03:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کشورهای صنعتی

فراهم شدن مقدمات اعزام نیروی کار به کشورهای صنعتی
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی از وزارت کار خواست تا بخشی از نیروهای جویای کار را در رشته‌های تحصیلی خود ساماندهی و مقدمات اعزام آن‌ها به کشورهای صنعتی و کشورهایی که به شدت دچار کمبود نیروی کار هستند را فراهم کند.
پیشنهاد صدور فراورده‌های نفتی به کشورهای صنعتی
پایگاه خبری راد: یک کارشناس با طرح پیشنهاد صادرات محصولات فرآوری شده نفت به کشورهای صنعتی گفت: صادرات فراورده‌های نفتی ضمن ارزآوری موجب اشتغالزایی به خصوص در بخشهای نفتی و گازی می‌شود.
کشورهای اروپایی در حسرت نیروی کار ایرانی
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار معتقد است با تزریق پول به بازار شغل ایجاد نمی‌شود و در شرایطی که بسیاری از کشورها به شدت نیازمند نیروی انسانی هستند، باید شرایط بهره‌گیری و اعزام نیروهای کار ماهر و متخصص خود را فراهم کنیم.
بهترین جایگزین درآمدهای نفتی
پایگاه خبری راد: یک فعال حوزه کار، از بخش حمل و نقل به عنوان بهترین جایگزین فروش نفت نام برد و گفت: حمل ونقل ریلی، دریایی و ترانزیت، ارزآوری، اشتغالزایی و درآمدزایی بسیاری برای کشور دارد و می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود.
وابستگی اقتصاد به نفت، عامل منفی شدن رشد اقتصادی
پایگاه خبری راد: رئیس خانه معدن ایران معتقد است که رشد منفی اقتصادی به سبب مشکلات ناشی از وابستگی کشور به صادرات نفت است.
فروش دیجیتالی؛ رقیب خطرناک مال‌ها
پایگاه خبری راد: عضو هیئت مدیره کنفدراسیون صنعت ایران گفت که فروش دیجیتالی یک رقیب خطرناک برای فروشگاه‌های بزرگ است.
داستان یک ساعت خاموشی ۱۰ فروردین چیست؟
پایگاه خبری راد: حدود ۱۲ سال است که آخرین شنبه ماه مارس به نام "ساعت زمین" نامگذاری شده است. در این تاریخ که به تقویم شمسی ۱۰ فروردین است، شهرهای مختلف جهان در ساعتی مشخص اقدام به خاموش کردن چراغ‌ نمادهای شهری از جمله برج‌ها یا پل‌های معروف می‌کنند تا با این حرکت نمادین توجه مردم را به تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین جلب کنند.
اشتغال ایجاد شده در نیروگاه‌های بادی ایران بالاتر از متوسط جهانی
پایگاه خبری راد: بر اساس مطالعات مقایسه‌ای برآورد میزان اشتغال در نیروگاه‌های بادی کشور و جهان که از سوی ساتبا و توسط دانشگاه تهران انجام شده است، مشخص شد که میزان آمار اشتغال ایجاد شده در این نیروگاه‌ها در ایران بالاتر از متوسط جهانی بوده است.
فورد آمریکا ۵ هزار نفر را تعدیل نیرو می‌کند
پایگاه خبری راد: شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده که قصد دارد بالغ بر پنج هزار نفر از کارکنان خود را تحت تأثیر افت شدید سودآوری این خودروساز آمریکایی در اروپا تعدیل کند.
ترمیم خوردگی ۹ مخزن نفتی و ۸ لوله انتقال درگیر خوردگی با کامپوزیت‌ بومی محققان کشور
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه علم و صنعت به فرمولاسیون کامپوزیت‌هایی دست یافتند که بدون ترکیب شدن با مواد نفتی و ایجاد تغییر در بدنه مخازن نفتی، قادر است در مدت ۳ ماه مخازن نفتی درگیر با خوردگی را ترمیم کند و تاکنون ۹ مخزن نفتی موجود در کشور با استفاده از این مواد پلیمری بازسازی شدند.
گاهی تبعیض جنسیتی در بخش تولید اعمال می‌شود
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه بانوان در سال‌های اخیر برای مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی، توانسته‌اند به خوبی عمل کنند اما گروهی از زنان معتقدند بسیاری از قوانین موجود در زمینه تولید و تجارت مردانه است و آنها در اولویت نخست قرار ندارند.
آیا اوپک روزهای آخر عمر خود را سپری می کند؟!
پایگاه خبری راد: برخی تحلیل‌گران بر این باورند که سازمان ۶۰ ساله اوپک در لبه پرتگاه قرار دارد و به‌دلیل تحولاتی که این روزها در بازار رخ می‌دهد، روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کند.
مصرف بیش از اندازه برق در ایران در حال انفجار است!
پایگاه خبری راد: براساس آخرین آمار، مصرف برق ایران در دنیا در رتبه ۱۸ و این در شرایطی است که به اعتقاد کارشناسان، میزان مصرف در سرانه تولید و شدت انرژی تناسبی با سایر کشورهایی که رتبه‌های مشابهی در عرصه‌های اقتصادی مانند ما دارند، وجود ندارد.
انگار قانون با کارآفرین سرلج دارد!
پایگاه خبری راد: کارآفرینی از محورهای اصلی رشد و توسعه است و از نظر برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی و توسعه پایدار دارای اهمیت است، چون موجب اشتغال و باعث افزایش سود و سرمایه سرمایه‌گذاران شده و پر شدن شکاف‌ها و خلاهای بازار کار را به ارمغان می‌آورد .
هر تهرانی سالانه ۵ برابر وزن خود پسماند تولید می‌کند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس پسماند اداره محیط زیست استان تهران گفت: هر تهرانی در سال بیش از ۳۱۰ کیلوگرم پسماند شهری تولید می‌کند و اگر وزن او را به‌طور میانگین ۶۵ کیلوگرم در نظر بگیریم، میزان تولید پسماندش حدود پنج برابر وزن خود است.