11:47 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گاز و پتروشیمی

«تاپیکو» نماد پرطرفدار حقیقی‌ها و «وتجارت» نماد پرطرفدار حقوقی‌ها
در جریان معاملات امروز، ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰، سه نماد «وتجارت»، «فولاد» و «وبملت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «تاپیکو»، «شستا» و «صباح» معطوف بود.
فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی، خط مقدم استفاده از لغو تحریم ها
تجربه اجرای برجام نشان دهنده این است که بیشترین تأثیر لغو تحریم ها در بخش انرژی کشور رقم می خورد بنابراین چنانچه احیای برجام به مرحله اجرا برسد به طور حتم این بخش در خط مقدم استفاده از لغو تحریم قرار می گیرد.
رشد دسته جمعی شاخص‌های بورس تهران
در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۲۶ تیر ماه) شاخص کل بورس با افزایش ۵ هزار و ۷۲۴ واحد به رقم یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با ۹۷۱ واحد افزایش به عدد ۴۰۲ هزار و ۵۸۳ واحد رسید.
رشد 18 هزار واحدی شاخص در کنار ریزش سهام سایپا
نماد برتر - بازار سرمایه امروز برخلاف روزهای گذشته روندی صعودی داشت و شاخص کل بورس بیش از ۱۸ هزار واحد افزایش یافت.
این صعود کجا و آن ریزش کجا!
نماد برتر - بازار سرمایه امروز هم همانند روزهای گذشته روندی صعودی داشت و شاخص کل بورس بیش از ۹۰۰۰ واحد افزایش یافت.
عقب‌گرد بورس به کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد
نماد برتر - شاخص کل بورس امروز برای بار چندم در هفته‌های گذشته به کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد عقب گرد کرد.
 بورس منفی شروع شد
نماد برتر - شاخص کل بازار سرمایه امروز در حالی در ساعات ابتدایی معاملات تا یک میلیون و ۲۴۱ هزار واحد صعود کرده بود نتوانست به روند صعودی خود ادامه دهد و در نهایت به رقم یک میلیون و ۲۳۲ هزار واحد رسید.
رشد ۷۶ درصدی سود خالص "امین" و برنامه افزایش سرمایه ۱۵۷ درصدی
نماد برتر- مدیرعامل تامین سرمایه امین ضمن اشاره به رشد ۷۶ درصدی سود خالص در سال مالی منتهی به شهریور نسبت به مدت مشابه قبل از برنامه افزایش سرمایه ۱۵۷ درصدی در دو مرحله خبر داد.
درآمدهای حاصل از صادرات "موادخام" چند صنعت بورسی مشمول مالیات می‌شوند
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه۱۴۰۰ درآمدهای حاصل از صادرات "موادخام" چند صنعت بورسی از جمله شرکتهای معدنی، فلزی ، غیرفلزی، نفت، گاز و پتروشیمی را مشمول مالیات اعلام کرد.
بورس در مدار نوسان
نماد برتر- بازار سرمایه روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت؛ به طوری که در ساعات ابتدایی معاملات شاخص کل تا یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد کاهش یافت، اما در ساعات میانی به یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد رسید و در نهایت در رقم یک میلیون و ۴۱۹ هزار واحد ایستاد.
تحقق درآمد ۳ پالایشگاه ، چهار هلدینگ پترو شیمیایی و سیمان + ۶ شرکت دیگر
نماد برتر- وضعیت تحقق سود و زیان ۱۳ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله ۳ پالایشگاه ، چهار سه هلدینگ پتروشیمیایی و سیمان ، اعلام شد.
وعده خوش اجرای ۲۸۵ پروژه ۵۰ هزار میلیارد تومانی شستا
نماد برتر- مدیرعامل شستا از اجرای ۲۸۵ پروژه با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی خبر داد و گفت: ۳ هزار میلیارد تومان از پروژه های بزرگ دامپروری و معدنی و فلزی تا پایان سال افتتاح می شود.
بورس هفته را با چراغ سبز آغاز کرد
نماد برتر- شاخص بورس امروز برخلاف روزهای پایانی هفته گذشته صعودی بود و بیش از ۲۱ هزار واحد افزایش یافت.
مروری بر عملکرد ۶ ماهه "شفن"
نماد برتر- شرکت پتروشیمی فن آوران در دوره منتهی به ۳۱شهریور ماه ۱۳۹۹، در مقایسه با دوره ۶ ماهه سال گذشته افزایش ۱۳ درصدی در درآمدهای عملیاتی، کاهش ۶ درصدی در سود عملیاتی، افزایش ۵۷ درصدی در سود خالص، افزایش ۴۲ درصدی در دارایی ها و افزایش ۵۵ درصدی در سود انباشته داشته است.
مروری مقایسه ای بر عملکرد ۶ ماهه "شاراک"
نماد برتر- شرکت پتروشیمی شازند در دوره منتهی به ۳۱شهریور ماه ۱۳۹۹، در مقایسه با دوره ۶ ماهه سال گذشته افزایش ۱۶ درصدی در درآمدهای عملیاتی، افزایش ۳۶ درصدی در سود عملیاتی، افزایش ۱۷ درصدی در سود خالص، افزایش ۲۳ درصدی در دارایی ها و افزایش ۱۳ درصدی در سود انباشته داشته است.