌های مربوط به انرژی و یارانه‌های ارزی قرار دارد؛ اخیرا و با فشارهای اقتصادی بیشتر بر دولت، بیش از گذشته مطرح و پر رنگ شده است؛ در همین باره یک اقتصاددان معتقد است که نظام‌ یارانه‌ای در کنار نظام مالیاتی و نظام اقتصادی کشور در اختیار ثروتمندان قرار گرفته است.
حذف یارانه‌های پنهان منجر به "یارانه‌پاشی" نشود
پایگاه خبری راد: افزایش رانت‌های ایجاد شده برای گروه‌های خاص، پدیده‌ای است که پرداخت یارانه‌های پنهان در اقتصاد می‌تواند آن را تشدید کند. در این باره یک اقتصاددان ضمن تاکید بر ضرورت حذف یارانه‌های پنهان از اقتصاد اما با استفاده از اصطلاح "یارانه‌پاشی" نسبت به پرداخت یارانه مشابه آنچه در دولت‌ دهم اتفاق افتاد، هشدار داد.
عمر ناوگان ریلی در کشور بالای ۳۰ سال است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: عمر ناوگان ریلی در کشور بالای ۳۰ سال است و باید از هر ظرفیتی که امکان‌پذیر بوده واگن‌ها را نوسازی کنند.
۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی و ۵۰ هزار میلیارد تومان معافیت‌های مالیاتی در کشور
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: طرح اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.
۸۰ میلیارد دلار به قاچاقچی‌ها یارانه می‌دهند!
پایگاه خبری راد: یارانه پنهان اصطلاحی است که به یارانه پرداختی توسط دولت بر کالاهای عمومی اطلاق می‌شود؛ اقشار ثروتمند ۱۱ برابر بیشتر از اقشار ضعیف‌تر از این یارانه‌ها استفاده می‌کنند.
تلاش می‌کنیم حقوق‌ اسفند از نیمه دوم آن پرداخت شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم حقوق‌ اسفند را از نیمه دوم آن پرداخت کنیم، گفت: یارانه اسفند ماه نیز زودتر از موعد مقرر پرداخت می‌شود.
وضـعـیـت بـنـزین، یـارانه، مالـیات، حـقوق،‌ درآمـد نفـتی و... در بودجه ۹۸ از زبان «تاجگردون»
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز درباره نرخ بنزین تصمیمی گرفته نشده است، گفت:­ مجلس و دولت هنوز به یک مدل اجماعی برای تغییر نرخ بنزین نرسیدند.
تولید پتروشیمی به مرز ۶۰ میلیون تن در سال رسید
پایگاه خبری راد: معاون اسبق پالایش و پخش وزارت نفت درباره دستاوردهای مهم حوزه صنعت نفت و گاز درطول چهل سال انقلاب گفت: در گذشته ما یک صنعت وابسته بودیم، یعنی کل تصمیم‌گیری‌ها، مهندسی‌ها، طراحی و اجرای پروژه‌ها در دست انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها بود.
۶۰۰ هزار میلیارد یارانه در انرژی
پایگاه خبری راد: آنطور که سخنگوی سازمان برنامه و بودجه می‌گوید سالانه حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در حوزه نفت و انرژی پرداخت می‌شود و در این شرایط دولت و مجلس به دنبال تدوین بسته اصلاحات ساختاری حامل‌های انرژی هستند که اصلاح قیمت نیز جزوی از آن است.
خوش‌بینی دولت در تدوین بودجه 98 زیاد است؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی گفت: دولت در تدوین بودجه سال ۹۸ خوش بینانه برخورد کرده است.
پیش‌بینی بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان برای ایجاد شغل در سال ۹۸
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی از صدور درخواست این انجمن به مجلس شواری اسلامی به منظور پرداخت زیان زمین‌گیر شدن ۲۳ هواپیمای توپولف توسط دولت خبر داد.
 یارانه دهک‌های بالا باید حذف گردد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این ادعا که «۱۰ درصد جامعه ماهیانه ۱۹۳ هزار تومان یارانه پنهان دریافت می‌کنند» بر ضرورت حذف یارانه دهک‌های بالا و افزودن آن به یارانه دهک‌های پایین تأکید کرد.
قیمت بنزین در سال 98!
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین توضیحاتی داد.
 تخصیص عادلانه سهمیه بنزین
پایگاه خبری راد: سهمیه بنزین یارانه‌ای باید به صورت «ماهانه ۳۰ لیتر بنزین ۱۰۰۰ تومانی به ازای هر فرد» در نظر گرفته شود و نرخ مصارف مازاد بر سهمیه نیز (نرخ آزاد) در بازاری که بین مردم برای خرید و فروش سهمیه شکل می‌گیرد یا توسط دولت، تعیین شود.