23:04 | جمعه 15 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گواهی سپرده

معاملات ثانویه صندوق "کهربا" از فردا در بورس کالا
مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای از شروع معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری اوراق مبتنی بر گواهی سپرده سکه طلای کهربا در نماد معاملاتی «کهربا» از روز دوشنبه ۱۱ مرداد ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۵ خبر داد.
هفتمین صندوق سرمایه­‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالا مجوز گرفت
مجوز فعالیت هفتمین صندوق سرمایه­‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالا با شرایط اعلامی جدید و کسب حداقل سرمایه لازم در پذیره نویسی، صادر شد.
بیش از ۷.۲ میلیون گواهی سپرده کالایی دادوستد شد
بورس کالای ایران شاهد ۷ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۷۸۴ گواهی سپرده کالایی در تیر ۱۴۰۰ بود.
نتیجه قطعی برق؛ افت تولید و رشد قیمت سیمان است
چالش قطعی برق در کنار افزایش هزینه‌های ثابت و جاری شرکت‌های سیمانی منجر به کاهش تولید سیمان شده است، معضلی که نتیجه‌ای جز ضرر به شرکت‌ها و افزایش قیمت برای خریداران به دنبال نخواهد داشت.
راهکارهای شش‌گانه بورس کالا برای تسهیل تامین مالی تولید
حامد سلطانی نژاد در «سلسله نشست های الگوی حکمرانی تولید» که با محوریت تامین مالی تولید برگزار شد، گفت: با توجه به تنگناهای تامین مالی تولید در کشور، هم اکنون ۶ مسیر هموار برای تسهیل تامین مالی تولید از طریق ابزارهای بورس کالا وجود دارد که شامل قراردادهای سلف، اوراق سلف موازی استاندارد، اوراق خرید دین کالایی، گواهی سپرده کالایی، صندوق های سرمایه گذاری کالایی و در آخر افزایش نقش بانک ها در اتاق پایاپای بورس کالای ایران می شود.
معامله بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار گواهی سپرده کالایی
در جریان این معاملات، دادوستد یک میلیون و یک هزار و ۴۰۰ گواهی سپرده سکه طلا ارزش بالغ بر ۱۰۵۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی را در پی داشت.
خرید و فروش بیش از یک میلیون گواهی سپرده کالایی در بورس کالا
در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالای ایران یک میلیون و ۶۰۹ هزار گواهی سپرده کالایی بر پایه دارایی‌های سکه، زعفران نگین و پوشال، زیره سبز و پسته فندقی و بادامی خرید و فروش شد.
گشایش نماد برنج طارم در بازار گواهی سپرده کالایی
نماد برتر - نماد معاملاتی برنج طارم مازندران در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا درج شد تا به زودی با گشایش نخستین انبار، معاملات این نماد آغاز شود.
معاملات بورس کالا به ۳۲میلیون تن رسید
نماد برتر - مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: در سال جاری در یک رکودشکنی حجم معاملات در بورس کالا به ۳۲ میلیون تن رسیده است.
بازار سرمایه جای متخلفین نیست!
نماد برتر - رئیس سازمان بورس گفت: فضای بازار سرمایه برای سرمایه گذاران آرام است، اما برای تخلف جایی نیست.
توضیحات تکمیلی درباره حد نصاب جدید سرمایه گذاری در سهام صندوق ها
نماد برتر- مدیر نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس درباره مصوبه اخیر هیات مدیره در مورد حد نصاب جدید سرمایه گذاری در سهام صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت توضیح داد.
توانایی "امین" در تامین مالی شرکت های بزرگ از بازار سرمایه
نماد برتر- مدیرعامل تامین سرمایه امین گفت: تامین مالی ۴ هزار میلیارد اوراق شستا و صندوق بازنشستگی کشوری توسط این تامین سرمایه انجام شده که کمتر از دو ماه زمان برده است.
ابهام مالیاتی معاملات گواهی سپرده کالایی در بورس کالا رفع شد
نماد برتر- معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا از موافقت سازمان مالیاتی با سازوکار اجرایی رفع ابهامات مالیاتی سرمایه گذاران در ابزار گواهی سپرده کالایی خبر داد.
چند توصیه به متقاضیان خرید صندوق های کالایی کشاورزی
نماد برتر- در پی آغاز معاملات ثانویه صندوق کالایی زعفران سحرخیز و شروع معاملات دومین صندوق کشاورزی، معاون توسعه بورس کالا چند توصیه به سرمایه گذاران و متقاضیان کرد.
چند توصیه به متقاضیان واحدهای صندوق‌های کالایی کشاورزی
نماد برتر- در پی آغاز معاملات ثانویه صندوق کالایی گروه زعفران سحرخیز به عنوان نخستین صندوق کالایی کشاورزی بازارسرمایه و همچنین شروع معاملات دومین صندوق کشاورزی در هفته جاری، معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران چند توصیه به سرمایه‌گذاران و متقاضیان واحدهای سرمایه گذاری این صندوق‌ها کرد.