01:58 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گتوند

قرائت گزارش تحقیق و تفحص از شرکت کشت و صنعت کارون در مجلس
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در جریان قرائت گزارش تحقیق و تفحص از شرکت کشت و صنعت کارون، گفت‌ که علی‌رغم تحولات و بهبود نسبی امور، زیان انباشته سنواتی و بدهی بانکی ۲۳ هزار میلیارد ریالی، شرکت را از حالت انتفاعی خارج کرده است. لذا پیشنهاد می‌شود نسبت به واگذاری این شرکت و خروج بانک کشاورزی از این بنگاه اقتصادی اقدام شود.
سدسازی در ایران از نقطه شروع تاکنون
پایگاه خبری راد: ماجرای سدسازی در ایران از سال‌های پایانی دهه ۲۰ آغاز شد، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه سدسازی به‌وجود آمد تا جایی‌که اکنون بر اساس آمار کمیسیون بین‌المللی سدهای بزرگ (ICOLD)، ایران در منطقه، پس از ترکیه، رتبه دوم و در جهان، رتبه هفدهم را در حوزه سدسازی دارد.
پرونده‌های تمام و نیمه‌تمام وزارت نیرو
پایگاه خبری راد: وزارت نیرو به‌عنوان متولی تامین آب‌وبرق مردم طی ۴۰ سالی که از شروع انقلاب اسلامی می‌گذرد، علی‌رغم تنش‌ها، کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها توانسته کارنامه نسبتا خوبی از خود بر جای بگذارد اما واضح است که مشکلات بسیاری هنوز در این عرصه وجود دارد و برای حل کامل آن‌ها باید اقدامات بیش‌تری صورت بگیرد.
دیدار وزیر بهداشت با خانواده یکی از شهدای حمله تروریستی اهواز
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت با حضور در منزل جانباز شهید سردار سرتیپ حاج حسین منجزی در روستای بدیل بخش عقیل شهرستان گتوند، ضمن ابراز همدردی با خانواده این شهید، شهادت این جانباز سرافراز را تسلیت گفت.
نخل از خوزستان حذف می‌شود؟
پایگاه خبری راد: رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان گفت: اکنون در حوضه مارون، زهره و جراحی چهار فصل زراعی است که کشاورزان استان خوزستان آب مناسبی برای کشت و کسب معیشت ندارند و در این زمینه با مشکلات جدی معیشتی مواجه هستند.
آب از سرچشمه خشک شد/ تشریح پیامدهای انتقال آب
‌پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی گروه مهندسی آب دانشگاه جیرفت از کاهش شدید دبی رودخانه‌ها و گاهی خشک‌شدن آن‌ها، نابودی حیات تالاب‌ها، به خطر افتادن محیط‌زیست و تنوع زیستی جانوری و گیاهی، بروز نارضایتی‌های اجتماعی، افت سطح آب سفره‌های آب زیرزمینی، ناپایداری سرزمین خصوصاً در حوضه‌های مبدأ، رشد سریع و نامتوازن جمعیت در حوضه‌های مقصد، صرف هزینه‌های زیاد، جابه‌جایی ساکنین آبگیرها و مسیرهای انتقال، کاهش کیفیت آب شرب شهرهای پایین‌دست و افول صنعت گردشگری و توریسم به عنوان پیامدهای ناگوار طرح های انتقال آب یاد کرد.
شوری آب خرمشهر و آبادان ارتباطی با سد گتوند ندارد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: شوری آب خرمشهر و آبادان هیچ ارتباطی به آب رهاشده از سد گتوند ندارد و کیفیت آب خروجی این سد امسال مطلوب بوده است.
اجرای طرح غدیر سه سال از برنامه عقب است/ سد دز، منبع آب فاز سوم
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: فاز سوم طرح آبرسانی غدیر به طول 400 کیلومتر از سد دز است که کارهای آن انجام و تامین اعتبار شده و در دستور کار دولت قرار دارد.
می‌توان با مدیریت آب‌های پشت سدها منع کشت را برداشت
پایگاه خبری راد: یک عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: به هم ریختگی های اقتصادی روزهای اخیر و افزایش روزانه قیمت‌ها نشانه ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت است و دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد.
ثبت زلزله ۵ ریشتر در راور استان کرمان/رتبه‌بندی شهرها بر اساس سازه‌های بدون اسکلت
پایگاه خبری راد: بزرگترین زلزله هفته گذشته با بزرگای ۵ در راور استان کرمان رخ داد، ضمن آنکه زلزله ۲.۱ ریشتری در فیروزکوه در استان تهران و ۲.۹ ریشتر در اشتهارد استان البرز به ثبت رسید.
چاره اردکانیان برای چالش‌های وزارت نیرو
پایگاه خبری راد: رضا اردکانیان که روزگذشته توانست با رای بالا وارد وزارت نیرو شود، توجه به مساله بحران آب و حل چالش‌های فوری موجود در حوزه آب و انرژی را از مهم‌ترین اولویت‌های خود قرار داده است.
صفحه قبل | صفحه بعد