03:54 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

یارانه سود

افزایش تعداد جویندگان کار در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۸۴۰ هزار نفر به جمعیت فعال کشور افزوده شود که ۸۰ درصد آنان را جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل خواهند داد.
بسته ارزی برای صنایع کوچک در راه است
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از در نظر گرفتن بسته ارزی برای صنایع کوچک خبر داد و اعلام کرد که این بسته منتظر تصویب هیات دولت است.
تعهد وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی برای ساخت مسکن حمایتی برای کارگران
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از «قرار و تعهدی» خبر داد که بر آن اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در پروژه‌ای مشترک موظف به ساخت مسکن حمایتی و اجتماعی برای کارگران و اقشار مستضعف شده‌اند.
رشد ۶.۸ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در دستور کار
پایگاه خبری راد: با ابلاغ و پرداخت ۱۳ هزار میلیارد ریال مشوق صادراتی و تحقق هدفگذاری ۵۳.۸ میلیارد دلاری در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی در سال جاری، شاهد رشد ۶.۸ میلیارد دلاری صادرات در این بخش خواهیم بود.
بخش خصوصی و دولت چگونه در طرح‌های نیمه‌تمام مشارکت می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: ۱۴ هزار و ۵۰۰ پروژه دولتی برای واگذاری یا مشارکت بخش خصوصی احصا شده و به مجلس رفته است، بهتر است پروژه‌های نیمه‌تمام در بورس کالا عرضه شوند و برای تامین مالی پروژه‌ها به سراغ بازار سرمایه رفت. این‌ها بخشی از مباحث شورای گفت‌گوی دولت و بخش خصوصی بود.
استمرار لنگان لنگان"نوسازی صنایع"
پایگاه خبری راد: علیرغم اذعان به شکست طرح نوسازی و بهسازی صنایع در سال گذشته دنباله این طرح به سال جاری منتقل شده و در مجموع از ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده، تا پایان فروردین ماه سال جاری بیش از ۶۶۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی متقاضی پرداخت شده است.
 سال ۹۷، سالی پر رونق و امید برای تولید ملی است
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که سال ۹۷ سالی پر از امید و شوق برای تولید ملی خواهد بود گفت: میزان تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی طی ۱۱ ماهه سال ۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل بیش از ۲۳ درصد رشد داشته است
۲۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای صرف حمایت از بافت فرسوده، حمل و نقل عمومی و ریلی
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند ۲۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در بودجه برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام بخش خصوصی، اجرای پروژه‌های صنایع کوچک و طرح‌های اشتغالزایی مناطق مرزی اختصاص یابد.
استحصال آب از منابع زیر زمینی تهران سه برابر میزان مجاز است
پایگاه خبری راد - شهردار تهران گفت: ما با مسایل جدی در تمام شهرها روبرو هستیم و باید برای این مسایل فکری کنی البته قبل از وضع دستور العمل، قوانین و مقررات باید تکلیف خود را با رویکرد های اصلی روشن و استراتژی خود درباره برخورد با شهرها را مشخص کنیم.
پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات تولید/باز بودن پرونده هپکو تا حل موضوع
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در کشور به پرونده شرکت هپکو اشاره کرد و گفت: در بحث شرکت هپکو و خصوصی‌سازی شرایط مالکیت محرز نبوده و باید شرایط واگذاری به درستی انجام گیرد، با دولتی شدن مجدد صنایع واگذار شده کاملا مخالف هستم و باید تدابیری برای واگذاری درست انجام گیرد.
جزئیات بودجه ۷۸۰۰ میلیاردی اشتغال در حوزه مسکن
پایگاه خبری راد: در برنامه پیش‌ بینی شده برای بازار مسکن در بودجه سال آینده با سرمایه گذاری حدود ۷۸۳۸ میلیارد تومانی حدود ۳۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.
۳۲۷ هزار میلیارد بودجه "اشتغال" تضمین شده است؟
پایگاه خبری راد: ۳۲۷ هزار میلیارد تومان منابعی است که دولت برای سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار شغل در سال آینده پیش‌بینی کرده است، رقم هنگفتی که هنوز به مرحله اجرا نرسیده و تحقق بخشی از آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
هشدار صنعتی وزیر/ بحران در انتظار صنایع فرسوده
پایگاه خبری راد: تاکنون هیچ آماری مبنی بر پرداخت تسهیلات برای نوسازی صنایع قدیمی اعلام نشده که وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد اگر به نوسازی صنعتی تحت عنوان موضوعی حاد نگاه نشود صنایع ایران با بحران عمیقی روبرو می‌شوند.
سهم مشروط تولید از هدفمندی یارانه‌ها/مجوز ۱۷ هزار میلیاردی برای گرانی حامل‌های انرژی
پایگاه خبری راد: در پیش‌بینی که دولت برای تبصره هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال آینده دارد جایی برای تولید و اشتغال نیست، اما این سهم از اجرای قانون را در جایی دیگر در نظر گرفته و البته مشروط. اگر برای سال بعد قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد تمام منابع ناشی از افزایش به تولید و اشتغال اختصاص پیدا می‌کند. دولت سقف پرداختی از محل این افزایش قیمت را تا ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیش بینی کرده است.
بودجه 100 میلیارد تومانی برای شرکت‌های تولیدی
پایگاه خبری راد: مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال بودجه‌ای بالغ بر 100 میلیارد تومان برای شرکت‌های تولیدی که در حوزه صادراتی فعالیت دارند، اختصاص یافته است.