02:50 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گردشگری و صنایع دستی

مرزهای ایران به روی گردشگران خارجی باز می‌شود؟
نماد برتر- درحالی که با نظر وزارت بهداشت و ستاد کرونا، ورود گردشگران خارجی به ایران و صدور ویزای توریستی متوقف شده است، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مذاکره با وزیر بهداشت برای از سرگیری صدور ویزا به تورهای گردشگری و گروه‌های خارجی خبر داده است.
تور ترکیه مجاز است؟
نماد برتر- دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی می‌گوید: وقتی شرکت‌های هواپیمایی بلیت استانبول را می‌فروشند، پس تبلیغ تور ترکیه غیرقانونی نیست اما مسافرانی که الان به ترکیه می‌روند، قصد تفریح در ساحل را ندارند، انگیزه‌های کاری و تجاری دارند.
شرایط پرداخت وام کرونا به متقاضیان فاقد بیمه اعلام شد
نماد برتر- وزارت کار شیوه نامه پرداخت تسهیلات کرونا به کسب و کارهای فاقد بیمه را با هدف حفظ اشتغال فعالان اقتصادی و بنگاه‌هایی که فاقد پرونده بیمه ای یا کد کارگاهی در سازمان تامین اجتماعی هستند اما از شیوع کرونا به شدت آسیب دیده اند، اعلام کرد.
 از صادرات خرما جلوگیری نشود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جلوگیری از صادرات خرما از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت موجب ایجاد مشکلاتی برای باغداران می‌شود، گفت: نباید جلوی صادرات خرما را گرفت، چرا که خرمای صادراتی ایران به دلیل نبود صنایع جانبی مصرف داخلی ندارد.
سرنوشت شغل‌های وعده داده شده در حوزه صنایع دستی و گردشگری
پایگاه خبری راد: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر تعاون، کار و رفاع اجتماعی یک بار دیگر با موضوغ اشتغال‌زایی دیدار کردند؛ دیداری که وزیر کار درباره آن گفت: «موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، بسیار مهم و حیاتی است که باید به تصمیم تبدیل و هرچه زودتر عملیاتی شود.»
 اعلام دریافتی مدیران موجب ایجاد آرامش می‌شود
پایگاه خبری راد: رییس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون تلفیق خواست تا برای اعلام دریافتی مدیران روی سایت در سال آینده تمهیدی بیندیشند چون به گفته وی این موضوع هم جلوی سوء‌استفاده را می‌گیرد و هم آرامش ایجاد می‌کند.
سیاست‌های آبی کشاورزی کارآمد نیست
پایگاه خبری راد: به تاکید وزیر نیرو آمار و ارقام نشان می‌دهد که سیاست‌های بخش کشاورزی با توجه به مقوله اقتصاد آب از کارایی لازم برخوردار نیست و در شرایط کنونی و با توجه به تحریم‌های ظالمانه کنونی، بازنگری در سیاست‌های خودکفایی حیاتی است.
 بزرگراه همت تا آخر 97 پایان می یابد
پایگاه خبری راد: سرپرست استانداری البرز گفت: مجموعه البرز برای نیل به اهداف رشد و توسعه و ایجاد نظم و آرامش با یکدیگر متحد و همراه هستند و در این رابطه نیز از رهنمودها و حمایت های نماینده ولی فقیه در استان بهره مند می شویم.
آنگاه که یک پدیده «هواشناسی» به «آسیب اجتماعی» بدل می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان هواشناسی، تاثیر گرمایش جهانی روی سکونت‌گاه‌های انسانی اعم از شهری و روستایی را تایید می‌کند و معتقد است که گرمایش جهانی به عنوان یک پدیده مخرب هواشناختی، پتانسیل آن را دارد که به یک پدیده مخرب اجتماعی هم تبدیل شود.
اینجا پاییز طعم آلو می‌دهد...
پایگاه خبری راد: ‌اینجا پاییز وفادارترین فصل زیبای خداست، به اینجا که قدم می گذاری انگار درست وسط پاییز ایستاده ای! پاییز اینجا طعم آلو می دهد! طعم ناخُنگ زدن به سینی لواشک همسایه، اینجا برگ های پاییزی سرشار از شعور درختان آلوست، اینجا برگ درختان حرمت دارد، اینجا پاییز یعنی جشن شکرانه آلو!
داستان پر کش و قوس یک وزارتخانه جدید
پایگاه خبری راد: با تصویب طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه در مجلس پس از یک دهه کشمکش، مدیرکل امور مجلس این سازمان اتفاقات تازه‌ای که پیش‌روی این وزارتخانه جدید است را تشریح کرد و گفت: با موافقت مجلس شورای اسلامی برای تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه، اکنون این طرح باید در شورای نگهبان بررسی شده و در صورتی که تایید و سازمان به وزارتخانه‌ تبدیل شود، دولت سه ماه برای معرفی وزیر جدید فرصت دارد.
بسیاری از عشایر به ناحق مجوز مرتع را از دست داده‌اند
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: بسیاری از عشایربه ناحق مجوز مرتع را از دست داده اند که به دنبال احقاق حق آنها هستیم.
آغاز جلسه علنی مجلس/سوال دو نماینده از وزیر نفت در دستور کار
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سوالات نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نماینده ارومیه و تهران از بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت را در دستور رسیدگی دارند.
 تعریف جوانان از اشتغال اشتباه است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اغلب جوانان و خانواده‌های آن‌ها تعریف درستی از اشتغال ندارند و تنها شرط اشتغال را استخدام در سازمان‌های دولتی می‌دانند.
روستاهای مازندران سیستم تصفیه فاضلاب ندارند
پایگاه خبری راد: مشاور اداره کل محیط زیست مازندران گفت: هیچ یک از روستاهای مازندران سیستم تصفیه فاضلاب ندارند و این امور موجب آلودگی می شود.