22:44 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کیفیت آب

افت سالانه ۴۰ سانتی متری آب در دشت مرند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت آب‌های زیرزمینی استان، گفت: بیش از ۵۰ درصد دشت‌های استان جزو دشت‌های بحرانی و ممنوعه اعلام شده است، هر سال باتوجه به برداشت آب زیر زمینی، شاهد افت سطح آب‌ها در دشت‌ها هستیم.
افت سالانه ۴۰ سانتی متری آب در دشت مرند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت آب‌های زیرزمینی استان، گفت: بیش از ۵۰ درصد دشت‌های استان جزو دشت‌های بحرانی و ممنوعه اعلام شده است، هر سال باتوجه به برداشت آب زیر زمینی، شاهد افت سطح آب‌ها در دشت‌ها هستیم.
تهرانی‌ها از دستگاه‌های تصفیه آب استفاده کنند؟
پایگاه خبری راد: مدیر نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با توجه به این‌که دستگاه‌های تصفیه آب املاح‌های لازم در آب را از بین می‌برند، در مناطقی که شوری آب وجود ندارد، هیچ لزومی به استفاده از این دستگاه‌ها نیست و توصیه می‌شود که در استان‌هایی هم‌چون تهران از این دستگاه‌ها استفاده نشود.
ممنوعیت پرورش ماهی در سدهای آب شرب!
پایگاه خبری راد: اجرای طرح پرورش‌ ماهی در مخازن سدها به ویژه سدهای با هدف تأمین شرب به‌لحاظ تأثیر منفی بر شرایط کیفی تابع ضوابط خاص بوده و تاکنون هیچ مجوزی به هیچ‌کدام از سدهای تأمین کننده آب شرب در ایران از سوی وزارت نیرو اعطا نشده است.
پایین آمدن کیفیت آب برخی مناطق یزد/ مصرف آب ایرانی‌ها 2 برابر اروپایی‌ها
پایگاه خبری راد: مدیر دفتر حفاظت آب منطقه‌ای یزد بر حفظ منابع آبی به عنوان یکی از عوامل تهدیدکننده امنیت کشور تاکید کرد و خواستار مشارکت بیش از پیش بهربرداران در حفظ آن شد.
هشداری از جنس آب
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه مدیریت منابع آبی، نسبت به وضعیت فعلی منابع آبی هشدار داد و گفت: در شرایط کنونی لازم است مسوولان وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و دولت، برنامه خود را در این حوزه ارائه دهند، چراکه دیگر نمی‌توان حرف‌های بی پایه و اساس زد و باید برنامه‌های اصولی در این بخش ارائه شود که مورد پذیرش کارشناسان آب باشد.
وزیر نیرو: میزان بارش در خوزستان پنج برابر سال گذشته است
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو با اشاره به این که سال آبی خوبی داشته ایم، گفت‌: عمده بارش‌ها در استان خوزستان است و تقریباً پنج برابر پارسال در این استان بارندگی داشته ایم، اما مردم نباید صرفه جویی را فراموش کنند.
دسترسی ۹۰درصد جمعیت کشور به آب سالم
پایگاه خبری راد: عضو شاخه مهندسی فرهنگستان علوم با اشاره به اینکه از نظر دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم در وضعیت خوبی قرار داریم ورود آلاینده‌های صنعت به منابع آبی کشور را یادآور شد و افزود: اطلاع از کیفیت آب آشامیدنی از جمله حقوق شهروندی به حساب می‌آید. ضمن آنکه مردم نباید هر سیستم تصفیه کننده آبی را به خانه‌های خود راه دهند. چرا که در ۹۰ درصد موارد آب ورودی سالم است.
فرجام سد "لاسک" در گیلان
پایگاه خبری راد: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: احداث هرگونه سد همیشه با اما و اگرهایی همراه است.
فرونشست‌ها در استان سمنان شدت گرفته
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: از یک دهه قبل فرونشست‌ها در استان سمنان شدت گرفته است.
مصرف آب در ایران ۴۰ برابر میانگین جهانی است
پایگاه خبری راد: طبق اعلام مدیر عامل شرکت آبفای کشور میزان مصرف آب در ایران حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد فراتر از میانگین جهانی است. هم‌چنین بر اساس اعلام بانک جهانی، سرانه مصرف آب خانگی برای کشورهای بیابانی هم‌چون ایران باید ۷۰ لیتر در شبانه‌روز باشد، اما اکنون حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه‌روز مصرف می‌شود.
انگلستان برای کاهش آلودگی هوا در کشاورزی چه تدبیری می اندیشد؟
پایگاه خبری راد: محققان در انگلیس قصد دارند طرح جدیدی را برای کاهش آلودگی هوا در بخش کشاورزی پیاده کنند.
تعرضات به خط لوله آب یزد چهار میلیارد و دویست میلیون تومان خسارت در برداشته است!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان این‌که تعرضات به خط لوله آب منجر به کاهش کیفیت آب استان شده است گفت: 28 بار تعرض به خط لوله آب یزد بیش از چهار میلیارد تومان خسارت داشته است.
تأمین آب تمام روستاهای استان تهران !
پایگاه خبری راد: تامین آب روستاهای کشور یکی از برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید در نظر گرفته شد که برای این مهم نیز گام‌های خوبی برداشته شد اما هم‌چنان در برخی مناطق کشور برای تامین این نیاز حیاتی چالش‌هایی وجود دارد.
ارمغان نامیمونی به نام فرونشست زمین در دشت اشتهارد!
پایگاه خبری راد: با توجه به اینکه سهم آب‌های زیر زمینی در استان البرز ۸۵ درصد است، به دلیل حفر چاه‌های غیر مجاز و وجود چاه‌های فراوان مجاز،‌ دشت‌های اطراف این استان با مخاطرات ناشی از فرونشیست زمین مواجه هستند.